Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#325105
Ik heb voor de honden een rundertong besteld. Geen idee wat ik hiermee kan en of ze het lusten. Maar waar valt het onder (orgaan, spier)? En wat voor maaltijd kan ik er mee maken? Bijvoorbeeld een stuk tong, een kipkarkas en een eitje, of een stuk tong, een lamsrib en een schep huttekase, is dat goed?
Ze krijgen hier nog steeds zo'n 8 van de 14 maaltijden per week Carnibest en de overige 6 keer iets zelf samengesteld, dus met de percentages hoef ik het dan niet zo heel erg nauw te nemen he?
Door eefje
#325117
tong is een spier en volgens mij zelf de sterkste in het lichaam of de grootste.
eetse haha ;D

groetjes eefje
Laatst gewijzigd door eefje op wo 25 mei 2005, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325135
Zonde zeg, die zou ik koken en daarna kruiden en bakken en lekker zelf op eten jammie jammie
Door Laura2004
#325159
sylvia schreef: Zonde zeg, die zou ik koken en daarna kruiden en bakken en lekker zelf op eten jammie jammie
Liever niet :-X
Door k9
#325179
Audrina schreef: Ik heb voor de honden een rundertong besteld. Geen idee wat ik hiermee kan en of ze het lusten. Maar waar valt het onder (orgaan, spier)? En wat voor maaltijd kan ik er mee maken? Bijvoorbeeld een stuk tong, een kipkarkas en een eitje, of een stuk tong, een lamsrib en een schep huttekase, is dat goed?
Ze krijgen hier nog steeds zo'n 8 van de 14 maaltijden per week Carnibest en de overige 6 keer iets zelf samengesteld, dus met de percentages hoef ik het dan niet zo heel erg nauw te nemen he?
Hoi,
De tong zou ik als orgaan behandelen, daar zitten de smaak pappillen. Maar wel waar dat het niet is een orgaan zoals lever en nier....die echt een reinigingsfunctie hebben of milt, maar meer een orgaan als hart (dat ook een spier is) of maag.... Dus een tong is een spier, maar is orgaanvlees en niet spiervlees.....
Gr,
K9
Door rees
#325181
sylvia schreef: Zonde zeg, die zou ik koken en daarna kruiden en bakken en lekker zelf op eten jammie jammie
Nee dank je :-X
neem wel wat anders :)
Door Audrina
#325195
Ik heb 'm dus voor de honden besteld. Moet er niet aan denken dat ik 'm zelf op moet eten. :-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325203
Audrina schreef: Ik heb 'm dus voor de honden besteld. Moet er niet aan denken dat ik 'm zelf op moet eten. :-X
Waarom niet, dat is erg lekker hoor, en vrij prijzig ook nog.
Meestal gebruiken ze die tong om er tongenworst van te maken en om er plakjes broodbeleg van te maken.
Maar gekookt en gebakken gewoon bij je avond eten is ook erg lekker , als het niet zo duur was at ik het zeker vaker.
Door Audrina
#325205
Brrr, het idee alleen al, dat het zo'n vies glibberig roze ding was wat bij een koe in zijn bek heeft gezeten en waar ie jarenlang lekker overheen heeft lopen kwijlen. :-X Zal wel komen omdat ik jarenlang vegetarier ben geweest en nu nog steeds niet zo graag vlees eet. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325206
Audrina schreef: Brrr, het idee alleen al, dat het zo'n vies glibberig roze ding was wat bij een koe in zijn bek heeft gezeten en waar ie jarenlang lekker overheen heeft lopen kwijlen. :-X Zal wel komen omdat ik jarenlang vegetarier ben geweest en nu nog steeds niet zo graag vlees eet. ;)
maar een eitje gaat er wel in ;D ;D ;D ;D
Door Lizzy
#325208
Ohhh gooooooorrrrr! Zoiets eet je toch niet zelf, toch??

Overigens valt tong in mijn beleving ook tot orgaanvlees.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325210
Audrina schreef: Brrr, het idee alleen al, dat het zo'n vies glibberig roze ding was wat bij een koe in zijn bek heeft gezeten en waar ie jarenlang lekker overheen heeft lopen kwijlen. :-X Zal wel komen omdat ik jarenlang vegetarier ben geweest en nu nog steeds niet zo graag vlees eet. ;)
het vel om de tong haal je er trouwens na het koken vanaf, dus wat je opeet is nooit aan kwijl blootgesteld geweest. Klaargemaakt is het gewoon roodbruin van kleur.
Door Audrina
#325213
Lizzy schreef: Ohhh gooooooorrrrr! Zoiets eet je toch niet zelf, toch??

Overigens valt tong in mijn beleving ook tot orgaanvlees.
Ik hoef het i.i.g. niet. ;) En ik zal ze dan maar een klein stukje geven om mee te beginnen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325215
Lizzy schreef: Ohhh gooooooorrrrr! Zoiets eet je toch niet zelf, toch??

Overigens valt tong in mijn beleving ook tot orgaanvlees.
op dit bord ligt gebakken tong

Afbeelding


zoals je ziet is dit niet iets vreemds, ook ligt de vitrine van de slager vol met tongeworst (glas in lood worst) en met plakjes rundertong
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door