Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wwiz
#3250478
Hoi!

Ik heb Bandit niervoeding besteld maar dit word zaterdag geleverd. Ik ben nu bezig met zelfs samenstellen. Ik heb heb vraag over visolie, er staat in het artikel van Lizzie http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=34598
dat je geen omega 6 verzuren mag geven. Ik wilde net zalmolie bestellen maar daar staat bij "Naturis zalmolie bevat de essentiele Omega-6 vetzuren, maar dan in geringere mate. Naturis zalmolie wordt koudgeperst uit verse zalm.
100 % puur Schotse rode zalmolie. "
Is deze olie goed of moet ik visolie van een andere soort vis kopen?
Door eelke
#3250626
Welkom wwiz!

Even voorstellen in de bar is natuurlijk altijd leuk :)

Ik voer zelf tobis visolie. In de categorie vragen, problemen en discussie barf lopen momenteel meerdere topics over visolie, die zou je volgens mij ook kunnen lezen. Er is inderdaad iets met dat honden niet zo veel kunnen met omega 6, maar het fijne weet ik er even niet meer van. Gelezen toen ik het begon te geven, en dat is nu weer weggezakt. Ik weet wel dat er veel verschil is in kwaliteit een zuiverheid. Daar het eea lezen zou ik dus zeker aanraden!

Wat is de reden dat je hier mee wilt beginnen?
Door Lizzy
#3250672
wwiz schreef:Hoi!

Ik heb Bandit niervoeding besteld maar dit word zaterdag geleverd. Ik ben nu bezig met zelfs samenstellen. Ik heb heb vraag over visolie, er staat in het artikel van Lizzie http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=34598
dat je geen omega 6 verzuren mag geven. Ik wilde net zalmolie bestellen maar daar staat bij "Naturis zalmolie bevat de essentiele Omega-6 vetzuren, maar dan in geringere mate. Naturis zalmolie wordt koudgeperst uit verse zalm.
100 % puur Schotse rode zalmolie. "
Is deze olie goed of moet ik visolie van een andere soort vis kopen?
De hoeveelheid omega 6 vetzuren in visolie is ZO laag, je kunt met een gerust hart visolie geven. Maar ik zou wel de beste geven die je krijgen en betalen kunt en dat is niet deze.... Sorry :biggrin2: . Dit is zalmolie van gekweekte zalm. En ik raad je aan daar ver van weg te blijven want ten eerste bevat het minder omega 3 vetzuren en ten tweede wil je niet zien of weten wat een rotzooi gekweekte zalm binnen krijgt (en dan hebben we het helemaal nog niet over de omstandigheden waarin ze leven). Maar een tipje van de sluier is dat zij ook antibiotica krijgen, preventief.

http://bestgezond.nl/index.php/2016/02/ ... otica-zit/

Goed. Je kunt dus beter of zalmolie van wilde zalm geven en daar is er maar 1 van en dat is Grizzly. Of je kunt visolie geven van wilde vissen (zoals ansjovis, sardien, etc) en dan is er een scala van merken heel goed: Solgar, Doils, Royal Green, maar zelfs die van de HEMA is niet gek. Alleen is de goed geconcentreerde niet echt veel goedkoper dan de andere duurdere merken (als je het omrekent per aantal capsules die je per dag moet geven).
Door Diego
#3250727
Naar dat je hond nierfalen heeft.
Helaas had een van onze honden dat ook. Heeft nog wel gesmuld van Bandit nierdieet. Ik heb eerst ook samengesteld, maar op een gegeven moment wordt eten lastiger bij nierfalen en hebben ze soms gewoon echt totaal geen zin aan eten en dat is juist zo belangrijk voor deze honden.
Ik heb ook voornamelijk Grizzly gegeven en had ook Solgar en Doils in huis.
Door wwiz
#3250859
eelke schreef:Welkom wwiz!

Even voorstellen in de bar is natuurlijk altijd leuk :)

Ik voer zelf tobis visolie. In de categorie vragen, problemen en discussie barf lopen momenteel meerdere topics over visolie, die zou je volgens mij ook kunnen lezen. Er is inderdaad iets met dat honden niet zo veel kunnen met omega 6, maar het fijne weet ik er even niet meer van. Gelezen toen ik het begon te geven, en dat is nu weer weggezakt. Ik weet wel dat er veel verschil is in kwaliteit een zuiverheid. Daar het eea lezen zou ik dus zeker aanraden!

Wat is de reden dat je hier mee wilt beginnen?
Hoi!

Sorry, ik dacht dat ik me al voorgesteld had :-o maar ik bedenk me nu, dat was op het andere forum (hondenforum.nl) ik had me op dezelfde dag bij beide aangemeld en daar kon je pas een bericht plaatsen als je je had aangemeld, ik heb de 2 forums door elkaar gehaald, nogmaals excuses ( is er hier een speciale plek om je voor te stellen of doe je dat in het eerste bericht dat je plaatst?)
De reden dat ik hier mee wil begin: eigenlijk de dag voordat ik het slecht nieuws kreeg dat 1 van mijn 4 honden ernstig nierfalen heeft had ik besloten over te gaan op verse voeding, maar toen dus dat bericht en toen wist ik het helemaal zeker.

