Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door PeterF
#3245914
Hoi iedereen,

Daar ben ik weer met een leuke vraag. Mijn Oud Duitse Herder van 9 maanden krabt zich redelijk vaak. De huid ziet en vacht zien er goed uit maar toch blijft ze krabben.

Als remedie heb ik de zalmolie van grizzly gekocht ( onder de noemer een beetje omega 3 uit wilde bron kan nooit kwaad) in de hoop het hier mee te verhelpen dan wel verminderen.

Jazz krijgt verschillende smaken van kivo en lotgering en dit wordt aangevuld met barfproducten zoals eenden neken, kalkoen nekken, ree ribben, pens ,....., en eens per week vette vis ( meestal haring en om de paar weken een stuk zalm lijf of kop).

Mijn vraag is dus als volgt welke dosering kan ik het beste aan houden? Die grizzly aangeeft (komt neer op ong 11 ml per dag) of een 3 tal keer per week de 11ml? In eerste instantie wordt de zalm olie dus gegeven om het krabben te verminderen, als 2de dus als toevoeging omega 3.
Door Lizzy
#3246149
PeterF schreef:Hoi iedereen,

Daar ben ik weer met een leuke vraag. Mijn Oud Duitse Herder van 9 maanden krabt zich redelijk vaak. De huid ziet en vacht zien er goed uit maar toch blijft ze krabben.

Als remedie heb ik de zalmolie van grizzly gekocht ( onder de noemer een beetje omega 3 uit wilde bron kan nooit kwaad) in de hoop het hier mee te verhelpen dan wel verminderen.

Jazz krijgt verschillende smaken van kivo en lotgering en dit wordt aangevuld met barfproducten zoals eenden neken, kalkoen nekken, ree ribben, pens ,....., en eens per week vette vis ( meestal haring en om de paar weken een stuk zalm lijf of kop).

Mijn vraag is dus als volgt welke dosering kan ik het beste aan houden? Die grizzly aangeeft (komt neer op ong 11 ml per dag) of een 3 tal keer per week de 11ml? In eerste instantie wordt de zalm olie dus gegeven om het krabben te verminderen, als 2de dus als toevoeging omega 3.
Ik zou voorlopig even de dosering die op de verpakking staat aanhouden. Dus dat is dagelijks en dan de hoeveelheid "pompjes" die voor een hond van haar gewicht staat. Zeker omdat je het om een specifieke reden geeft, lijkt mij dat je even de maximale dosering moet pakken.
Door PeterF
#3250022
We zijn nu een kleine 2 weekjes verder dus even tijd om te kijken naar het resultaat zou je zeggen.
Jazz heeft echter de laatste paar weekjes last van schijndracht en is daardoor minder tot soms niet gaan eten. De volle dosering heeft ze dus tot nu toe niet gehad. Ondanks dat ze nog maar een fractie heeft gekregen van de dosering die ze nodig zou hebben merk ik wel al lichte verschillen. Ze krabt zich beduidend minder. We gaan nu even rustig afwachten tot de schijndracht voorbij is en haar eetlust weer terug is. Hopelijk wordt het krabben bij een normale dosering nog meer verminderd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door