Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3251005
Ik ben weer aan de vitamine pillen. De koude periode staat voor de deur en ik word liever niet ziek. Ik gebruik nu mega multi van de vitamine store. Die zijn bijna op.
Hebben jullie nog tips voor goede vitamine pillen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3251009
Ik gebruik graag solgar en ook wel davitamon.

Geen garantie dat je niet ziek word want ik zit thuis met een beginnende longontsteking. :-\ En toch echt netjes mijn pilletjes genomen, maar er zijn te veel ziektekiemen in omloop. ::)
Door Borke
#3251014
Ik slik sinds 2 jaar helemaal niets meer en ik merk geen enkel verschil...
Sinds die tijd eet ik ook veel meer groente en fruit, liefs biologisch.

Bizar, want ik slikte daarvoor multivitamine gedurende een jaar of 35!
Door Martine-Tom
#3251023
Ik slik ze af en aan, gewoon de goedkoopste die ik kan vinden. Ooit ook hele dure gehad, samenstelling is nagenoeg gelijk en ik merk geen verschil dus vind het wel prima zo ;)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3251024
Kijk wel uit met multi's dat er niet teveel B6 in zit. Een teveel veroorzaakt (blijvende) schade.
Ik vind selectief datgene aanvullen waar je een tekort aan hebt (of denkt te hebben) sowieso beter. Dus geen multi's
Door sella
#3251036
Ik slik geen multi meer. Ik slik met de r in de maand vitaminde D 3 en vitamine k3 met calcium en ik slik glucasomine/chondroitine met hyaloronzuur en msm.
En de b12 smelttabletten omdat ik een opname stoornis heb.
Verders slik ik niets meer.
Door frodo quin
#3251048
Doranto schreef:Kijk wel uit met multi's dat er niet teveel B6 in zit. Een teveel veroorzaakt (blijvende) schade.
Ik vind selectief datgene aanvullen waar je een tekort aan hebt (of denkt te hebben) sowieso beter. Dus geen multi's
+1

En net zoals Borke ben ik van mening dat een gezonde en dus ook biologische voeding het belangrijkste is. Ik wil daar nog aan toevoegen dat stress vermijden ook veel verschil maakt. 10 jaar geleden studeerde ik en was ik de hele tijd ziek, dan 10 jaar gewerkt en werkzoekende geweest en 1 keer ziek geweest, nu weer aan het studeren en weer heel de tijd ziek. Ik krijg zo'n beetje een paniekaanval als ik nog maar aan studies denk en dat weerspiegelt zich dus heel duidelijk in mijn gezondheid.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3251726
En je gelooft dat dat aan die pillen ligt?
Kan het tweede niet gewoon door het eerste komen?

In vind het een beetje vreemd standaard vitaminenpillen te nemen. Waarom?
Waarom niet gewoon vers en gezond eten? Dat doen we voor onze honden en katten toch ook?
Als ik verkouden ben eet ik gewoon een sinaasappel extra per dag ipv Vit C bij te nemen... En doorgaans ben ik er zo vanaf.
Al dat kunstmatig gedoe, is niets voor mij.

Nu bij de zwangerschap neem ik wel wat, dan neem je geen risico's met foliumzuur ed. En ijzer neem ik nu ook bij omdat tekort bij een zwangerschap en bevalling erg gevaarlijk kan zijn en ik daar al mijn hele leven snel tekort van heb. Maar als ik weer alleen voor mezelf moet eten, ga ik echt geen supplementen nemen...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3251728
pearlsofpassion schreef:En je gelooft dat dat aan die pillen ligt?
Kan het tweede niet gewoon door het eerste komen?

In vind het een beetje vreemd standaard vitaminenpillen te nemen. Waarom?
Waarom niet gewoon vers en gezond eten? Dat doen we voor onze honden en katten toch ook?
Als ik verkouden ben eet ik gewoon een sinaasappel extra per dag ipv Vit C bij te nemen... En doorgaans ben ik er zo vanaf.
Al dat kunstmatig gedoe, is niets voor mij.

Nu bij de zwangerschap neem ik wel wat, dan neem je geen risico's met foliumzuur ed. En ijzer neem ik nu ook bij omdat tekort bij een zwangerschap en bevalling erg gevaarlijk kan zijn en ik daar al mijn hele leven snel tekort van heb. Maar als ik weer alleen voor mezelf moet eten, ga ik echt geen supplementen nemen...
Omdat ik gezegend ben met een slechte smaak en heel erg veel moeite heb om groente en fruit te eten. Ik lust aardig wat, ik lust nog veel meer écht niet. Lekker vind ik niets, dus groente en fruit is altijd een "moeten", ik beleef er nooit plezier aan. En zie dan maar eens aan voldoende hoeveelheden te komen. Dus ik slik een multivitamine.

