Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3252142
De fokkers hier zullen wel weer denken :biggrin2:

Moet ie kosten ? :biggrin2:

Nee hoor , gewoon interesse .

Wat is de aanschafprijs voor jouw rashond /kat (geweest ) ?

Hier betaalden wij in de jaren 80 voor onze Langharige Hollandse Herders 500 gulden

Voor Tessa betaalden we 13,5 jaar geleden 450 euro . De JRT kost nu 900 euro

Voor Amber betaalden we 11 jaar geleden 1500 euro . De E.B kost nu 1500 -2500 euro

Verder hebben wij geen pups gehad

Voor Milo betaalden we in het asiel 160 gulden , voor de andere asielhonden idem
Voor Noa die via een stichting kwam iets van 38,50 . Kleine bijdrage voor het e.e.a
Voor andere herplaatsers die via een stichting kwamen idem
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3252145
Betaal never nooit zoveel geld voor een hond.
Saartje kwam uit een gelegenheidsnestje in Limburg en nog van marktplaats ook.
Uit de advertentie sprak zoveel liefde dat ik dat wel vertrouwde en heb daar een bezoek gebracht.
Toen wist ik zeker dat het goed zat. De vader van Saartje was een kaninchen met zeer goede stamboom. De moeder had geen stamboom omdat die bij één van de ouders van de moeder ontbrak.
Ik betaalde 350 euro voor Saartje en zeg eens eerlijk: wat is ze mooi!!
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3252147
Onze Dante (Dalmaat - beide ouders met stamboom, maar de pups niet) in 2005 van MP voor 150,- (alleen Puppy DP gehad, geen chip of niks verder)

Alle spaanse adoptanten sindsdien tussen de 250 en 300 euro, afhankelijk van via welke stichting en dan heb je een gechipte, gevaccineerde, ontwormde, ontvlooide, gecastreerde, 2x bloed getest op diverse parasitaire aandoeningen en naar Nederland gebrachte hond. Oftewel: de hond zelf is gratis, je betaalt voor de rest.
Maar ik zie dat ik off topic ga, want je vroeg naar rashonden. Die heb ik niet.
Door MillyMol
#3252148
Lazy Garfield schreef:Betaal never nooit zoveel geld voor een hond.
Saartje kwam uit een gelegenheidsnestje in Limburg en nog van marktplaats ook.
Uit de advertentie sprak zoveel liefde dat ik dat wel vertrouwde en heb daar een bezoek gebracht.
Toen wist ik zeker dat het goed zat. De vader van Saartje was een kaninchen met zeer goede stamboom. De moeder had geen stamboom omdat die bij één van de ouders van de moeder ontbrak.
Ik betaalde 350 euro voor Saartje en zeg eens eerlijk: wat is ze mooi!!
Het is je goed recht om dit er niet voor te willen betalen en inderdaad: er is geen relatie tussen het aankoop bedrag en de looks van een hond.
Kleine kanttekening: ik weet zeker dat de hond die ik ga aanschaffen voor zover dat mogelijk is gescreend is op een aantal aandoeningen, waarbij ‘mijn’ fokker meer onderzoeken heeft laten doen dan de rasvereniging verplicht stelt. Ik vraag me af of dat bij het gelegenheidsnestje waar Saartje vandaan komt ook gedaan is? Tel daarbij op de shows die gelopen moeten worden en waarbij de hond tenminste 3x gekwalificeerd moet zijn, de kosten van al die onderzoeken, de kosten van dekmeldingen, dierenartsbezoeken tijdens de loopsheid, het dekgeld, de kosten voor chippen en DNA-onderzoek en de dierenartskosten voor de pups, de kosten voor het laten opstellen van de stamboom, de tijd die de fokker erin steekt, de kosten van verwarming, eten, en algemene hygiëne- en verzorgingsmaatregelen en ik vind 1000,- voor mijn pup niet te veel.

En de kosten voor bloedonderzoeken tijdens de loopsheid en het dekgeld is de fokster sowieso kwijt, ongeacht het aantal pups dat eventueel geboren wordt. Dat kunnen er ook nul zijn. En een hond geboren in een gelegenheidsnestje is geen rashond, en daar is waar door TS naar gevraagd wordt. Neemt niet weg dat Saartje goddelijk knap is. :D
Laatst gewijzigd door MillyMol op wo 05 okt 2016, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Mandarijn
#3252149
Bas en Bobbie heb ik samen uit het asiel gehaald. Normaal kostte me dat €160 (in 2010) per hond. Maar omdat ze al een keer herplaatst waren en ze alleen samen weg gingen kreeg ik korting en kostte me het €140 per hond. En dan zijn het nog geen rashonden, want dan rekende het asiel nog wat extra voor ze.
Door Diego
#3252150
Hier in al die tig jaren nog nooit een rashond gehad. Ik hecht daar persoonlijk geen waarde aan en het maakt me niet uit wie de vader of moeder of opa en oma geweest is enzo. En stamboek of wat voor papieren erbij zitten.
Wij kiezen bewust voor herplaatsers uit buitenland en dat zijn mixjes van heul veul moois. ;D
(ook wel uit uit asiel hier in nl en dat waren dan ook onherleidbare mixjes)
Adoptiekosten varieerden iets, maar allemaal rond de 295 euro.( vaccins,vliegreis,bloedtesten)
Echte rasvuilnisbakjes. Dus ga ik met mijn antwoord ook off topic eigenlijk.
Laatst gewijzigd door Diego op wo 05 okt 2016, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door topaaz
#3252152
Onze Nero - EB ZONDER stamboom - heeft ons 1200€gekost.
Ik weet wel dat ik volgende keer ga adopteren als ik al die adoptie bullen zie passeren.


