Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jinxy
#324998
Hier ben ik dan weer.
Gisteren waren alle uitslagen van vorige week compleet.
Het ziet er niet zo best uit. :'(

Alle bloedwaarden hangen echt tegen de minimale grens aan.

Hemoglobine was 16,6 is nu 14,7
Hematocriet was 48,8 is nu 46
Nou weet ik niet of ik dit goed zeg, volgens mij de Erytocryt was 644 en is nu 622.

Ook de waarde(ben naam kwijt) die aangeeft hoeveel nieuw bloed er gemaakt wordt was slecht is normaal tegen de 2 en bij Jinx 0,8.

Wat betekend dat het beenmerg dus niet meer goed werkt. Alles is nog leefbaar maar de achteruitgang is dus hard gegaan.
Weet iemand of beschadigd beenmerg zich kan herstellen, en hoe?

De dierenarts stelde voor me door te sturen naar Utrecht voor een beenmergpunctie....moet je dat wel doen denk ik dan..wat een lijdensweg. Stress is in het geval van Erlichia iets wat je absoluut moet vermijden, erlichia leeft dan helemaal op, en dat moet dus ECHT niet. Als het echt niet anders gaat dan moet het maar, die punctie. Wil nu nog eventjes wat anders proberen.


Naar mijn idee leeft Jinx wel weer wat op.
Doet weer maf als ik even weg ben geweest en is toch wel ietsjes actiever. Ze is nog steeds heel erg moe, maar minder..
Stomme is dat als je haar niet kent en gewoon ziet lijkt het een kerngezonde hond, maar dan lui.

We hebben dus afgesproken volgende week weer opnieuw te meten.

In de tussentijd geef ik Peterselie(voor nierondersteuning), vitamine B complex, ijzer tabletten, Vitamine C, Colostrumpoeder, Prolisan en natuurlijk Doxycicline.
Alles door de CB. Behalve de colostrum die door de Biogarde.
NB. Weet iemand hoeveel verse Peterselie je een hond van 37 kg. moet geven? Geef nu 2x daags ongeveer 2 volle eetlepels gehakte peterselie.
Voel me langzamerhand al een halve apotheker ;)
Heb opgevangen dat tijdens een AB kuur Prolisan niet zoveel nut heeft omdat de micro organismen erin vernietigd worden. Da´s dan pech, ik geef het voor de zekerheid toch maar.
Door Femke
#325052
wat is prolisan?
Geef je naast de antbiotica ook probiotica? Antibiotica geeft de afweer een behoorlijke knauw, en ik denkdat jinx dat nou niet kan gebruiken :-\
Door Jinxy
#325059
Femke schreef: wat is prolisan?
Geef je naast de antbiotica ook probiotica? Antibiotica geeft de afweer een behoorlijke knauw, en ik denkdat jinx dat nou niet kan gebruiken :-\
Prolisan zou een soort probiotica zijn.
Nu werd mij verteld dat als je AB en PB tegelijk geeft dat de PB dan toch direct afgebroken wordt.
Aangezien Jinx een kuur van een half jaar heeft......geeft ik het toch maar gewoon.
Door danielle1980
#325093
Jinxy schreef: Prolisan zou een soort probiotica zijn.
Nu werd mij verteld dat als je AB en PB tegelijk geeft dat de PB dan toch direct afgebroken wordt.
Aangezien Jinx een kuur van een half jaar heeft......geeft ik het toch maar gewoon.
ja prolisan lijkt mij idd een soort probiotica.
maar volgens mij kun je gewoon probiotica geven bij een ab kuur, alleen maar goed dacht ik :-\
Door Lizzy
#325216
Naar het schijnt overleven er ook tijdens een AB kuur altijd wel wat goede bacterieen (probiotica). Volgens de schrijver van dit boek: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=6517 moet je probiotica al tijdens de AB kuur geven. En vooral erna.

Ik denk dat je wel 1 eetlepel peterselie per dag kunt geven. Voor nierondersteuning, zou je niet beter nog solidago kunnen geven?

Jeetje joh, wat een ellende allemaal.... ik hoop zoooo dat het goed komt....!
Door Jinxy
#325458
Nou Lizzy,

Heb eens gezocht op Solidago en ga er vanavond dus direct mee beginnen. Bedankt voor de tip.

Zo direct gaat Jinx licht geven, van alle supplementen ;)

Denk dat ik dan ook maar de brandnetelcapsules meeneem. Beau had dat las ik zo goed geholpen. Is natuurlijk wel anders, maar ja, Jinx heeft ook natuurlijk met dank aan de erlichia ook een nierprobleem. :-\

Het MOET gewoon goed komen... 8)

P.s. Vanmorgen heeft ze voor het eerst is een week of 2½ tijd haar speelgoedmuis weer eens vermoord. Goed teken dus........
Door Jinxy
#326102
Heb nu dus: Solidago, Brandnetelcapsules, Echinacea met Catsclaw gehaald de laatste als vervanging voor de gewone echinacea.

