Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3252455
k zit met paar twijfels en vragen.
Een goede maand geleden heb ik dit topic geopend over zijn Giardia....

http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 1&t=133205

Na die kuur met Panacur is zijn ontlasting trg getest...Giardia was verdwenen maar zaten nu spoelwormen in.
Daar is hij toen ook voor behandeld en daar is hij nu vrij van.
Alleen het probleem van zijn vertering blijft bestaan ,dit is nu al 2 maand dat hij zijn botten niet meer kan verteren...ze komen er grotendeels uit zoals ze erin gegaan zijn,alsook hele scherpe stukken (is meer een stront gevormd met botten)
Daarom maal ik zijn botten nu al een hele tijd ....doe het soms meerdere keren door mijn vleesmolen om ze toch maar zo miniem mogelijk te maken....maar steeds blijven ze er zo uitkomen.
Vorige week heb ik nog eens kwartelkarkas en konijnkarkas geprobeerd maar trg heel veel botjes te vinden.
Probiotica krijgt hij ook al 1,5 maand (Solgar Advanced 40+).

Aangezien mijn vorige dierenarts zei dat de oorzaak van zijn Giardia wel eens het vers vlees zou kunnen geweest zijn ben ik overgestapt naar een andere....maar daar kreeg ik dan ook weer de bekende dierenarts verhalen te horen over rauwe voeding.....
Dus sinds een week of twee ben ik trg bij iemand anders,namelijk een holistische. (Misschien kent iemand deze ? http://www.dierenartsgrietleroy.be)

-Ontlasting onderzocht,alsook op vertering = Alles OK
-Bloed onderzocht = Alles OK

Nu wil ze eerst iets proberen dat zijn maagzuur versterkt en kijken als dat helpt..... goed idee of ?
Ik begin stilaan te denken dat zijn darmen gewoon onherstelbaar beschadigt zijn.

---------------------------
Over zijn jeuk probleem :

Even kort samenvatten...al sinds ik hem heb (2 maand oud) heeft hij al altijd wat last gehad van jeuk.(Hij is nu 1 jaar oud)
Heb daar eigenlijk nooit veel aandacht aan geschonken want zoveel jeuk was het eigenlijk niet
Begin juli begon dit plots te verergeren,en begon hij veel te bijten in zijn liezen/poten/staart/....
De oorzaak was snel gevonden,vlooien...dus hond behandeld/katten.....Jeuk verminderde....maar maand erna kreeg hij trg heftige jeuk,alsook korsten in zijn nek....waren trg vlooien
Dus opnieuw hond/katten behandeld,..ook het huis volledig gereinigd,auto's,alles gewassen in huis....
Daarna is zijn jeuk echt heel wat minder geweest,op het laagste niveau ooit om het zo te zeggen.

Begin augustus heeft hij dan Giardia gekregen (verhaal hierboven)
Kort daarna kreeg hij trg veel jeuk,doffe vacht,veel schilfers in zijn vacht....
Naar dierenarts mee gegaan ,heeft dat onderzocht als het geen mijten waren maar was niks te zien ....dus naar huis met een shampoo....
Nu heeft mijn dierenarts die ik nu heb ( de holistische) deze week een afschraapsel genomen van zijn huid en onderzocht en daar was schilfermijt op te zien.
Dus heeft hij daar een injectie voor gekregen,die hij nog 2 maal moet krijgen met 14 dagen tussen telkens (waar ik geen voorstander van was maar op den duur weet een mens ook niet meer wat te doen :( )
Nu moest die normaal gezien na 2 dagen al een serieuze beterschap geven ,maar resultaat is nihil.
Hij blijft evenveel krabben en bijten...de laatste weken is het al echt erg geweest....aan zijn huid zelf zie je niks,geen rode plekken of wondjes ofzo
Vandaag ben ik trg gegaan en ik zei van zouden we niet beter een allergietest doen .....ja zei ze maar nu heeft dit geen nut om te doen aangezien hij op alles allergisch gaat testen (???)
Ze stelde voor om eerst eens zijn afvalstoffen allemaal uit zijn lichaam te doen verdwijnen met dit homeopathisch middel => Trias-C ....en dan na 8 weken pas een allergietest te doen ?
Ik zei,dus ik moet dat beest hier nog 8 weken laten rondlopen met die jeuk ??? Ja maar we hebben die spuiten nog die we moeten verder geven en de druppels.
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken....nog nooit gehoord dat een allergietest nu geen nut zou hebben....maar je 8 weken moet wachten ?
Alsook als ik lees voor wat die druppels allemaal zijn :

-Berberis Cosmoplex (Nieren) ....Wordt gebruikt bij blaasincontinentie-Mictiestoornissen-Nachtelijk bedwateren.
-Scrophularia Cosmoplex .....zorgt voor de stimulatia van het afweermechanisme bij ziekten van het lymfvatenstelsel.
-Carduus Cosmoplex .....Bij lever- en galblaasaandoeningen

Dit slaat toch op niks of ben ik nu zo mis ? (PS. Visolie capsules krijgt hij ook al 2 maand lang)
Ben stilaan ten einde raad wat te doen...

Klaus :-\
#3252466
Tjonge wat een verhaal. Je hond heeft duidelijk een probleem in de weerstand.
De vraag is nu hoe je dat beste/snelste op kan gaan lossen.