Onze twee katten komen uit nestjes en hebben ons 0€gekost
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3252153
Een stamboom bullterrier pup kost zo rond de €1500. De mini gaat richting de €2000
Voor onze drie BTmeisjes hebben wij niks betaald vwb het in huis nemen
De Loempia was de enige van de 3 zonder stamboom
Lizje zou mee gefokt worden en daarom bij ons geplaatst. En Pummeke is, evenals Luna was, een herplaatser.

De EB kost nu tussen de 1500-2500 (lees ik hierboven ;) ) Sem, stamboom EB, herplaatser, hebben wij via een stichting. We hebben die stichting een bijdrage voor de bemiddeling betaald.

De SBT kost, meen ik, tussen de 1000-1500
Bono, stamboom SBT, herplaatser, heb ik niks betaald vwb het in huis nemen
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3252154
MillyMol schreef:Het is je goed recht om dit er niet voor te willen betalen en inderdaad: er is geen relatie tussen het aankoop bedrag en de looks van een hond.
Kleine kanttekening: ik weet zeker dat de hond die ik ga aanschaffen voor zover dat mogelijk is gescreend is op een aantal aandoeningen, waarbij ‘mijn’ fokker meer onderzoeken heeft laten doen dan de rasvereniging verplicht stelt. Ik vraag me af of dat bij het gelegenheidsnestje waar Saartje vandaan komt ook gedaan is? Tel daarbij op de shows die gelopen moeten worden en waarbij de hond tenminste 3x gekwalificeerd moet zijn, de kosten van al die onderzoeken, de kosten van dekmeldingen, dierenartsbezoeken tijdens de loopsheid, het dekgeld, de kosten voor chippen en DNA-onderzoek en de dierenartskosten voor de pups, de kosten voor het laten opstellen van de stamboom, de tijd die de fokker erin steekt, de kosten van verwarming, eten, en algemene hygiëne- en verzorgingsmaatregelen en ik vind 1000,- voor mijn pup niet te veel.

En de kosten voor bloedonderzoeken tijdens de loopsheid en het dekgeld is de fokster sowieso kwijt, ongeacht het aantal pups dat eventueel geboren wordt. Dat kunnen er ook nul zijn. En een hond geboren in een gelegenheidsnestje is geen rashond, en daar is waar door TS naar gevraagd wordt. Neemt niet weg dat Saartje goddelijk knap is. :D
En nog op een dwergteckel lijkt ook haha. :D :D
Is niet getest op erfelijke aandoeningen maar die hadden de ouders niet.
Maar je hebt gelijk er werd gevraagd naar rashonden.
Door Martine-Tom
#3252156
Lazy Garfield schreef:En nog op een dwergteckel lijkt ook haha. :D :D
Is niet getest op erfelijke aandoeningen maar die hadden de ouders niet.
Maar je hebt gelijk er werd gevraagd naar rashonden.
Voel je je dan niet enorm genaaid? Waar heb je dan 350 euro voor betaald?

Mijn pers heeft me destijds 150 gulden (of euro weet ff niet welke valuta we toen hadden) gekost. Was een overblijfsel die ziek was en de fokker (fukker achteraf gezien) wilde hem kwijt en ik was zoooooooooooooooooon goed baasje, tranen met tuiten toen ik kwam kijken ::) Och ik ben 11 jaar gelukkig met hem geweest maar genaaid werd ik wel :P
Gebruikersavatar
Door pluk
#3252157
Scott hebben wij bij een fokker vandaan. We hebben €1600 betaald volgens mij (heb t denk ik verdrongen ).
Dat komt neer op ruim €225 de kilo
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3252161
Lazy Garfield schreef:En nog op een dwergteckel lijkt ook haha. :D :D
Is niet getest op erfelijke aandoeningen maar die hadden de ouders niet.
Maar je hebt gelijk er werd gevraagd naar rashonden.
Dat weet je dus niet als ze niet getest zijn.
Door hannabelgje
#3252162
Toen ik Zoë 7 jaar geleden kocht was een corgi cardigan 800 euro, nu kosten ze 1200 euro.
Mijn Brits korthaar kostte 400 euro 7 jaar geleden, mijn Thai siamees ook 400 dacht ik 5 jaar geleden en mijn Balinees 500 1,5 jaar geleden.
Ik vind het ergens wel raar dat raskatten stukken goedkoper zijn dan rashonden. Ze krijgen in de regel minder grote nesten, ze moeten 13 wkn onderhouden worden ipv 8, de testen van de ouderdieren moeten bij katten iedere dekking herhaald worden. Schiet mij maar lek. Ik begrijp het niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door