Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door *Marieke*
#3251071
Wat een horror vanmorgen! Vanmorgen vroeg naar de jachttraining met Noortje. We waren een beetje aan de late kant, dus ook iets gehaast. Eerste oefening bestond uit 3 delen.. eerste deel was Noortje al een beetje eigenwijs. Tweede deel ook, dus ik de oefening anders aangepakt, sta ik met Noortje langs een waterkant, Noortje draait zich om en ik zie ineens allemaal wespen uit de grond komen waar Noortje stond! Sh*t Noortje stond dus vol in een wespennest!!
Paniek, wespen allemaal vreselijk agressief gelijk op Noortje haar achterwerk. Ik weggelopen en Noortje meegeroepen... die kwam godzijdank achter me aan... al lopend heb ik wespen van Noortje afgeslagen en ze beet ze er zelf ook af.. er zaten op een gegeven moment zeker 20 á 30 wespen op Noortje...

doordat Noortje ze er zelf ook af beet was ik natuurlijk als de dood dat ze ook in haar bek gestoken zou zijn, bang dat ze er 1 ingeslikt zou hebben was ik niet, maar wel voor haar bek.. dat bleef gelukkig uit.. maar ze is wel fors gestoken. Nadat alle wespen, ook de dode uit haar vacht gehaald waren haar even laten bekomen.. ze onderging alles zeer rustig en ondanks dat ik de paniek in haar ogen zag, bleef ze dicht bij me en luisterde ze zo keurig.. ze was in eerste instantie dan ook erg timide..

Daarna toch wat leuke losse oefeningen opgepakt en daarop trok ze bij en werd ze weer de blij Noortje die daarvoor erg ver weg was. Ik heb haar goed in de gaten gehouden. Geen moeite met ademen, geen speekselvloed en ook geen zwelling in haar bek, al met al is dat dus met een sisser afgelopen! Toch nog even de dierenarts gebeld of ik iets met zoveel steken aan gif moest. Zijn antwoord, nu niet. Hou haar in de gaten en bij twijfel kom je direct langs..

De schade? Een dik, gezwollen oor, een dikke bult bij haar anus en over haar rechter achterpoot en flank meerdere bulten en zwellingen. En een enorm vermoeide meid.. die heeft een partij meegemaakt vandaag, aangevallen door wespen. Het meeste last heeft ze van haar oor..
Door Borke
#3251082
Afschuwelijk zeg :o
Goed dat ze niet in haar bek is gestoken!

Mooi dat jullie band zo sterk is, want dat lees ik ook in jouw verhaal :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3251083
Brŕrr vreselijk.
Mijn ouders hebben iets gelijkaardigs meegemaakt dit jaar. Zat een nest onder hun terras... :-X

Veel beterschap voor Noortje
Gebruikersavatar
Door kira
#3251088
Oh horror. Kleine beer is dit ook overkomen. Zij bleef bij ieder op wesp lijkend geluid in de paniek schieten. Sterkte voor Noortje, dit is niets leuk.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3251139
Hier vorig jaar iets identieks meegemaakt met de blonde langpoot, die kwam uit een struikgewas gestoven met 10 wespen op haar lijf en nog een zwerm achter haar aan :o

Natuurlijk waren we op vakantie en was het weekend, dus daar sta je

Naast een hele berg mega bulten verder gelukkig geen enge symptomen behalve pijn en ongemak.
Nu zit er in dat magere lijf met strakke velletje ook niet zoveel speling, dus een bult zit al snel in de weg tussen rib/heup/bot en huid, dus ze wist van gekkigheid ook niet hoe ze moest gaan liggen

Ik heb toen veel gekoeld.... een icepack in een theedoek die ik met azijn had doordrenkt, en koelen maar.... als één kant behandeld was kon ze daar op liggen en kon ik de andere kant doen

Gelukkig was het de dag erna een stuk beter.... maar dat bosje is de rest van de vakantie ontweken :biggrin2:
Door *Marieke*
#3251141
Ik ben zelf ook als de dood voor wespen.. ooit een stel in mijn broekspijp gehad, toen was het trauma compleet.. maar ik moet zeggen, op zo'n moment doet dat je niets en sloeg ik ze zonder moeite van Noortje af... zelf ben ik niet gestoken, hoe ik bespaard ben gebleven?? Wellicht omdat Noortje lager is en toch nig dichterbij was als ik?

Als ik eraan terug denk, wat ging het allemaal snel, en wat een bikkel is die meid geweest.. ondanks alle steken (want dat wordt nu duidelijk, je kan de bulten tellen) heeft ze geen kick gegeven!!

Koelen is een goed advies! Ze heeft echt wel een aantal bulten waar ze last van heeft. Haar oor is echt fors gezwollen.. daar heeft ze het meeste last van, allemaal vocht en zwelling..
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3251153
Oh jakkes, het kunnen zulke akelige beesten zijn!
Wel apart dat ze nog verder wilde met de oefeningen. :o
Die steken doen echt pijn. Xavi is laatst nog gestoken precies in zijn bil.. hij mankte er van. Poosje geleden is hij ook in een nest gestapt (bijen) en 8 x gestoken.. nou het enige wat hij wilde was bij mij op schoot zitten. Dat deed hem goed pijn. Hij zwol echter ook op dus dat werd een ritje DA.

Je kunt wel goed merken dat de wespen nu slomer en agressiever worden. :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door