Ik wissel af in merken. Soms dure zoals solgar, soms goedkope van de drogist. Verschil merk ik eigenlijk niet, maar ik wissel af omdat ze toch variaties hebben in hoeveelheden en samenstelling van sommige mineralen. En ik het dan weer net te eentonig vind om mijn hele leven 1 merk met 1 samenstelling te slikken. Op dagen dat het me wel lukt veel groente en/of fruit te eten sla ik over.
Door Martine-Tom
#3251729
pearlsofpassion schreef:En je gelooft dat dat aan die pillen ligt?
Kan het tweede niet gewoon door het eerste komen?

In vind het een beetje vreemd standaard vitaminenpillen te nemen. Waarom?
Waarom niet gewoon vers en gezond eten? Dat doen we voor onze honden en katten toch ook?
Als ik verkouden ben eet ik gewoon een sinaasappel extra per dag ipv Vit C bij te nemen... En doorgaans ben ik er zo vanaf.
Al dat kunstmatig gedoe, is niets voor mij.

Nu bij de zwangerschap neem ik wel wat, dan neem je geen risico's met foliumzuur ed. En ijzer neem ik nu ook bij omdat tekort bij een zwangerschap en bevalling erg gevaarlijk kan zijn en ik daar al mijn hele leven snel tekort van heb. Maar als ik weer alleen voor mezelf moet eten, ga ik echt geen supplementen nemen...
Omdat ik een opname deficientie heb.
Door eelke
#3251734
pearlsofpassion schreef:En je gelooft dat dat aan die pillen ligt?
Kan het tweede niet gewoon door het eerste komen?

In vind het een beetje vreemd standaard vitaminenpillen te nemen. Waarom?
Waarom niet gewoon vers en gezond eten? Dat doen we voor onze honden en katten toch ook?
Als ik verkouden ben eet ik gewoon een sinaasappel extra per dag ipv Vit C bij te nemen... En doorgaans ben ik er zo vanaf.
Al dat kunstmatig gedoe, is niets voor mij.

Nu bij de zwangerschap neem ik wel wat, dan neem je geen risico's met foliumzuur ed. En ijzer neem ik nu ook bij omdat tekort bij een zwangerschap en bevalling erg gevaarlijk kan zijn en ik daar al mijn hele leven snel tekort van heb. Maar als ik weer alleen voor mezelf moet eten, ga ik echt geen supplementen nemen...
Nou, ik vul dus wel eens een tijdje mijn eten in op de site van het voedingscentrum (jaja) en ik kom dus van alles te kort. Met name b vitamines, ijzer, kalium, foliumzuur en vitamine a en d. Van die laatste heeft sowieso heel nederland een te kort omdat er gewoon niet genoeg zonnekracht is.
En dan eet ik dus meer groente dan aanbevolen, elke dag wat vlees, brood, fruit, en gebruik ik roomboter ipv margarine enzo. Zuivel ook nog wel regelmatig (kwark). Dus gevarieerd... maar dan nog haal ik niet genoeg binnen van alles.
Dat ding berekend ook nog het gemiddelde van de afgelopen 30 dagen, dus dat lijkt me wel een juiste manier van meten.

Ik slik er overigens geen, maar had me bedacht dat toch maar weer eens te gaan doen...
Door hannabelgje
#3251738
Toch maar weer gekozen voor de mega multi van vutamin store. Mijn moeder had nog een potje staan en vind de tabletten te groot om door te slikken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Esther Q
#3251757
pearlsofpassion schreef:En je gelooft dat dat aan die pillen ligt?
Ik geloof niet dat dat door de supplementen komt, ik weet het zeker ;) Maar jij hoeft het niet te geloven hoor!
Door Diego
#3251760
Hier gebruiken we niets. We eten altijd al veel biologische groente en fruit en ik denk dat goede voeding al veel kan doen. Ik kook altijd vers en zonder pakjes en zakjes ( ook al voor dat dat 'hip' werd) Tot nu toe altijd fluitend door de herfst en winter gekomen. Dus hier liever zonder pilletjes als het kan! Ik heb zelfs nog geen paracetamol in huis.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door