Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door cocheta
#3250381
Hoi Hoi
Even vraag aan jullie
Wat geven jullie van het hele konijn de darmen .......
me oudste steel de binnen boel toen ik ze aan het villen was
En de een hoor ik er uit en ander heel zonder vacht dan

Groettttttttttt
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3250709
Mijn tut eet geen organen die nog in een dier zitten. Gemalen lukt wel maar heel..= blehh. Dus een heel nijn moet eerst worden schoongemaakt, ingewanden eruit, vacht maakt niet uit dat eet ze wel. Oortjes gaan de droger in, verder eet ze wel het hele karkas maar niet de kop want alles wat haar aankijkt moet ze ook niet. Mijn stoere labrador. ::) :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3250716
Er zijn in Duitsland verschillende barfleveranciers die konijnendarmen met inhoud verkopen (voor een leuke prijs ook nog ::) ), dus vermoedelijk vindt je hond het alleen maar lekker en is het niet schadelijk. Mijn honden pikken ook graag een konijnenkeutel mee tijdens wandelingen, en die hebben nooit ergens last van daarna. Eet smakelijk! ;D
Door cocheta
#3250752
Okee is fijn om te lezen van jullie
Wat jullie hond er mee doen je lees soms toch dat de darmen er uit worden gehaald
Daarom dag Hu hu meestal etten ze dat als eerste op
Doen jullie de konijn heel in vriezen met darm
Ik heb van de week een paar gevild en schoon gemaakt omdat ze zegen darmen roten
Door cocheta
#3250753
pike schreef:Een heel konijn kregen ze hier in zijn geheel. Dus met vacht en alles erin. En daar bleef niks van over. ;)

O das wel fijn dus je vries ze ook heel in met darmen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3250811
Ik zou indien mogelijk eerst de darmen eruit halen. Maar dat is het enige wat ik doe. Daarna de vriezer in.
Tis gewoon uitproberen of je hond de darmen ook wil eten of niet. Indien niet ben je beter ze voor het invriezen te verwijderen. Maar ik heb ook al gehad dat dat niet lukt, dan moeten ze er maar daarna uit. Zo bevroren mogelijk, dat geeft niet zoveel viezigheid en minder lekken in het vlees.
Gebruikersavatar
Door pike
#3250911
cocheta schreef:O das wel fijn dus je vries ze ook heel in met darmen
Ik kreeg ze bevroren aangeleverd. Heb complete tamme en complete wilde gehad.
Door smulpaap
#3250996
Toen ik mijn viertal nog had begonnen ze alle vier altijd met de achterkant van een konijn , in de hoop dat er nog darm plus keutels zouden zijn
De keutels waren een echte delicatesse

Darm van andere diersoorten moeten ze niet hebben

En wat mij ook altijd opviel , ze hadden alle vier prachtige keutels als ze konijn in de vacht hadden gegeten

Er is hier in het begin ook eens iemand al hinkelend met een konijnen oog tussen haar tenen binnen gekomen ( Tessa )
Ik was blij dat ik geen volle blaas had :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door