Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda1504
#3250203
Hoi hoi
Mijn ambull van 7 maanden 32 kilo krijgt 1 kilo lotgering en daarbij wat extras het verschilt per dag ene keer wat diamant duifjes,lamsribben,kippen/kalkoen/eenden nekken,kip/eendenkarkas fruit/groente yoghurt.en dan nog een gedroogde vleesnack
Nu is het gefixeerd op eten,wordt helemaal para/nerveus als hij maar een pappiertje hoort kraken loopt de hele tijd te schooien binnen en buiten.heeft van de week zelfs boterham van me kleine neefje uit zijn hand gepikt.
Volgens mij krijgt hij meer dan genoeg qua beweging ga ik elke dag een keer naar het hoe en wandel dan anderhalf tot 2 uur en de gewoonlijke rondjes
Door topaaz
#3250206
Hey LInda,

Als een Amerikaanse bull qua eten lijkt op een Engelse bull (wat ik denk van wel) hoef je je geen zorgen te maken :)
Mijn Nero eet ook alles wat hem aangeboden wordt. Ikzelf vind het niet erg want hij krijgt meestal wel iets (miniem stukje) van alles wat ik eet (en geschikt is voor een hond - geen chocolade of iets met zoetstoffen).
Moest het jou wel storen denk ik dat je dit enkel kunt afleren door met iedereen af te spreken nooit iets te geven. Echt iedereen moet aan hetzelfde zeil trekken, en wees gewaarschuwd dat het bedelen eerst gaat verergeren vooraleer af te nemen.

Voor het uit de hand pikken hangt het ervan af wat de situatie was... heeft hij dit rustig gepikt of vrij snel/hard? Zat het neefje op de stoel of liep hij rond/zat hij op de grond. Als je dit niet wilt raad ik aan volgende keer dichtbij te blijven en luid NEE te zeggen elke keer hij aanstalten maakt om er naar toe te gaan. Blijft hij weg "FLINKE JONGEN, DAT IS BRAAF".
Onze Nero stal vroeger uit de kattenpotjes, tegenwoordig kijkt hij er niet meer naar om ;D Volhouden is de boodschap

EDIT: idem hieronderstaande... Ik had me iets te veel op het schooien gefocust en niet gekeken naar de hoeveelheid. Ook weet ik niet hoe groot de snacks zijn die je geeft (ribben ect. weegt toch weer wat). Een hond van 7 maand heeft 5% van zijn lichaamsgewicht nodig... wat dus = 1.6 kg in het totaal op het moment. Moest je zien dat hij hiervan begint te verdikken kan je terug een beetje minder geven :)
Laatst gewijzigd door topaaz op wo 28 sep 2016, 11:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Door TomsBorders
#3250210
als je hond 32 kilo weegt en hij krijgt 1 kilo per dag (3,125%), dan vind ik dat niet super veel, zeker niet op de leeftijd van 7 maanden. Je zou kunnen kijken of de behoefte iets gestild kan worden met meer voedsel en daarnaast is het belangrijk dat je wat impulscontrole aanleert voor een hond die snaait en schooit etc.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3250211
Hij krijgt 1kg per dag? Dat is een 3% van zijn lichaamsgewicht. Het zou kunnen dat dat een beetje weinig is voor een hond van 7 maand.

Is hij wat te zwaar? Of slank?
Als hij niet al te zwaar is, zou ik eens proberen een tikje meer te voeren.
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3250213
pearlsofpassion schreef:Hij krijgt 1kg per dag? Dat is een 3% van zijn lichaamsgewicht. Het zou kunnen dat dat een beetje weinig is voor een hond van 7 maand.

Is hij wat te zwaar? Of slank?
Als hij niet al te zwaar is, zou ik eens proberen een tikje meer te voeren.
Eens. Ik heb een Duitse Herder van nu 8 maanden en zeker 32 kilo. Hij eet 1,5 kilo per dag. Anders wordt hij te mager.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3250309
Ik vind de hoeveelheid ook niet heel veel, afhankelijk van wat je nog naast de kvv aan hoeveelheden voert.

Lotgering is ook vrij vet. En dat betekend dat je hond er aan hoeveelheid minder van eet om aan dezelfde hoeveelheid calorien te komen als bij magere voeding. Vet bevat ook weinig voedingsstoffen, waardoor je én minder voert én minder voedingsstoffen voert.
Ik zou dus eens kijken of je naast Lotgering ook aan een magere voeding kunt komen. We raden sowieso aan om meerdere merken kvv af te wisselen, maar als je voldoende mooie barfhapjes er naast voert is dat ook heel mooi. Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken of je qua BARF konijn kunt voeren, dat is erg mager. Of in ieder geval zo vetvrij mogelijk, dus van je lamsribben en eendenkarkas goed het vet weg snijden. Vet is natuurlijk wel een belangrijk onderdeel in het menu, maar zit meer dan voldoende in Lotgering, dus hou de rest dan zo mager mogelijk zodat je de hoeveelheid wat op kan schroeven.

Barf heeft sowieso ook een meer bevredigende werking, omdat ze er meer voor moeten doen. Dat helpt ook in het hongergevoel. Maar eens goed kijken of hij wel voldoende (voedingsstoffen) krijgt, lijkt me heel slim.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door