Hoop dat het goed gaat.

Weet iemand hoe lang ik die Solidago moet geven. Is een kuurtje, maar hoe lang?
Door Lizzy
#326161
Jinxy schreef: Heb nu dus: Solidago, Brandnetelcapsules, Echinacea met Catsclaw gehaald de laatste als vervanging voor de gewone echinacea.

Hoop dat het goed gaat.

Weet iemand hoe lang ik die Solidago moet geven. Is een kuurtje, maar hoe lang?
Ik zou eens beginnen met 14 dagen, om te kijken hoe dat gaat.
Door Jinxy
#326369
Hitam schreef: Net zo lang als hij last van zijn nieren heeft. Dus niet als kuur maar de hele tijd.
OK doen we.
Ik geef nu 2x per dag 10 druppels. In een spuitje met water, half uurtje voor het eten.
Door Jinxy
#326394
Lizzy schreef: Maar is het niet verstandig om eerst eens te kijken hoe/of het werkt?
Je hebt gelijk
Maar hoe moet ik dat controleren...
En er is natuurlijk niet zoveel te verliezen.
Zowieso, ik heb nu geen idee of alles werkt, en wat wel en wat niet.
Zal het later, als alles weer een beetje normaal gaat wel uitproberen. Met e.e.a. weglaten en checken of er wat veranderd.
Nu weet ik niet of symptomen aan de bloedarmoede, nierwerking of aan andere ziekteverschijnselen van Ehrlichia liggen.(pijn in gewrichten etc.) En bijkomend dat met deze warmte je hond natuurlijk toch al wat slomer is....Dus is wat veel om te vergelijken denk ik.

Snap wat je bedoeld, maar ik zie nu eventjes geen oplossing :(

Probeer maar gewoon alles wat kán helpen...of het dat dan ook doet kom ik later wel achter.. :-\
Door Lizzy
#326435
Jinxy schreef: Je hebt gelijk
Maar hoe moet ik dat controleren...
En er is natuurlijk niet zoveel te verliezen.
Zowieso, ik heb nu geen idee of alles werkt, en wat wel en wat niet.
Zal het later, als alles weer een beetje normaal gaat wel uitproberen. Met e.e.a. weglaten en checken of er wat veranderd.
Nu weet ik niet of symptomen aan de bloedarmoede, nierwerking of aan andere ziekteverschijnselen van Ehrlichia liggen.(pijn in gewrichten etc.) En bijkomend dat met deze warmte je hond natuurlijk toch al wat slomer is....Dus is wat veel om te vergelijken denk ik.

Snap wat je bedoeld, maar ik zie nu eventjes geen oplossing :(

Probeer maar gewoon alles wat kán helpen...of het dat dan ook doet kom ik later wel achter.. :-\
Nou, het was ook meer een vraag. Want normaalgesproken neem je een week of 2 zo'n middel als Solidago in en kijk je hoe het gaat. Maar aangezien Tannetje schreef dat je het permanent moest geven, vroeg ik me dat dus ook af... Maar net wat jij zegt, je hebt niks te verliezen. En bij mijn weten kan Solidago ook geen kwaad om langere tijd/permanent te geven.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#326562
Het is niet goed te beoordelen op de korte termijn wat de solidago doet. De functie van de nieren zou iets kunnen verbeteren maar dat kun je in het bloed niet zien.
Je kunt wel kijken of hij iets beter gaat eten en minder drinken bijvoorbeeld.
Door Jinxy
#327560
Nou, woensdagmorgen moet ik dus terug voor een bloedtest, kijken of de bloedarmoede is afgenomen of dat ze naar Utrecht moet.
Nu heb ik zelf wel zo´n vermoeden dat het wat dat betreft iets beter gaat.
Alleen nu begin ik te twijfelen, zou ik nu ook haar nierwaarden e.d. laten nakijken?
Ze moet dan 24 uur nuchter zijn. Wat voor Jinx behoorlijk stressig is. En dat is weer niet goed...
Ik heb er niets aan om te weten dat het goed gaat en de Ehrlichia laait weer op, dan ben ik nog verder van huis. Maar ja, als de nieren achteruit gaan moet ze daar misschien wel medicatie voor hebben.

Wat is wijs?????????

Als ik de morgen van tevoren meer voer( ze kreeg voor de AB-kuur ook vaker 1 maal per dag voer dus dat kan wel) zal dat niet tellen als ware 24 uur nuchter of wel..???

Wat moet ik doen...... :-\ :-X

En in hoeverre wijken Ureum waarden van versvleeshonden af van die van brokkenhonden??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door