hartelijke groet
Door wwiz
#3250861
Lizzy schreef:De hoeveelheid omega 6 vetzuren in visolie is ZO laag, je kunt met een gerust hart visolie geven. Maar ik zou wel de beste geven die je krijgen en betalen kunt en dat is niet deze.... Sorry :biggrin2: . Dit is zalmolie van gekweekte zalm. En ik raad je aan daar ver van weg te blijven want ten eerste bevat het minder omega 3 vetzuren en ten tweede wil je niet zien of weten wat een rotzooi gekweekte zalm binnen krijgt (en dan hebben we het helemaal nog niet over de omstandigheden waarin ze leven). Maar een tipje van de sluier is dat zij ook antibiotica krijgen, preventief.

http://bestgezond.nl/index.php/2016/02/ ... otica-zit/

Goed. Je kunt dus beter of zalmolie van wilde zalm geven en daar is er maar 1 van en dat is Grizzly. Of je kunt visolie geven van wilde vissen (zoals ansjovis, sardien, etc) en dan is er een scala van merken heel goed: Solgar, Doils, Royal Green, maar zelfs die van de HEMA is niet gek. Alleen is de goed geconcentreerde niet echt veel goedkoper dan de andere duurdere merken (als je het omrekent per aantal capsules die je per dag moet geven).
Bedankt voor je info! Ik ga er meteen naar op zoek! (ben blij dat ik niet die gekweekte heb gekocht)

hartelijke groet
Door eelke
#3251059
wwiz schreef:Hoi!

Sorry, ik dacht dat ik me al voorgesteld had :-o maar ik bedenk me nu, dat was op het andere forum (hondenforum.nl) ik had me op dezelfde dag bij beide aangemeld en daar kon je pas een bericht plaatsen als je je had aangemeld, ik heb de 2 forums door elkaar gehaald, nogmaals excuses ( is er hier een speciale plek om je voor te stellen of doe je dat in het eerste bericht dat je plaatst?)
De reden dat ik hier mee wil begin: eigenlijk de dag voordat ik het slecht nieuws kreeg dat 1 van mijn 4 honden ernstig nierfalen heeft had ik besloten over te gaan op verse voeding, maar toen dus dat bericht en toen wist ik het helemaal zeker.

hartelijke groet
Geeft niks! Het is ook geen verplichting - wel leuk! Het kan in je eerste bericht, maar een topic openen in de 'bar' kan ook.

Ben benieuwd hoe het vers voeren je gaat bevallen. :) al een grote vriezer gekocht?
Door wwiz
#3251553
De visolie merken die aangeraden worden, zijn allemaal capsules, waarschijnlijk een domme vraag maar stel 'm toch maar voor de zekerheid :biggrin2: Dus, een fles visolie die je in een supermarkt of toko kan kopen, om door het eten te doen, is niet geschikt om door het eten van mijn hond te doen? (ik ben zelf vegetariër dus niet thuis in wat er wel of niet in een visolie van de supermarkt zit haha, daar zitten wellicht overige geur en smaakstoffen in die we niet aan de hond willen geven?)
Door wwiz
#3251556
eelke schreef:Geeft niks! Het is ook geen verplichting - wel leuk! Het kan in je eerste bericht, maar een topic openen in de 'bar' kan ook.

Ben benieuwd hoe het vers voeren je gaat bevallen. :) al een grote vriezer gekocht?

Ik zal een nieuw topic aanmaken met 'het wwiz verhaal ' :)

Er zitten 3 grote vrieslades in m'n koelkast, eerst ff kijken hoever ik daarmee kom ;)
Door Lizzy
#3251850
wwiz schreef:De visolie merken die aangeraden worden, zijn allemaal capsules, waarschijnlijk een domme vraag maar stel 'm toch maar voor de zekerheid :biggrin2: Dus, een fles visolie die je in een supermarkt of toko kan kopen, om door het eten te doen, is niet geschikt om door het eten van mijn hond te doen? (ik ben zelf vegetariër dus niet thuis in wat er wel of niet in een visolie van de supermarkt zit haha, daar zitten wellicht overige geur en smaakstoffen in die we niet aan de hond willen geven?)
Nee, ik weet niet preciess wat je voor ogen hebt (is dat geen visbouillon?) maar dat is niet hetzelfde. Visolie komt bijna altijd in capsules. En het zijn supplementen, geen voedingsmiddelen.
#3252053
wwiz schreef:De visolie merken die aangeraden worden, zijn allemaal capsules, waarschijnlijk een domme vraag maar stel 'm toch maar voor de zekerheid :biggrin2: Dus, een fles visolie die je in een supermarkt of toko kan kopen, om door het eten te doen, is niet geschikt om door het eten van mijn hond te doen? (ik ben zelf vegetariër dus niet thuis in wat er wel of niet in een visolie van de supermarkt zit haha, daar zitten wellicht overige geur en smaakstoffen in die we niet aan de hond willen geven?)
De Grizzly zalmolie waar Lizzy het over had zit in een fles.

Keuringsdienst van Waarde schijnt een uitzending gehad te hebben over visolie (capsules). Gevonden: Keuringsdienst van Waarde: Visolie
Door wwiz
#3252259
Lizzy schreef:Nee, ik weet niet preciess wat je voor ogen hebt (is dat geen visbouillon?) maar dat is niet hetzelfde. Visolie komt bijna altijd in capsules. En het zijn supplementen, geen voedingsmiddelen.
Ja, je hebt misschien gelijk, ik heb even het recept van 'pad thai' opgezocht omdat het daarin genoemd word, maar nu zie ik dat het vissaus heet en geen visoie, heb 't met elkaar verward :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door