Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3251833
Daarnet hoor ik de honden buiten als een bezetene blaffen. Ik kijk uit het raam: de auto van de postbode staat voor het hek. Bij het hek staan drie honden (van 30 kilo per stuk) te bulderen, Lupi op d'r achterpoten tegen het hek aan. De postbode heeft een aangetekend poststuk bij zich en begint het hek open te maken. :o Het hek is nogal ingewikkeld te openen, dus ik roep: wacht maar effe, ik kom eraan! Postbode blijft gewoon doorgaan met frummelen aan de sluitingen terwijl ik mijn klompen aanschiet, en wanneer ik weer geschoeid ben en me omdraai, is hij al halverwege de tuin. Met inmiddels vier honden van 30 kilo om zich heen dansend (Max was intussen ook naar het hek gerend). Niks aan het handje voor die jongen blijkbaar, hij was totaal niet bang. En mijn honden zijn gelukkig wel waaks maar geen bijters (Lupi liep al geestdriftig naar een speeltje te zoeken ::) :biggrin2: ).

Ik moet zeggen: dit verbaasde me wel. Zelf zou ik nooit een erf op lopen met een of meer grote, blaffende honden erop die ik niet ken en die mij niet kennen. Is zo'n jongen nou gewoon dom, of kan hij honden geweldig goed lezen en zag hij aan ze dat ze niet gevaarlijk zijn? Hoe zouden jullie honden reageren?
Door Martine-Tom
#3251837
Tom zou vooral blaffen (blij, jeeeeej aandacht) en tussen mij en de postbode heen en weer rennen.
Mijn pakjespiet vraagt altijd naar Tom als ie aan de deur staat en Tom een keer niet mee gelopen is :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op di 04 okt 2016, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#3251852
Het gebeurt hier ook en het is ontzettend stom van zo'n postbode. Ik geloof er niet in dat een vreemde een stelletje blaffende honden kan inschatten. Hier krijgt de postbode een veeg uit de pan als ie ook maar bedenkt dat ie het hek kan gaan openmaken. Ook omdat ze meestal nog zo stom zijn om het niet goed dicht te doen achter hun kont en de honden zo de straat op kunnen.
#3251854
Ik vind het op alle fronten ongelofelijk dom. Buiten dat hij goed in zijn flikker gebeten had kunnen worden (eigen schuld dik bobbeltje) moet je er toch ook niet aan denken dat een van je honden door het hek ontsnapt? Echt he, die kreeg van mij de volle laag.
#3251855
Erna schreef:Het gebeurt hier ook en het is ontzettend stom van zo'n postbode. Ik geloof er niet in dat een vreemde een stelletje blaffende honden kan inschatten. Hier krijgt de postbode een veeg uit de pan als ie ook maar bedenkt dat ie het hek kan gaan openmaken. Ook omdat ze meestal nog zo stom zijn om het niet goed dicht te doen achter hun kont en de honden zo de straat op kunnen.
Groene eend :biggrin2: !
#3251857
Ik vind het ook dom.

Ik zou Oscar nooit in deze situatie laten komen. Waarschijnlijk zou hij wel wijken, maar ik zou me wel kunnen voorstellen dat hij zou kunnen bijten als ie het heel eng vindt. Bijvoorbeeld als de postbode iets tegen hem gaat roepen aan commando's ofzo, vreemd genoeg doen mensen dat vaak en Oscar vindt commando's van vreemden doodeng. Dus bij ons zou de postbode best een probleem kunnen hebben.
#3251859
Best een puntje inderdaad. Stel dat ze om wat voor reden dan ook wel zouden bijten? Geen idee hoe de Zweedse wet daarmee omgaat. Dat het hek weer goed dicht ging, daar heb ik zelf voor gezorgd, maar als ik niet thuis was geweest en het hek was niet goed dichtgegaan...

Toch maar een extra slot omheen gooien, geloof ik. Al vind ik dat weer jammer voor de buren en vrienden, die dan niet gezellig even kunnen binnenwippen.
Misschien alleen een extra slot gebruiken als ik van huis ga, da's ook nog een optie. Tjimmig, zit ik me daar ineens het hoofd over te breken, door zo'n postbode. >:(
#3251866
Die mag blij zijn dat hij niet als diner eindigde. Of dat hier gebeurd hangt van de situatie af of eigenlijk niet, want hier is geen te openen hek met honden erachter. Ze laten het tuinpoortje naar de voordeur vaak open, maar goed honden zitten achter binnendeur, voordeur en dan nog eens de omheinde voortuin (zij het laag met 1 m hoger mag niet). Maar honden lopen nooit los in de voortuin. Heb het meer als extra beveiliging en omdat hoewel pad naar voordeur 3 m is ik een paar keer had; honden aan lijn naast mij, ik met rug naar stoep om voordeur af te sluiten en een oetl*l met loslopende hond of hond aan flex die naar de mijnen komt. Ja ehhh is het gek dat je dan mot krijgt? Dus dat jaren geleden als eerste gefixt hoppa hek, poortje en zelfs als dat half open blijft geen honden meer buurten en ook de mijnen anderen niet wegblaffen als ik de deur aan het openen of sluiten ben. Daar waar de honden zijn zit een slot op! Nou eh 2 schuiven en een voordeurslot, dus 3. Ik moet er niet aan denken dat iemand de tuin inloopt met mijn honden in.
#3251871
Hier geen blaffer of bijter maar een meeloper. En dat vind ik dus ook eng.
Hij loopt zo de straat op als het hekje open staat.

Voor ons ook een reden om het pad van hekje naar tuinhuis af te zetten met stroomdraad zodat de postbode (en al die verenigingen met loten en weet ik veel wat voor zooi) naar de deur kunnen zonder Nelson te aaien of iets te voeren. Ik wil mijn hond niet op straat en ik wil geen vreemden bij mijn hond.
#3251876
Ik ben postbezorger en ook ik moet wel eens aanbellen met een pakketje. Hevig blaffende hond en geen bel aan de poort= jammer dan, haal het maar op op het postkantoor. Al weet ik in mijn eigen wijk inmiddels wel bij welke hond ik er wel en bij welke ik er niet op kan.

Mijn eigen honden pakken als iemand niet blijft staan, nadat ze aangeblaft zijn. Nu lopen ze nooit los in de voortuin, alleen maar in de achtertuin, dus kan de postbode veilig bij de deur komen en als wij open doen, zit er minimaal een deur tussen dicht.
#3251877
Wij hadden bij ons vorige huis ook zo,n postbode. Daarom heb ik nu een bordje op het hek gehangen.
Ik sta er niet voor in dat onze Lorisman, toch zo,n 65 kilo niets doet.
Er is in ieder geval gewaarschuwd.
Denk dat je dan verzekeringstechnisch sterker staat.
O, en ik vind het gewoon een sukkel die postbode.
#3251879
hmm, die van mij zal een bal brengen maar zal nooit van der leven de deur uitwippen zonder mijn toestemming, zelfs niet als mijn moeder eraan komt. Maar ze is ook absoluut niet waaks en ik gok dat als er inbrekers zijn dat ze gewoon wacht tot ik zeg dat we wat gaan doen. is ook niet alles natuurlijk haha.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door