Mij zou het niets verbazen als de jeuk (mede) veroorzaakt word door een voedselallergie. Dat zou ook de problemen met de ontlasting kunnen verklaren.

Is hij momenteel vrij van vlooien?
Na een goede wormbesmetting kan het best wel lang duren voordat de darmen weer helemaal lekker zijn. Ik zou zeker doorgaan met de probiotica. Wellicht kan je hem ook eens een keer ontgiften met groene leem of iets dergelijks? Darmen zijn niet snel onherstelbaar beschadigd, maar ik denk wel dat je goede hulp nodig hebt om te kijken wat er nu mis is. En een anti-vers da en deze holistisch da lijken mij niet de juiste personen daarbij. Een hond met jeuk zit niet lekker in zijn vel en hem daar maar gewoon een dikke twee maanden mee laten rondlopen zou ik niet zien zitten.
#3252652
Hope schreef:Tjonge wat een verhaal. Je hond heeft duidelijk een probleem in de weerstand.
De vraag is nu hoe je dat beste/snelste op kan gaan lossen.

Mij zou het niets verbazen als de jeuk (mede) veroorzaakt word door een voedselallergie. Dat zou ook de problemen met de ontlasting kunnen verklaren.

Is hij momenteel vrij van vlooien?
Na een goede wormbesmetting kan het best wel lang duren voordat de darmen weer helemaal lekker zijn. Ik zou zeker doorgaan met de probiotica. Wellicht kan je hem ook eens een keer ontgiften met groene leem of iets dergelijks? Darmen zijn niet snel onherstelbaar beschadigd, maar ik denk wel dat je goede hulp nodig hebt om te kijken wat er nu mis is. En een anti-vers da en deze holistisch da lijken mij niet de juiste personen daarbij. Een hond met jeuk zit niet lekker in zijn vel en hem daar maar gewoon een dikke twee maanden mee laten rondlopen zou ik niet zien zitten.
Momenteel is hij vrij van vlooien ja.
En idd met deze dierenarts zie ik mij ook niet veel verder te geraken.
Denk morgen eens Tannetje Koning te raadplegen voor een afspraak...Is wel 2,5 rijden hier vanuit Belgie ,maar soit moest het daarmee opgelost geraken.
Wordt dringend tijd voor een deftige oplossing.

@ TT-tjes ...Geen idee,heb het in de haast vergeten vragen.
#3252714
sella schreef:Injecties zijn tegen de jeuk? Dan is er een gerede kans dat het een cortico is. Dat onderdrukt de afweer en dan is de allergietest onbetrouwbaar.
Was tegen schilfermijt......ik heb haar vandaag gemaild om de naam van het produkt te weten.
Vanaf ik iets hoor,laat ik het hier nog weten.
#3252757
Ik denk dat je jezelf (en je hondje) geen groter plezier kunt doen dan een homeopatische dierenarts te raadplegen (zoals Tannetje). Ik heb bij mijn boxers met jeuk- en huidproblemen (o.a. demodex en ook cheyletella) heel veel baat gehad daarbij. Het duurt vaak even iets langer voordat je resultaat ziet, maar het resultaat is (in ons geval) blijvend.

Succes en sterkte!
#3252758
Ben ik van plan ook....moet gewoon stoppen.
Heb deze morgen gebeld naar Tannetje en mag woensdagvoormiddag al langs gaan.
Dat wordt een dagje autorijden,...maar met veel plezier als dat de oplossing zou kunnen zijn !

De injectie die hij gehad heeft was Ivermectine....zo te lezen een heftig middel ,pffffff
En ik vraag nog aan haar..het is toch zeker niks zwaar....nee nee zeker niet.
De laatste tijd zit hij vol met antibioticum,ontwormingsmiddelen,nu die spuit.
En die injectie zou deze dierenarts dan nog 2 keer willen herhaald hebben :-X
#3252825
Ivermectine :o als injectie? Dat is niet mis.
Ik zou dat niet, nooit, meer laten doen. Met ivermectine kan je ook wassen, als het nodig is. Ivermectine injecteren is echt gevaarlijk. Er vallen honden en paarden terplekke dood neer na een injectie ivermectine. Er lopen behoorlijk wat tuchtzaken over.

Bij Tannetje ben je in goede handen. Ik moet daar ook een twee uur enkele reis voor rijden. Je kan er prachtig wandelen in de omgeving, ik ga altijd eerst lekker wandelen. Op internet zijn leuke wandelroutes te vinden in Otterlo en omgeving. Dan ga ik daarna naar Tannetje met een rustige hond, haha, en dan moe en voldaan terug.
#3252830
Wees maar heel zeker,dit krijgt hij nooit meer in zijn lijf gespoten.
Een mens gaat dan eens naar holistische dierenarts ! :(
Nu Op naaar dierenarts 4.....

Maar kijk er wel naar uit om te gaan volgende week,hoop en veronderstel dat zij hem wel (veiliger/gezonder) van zijn klachten zal kunnen afhelpen.
#3252834
Mister B. schreef:Wees maar heel zeker,dit krijgt hij nooit meer in zijn lijf gespoten.
Een mens gaat dan eens naar holistische dierenarts ! :(
Nu Op naaar dierenarts 4.....

Maar kijk er wel naar uit om te gaan volgende week,hoop en veronderstel dat Tannetje hem wel (veiliger/gezonder) van zijn klachten zal kunnen afhelpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door