Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#3249982
Heb net boodschappen gedaan en mijn volle tas in mijn fietstas gedaan. De rozenbotteltjes van Coco waren op,dus ging ik er wat plukken. Fiets op 3 meter afstand en gewoon in mijn zicht,maar heel even mijn rug naar de fiets afgedraaid om een lekkere bottel te pakken. Draai terug en een hard lachend achterhoofd van een jongen die ook iets riep naar iemand anders reed voorbij. Ik kom thuis en wil de boodschappentas uit de fietstas halen,WEG!! Gewoon uit mijn tas gestolen!! Dit zijn toch geen 'normale' kwajongens streken meer? Ben witheet,maar ook zo verdrietig,omdat men gewoon niet meer van andermans spullen kan afblijven!
Door jasmijn
#3249984
O wat erg dit zeg, ik zou woest zijn en aan giften gaan doen!
Misschien heeft iemand anders ook wat gezien en kunnen ze zo toch op gespoord worden, dit moet in mijn ogen echt bestraft worden!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3249994
Heb alleen het achterhoofd van die ene jongen gezien niet wetende wat ze mij hadden geflikt,kwam er thuis pas achter! Heb toen ik erachter kwam wel direct de fiets wee gepakt en daar de bosjes,vuilnisbakken ed afgezocht en weer naar AH om te vragen of er een tas met boodschappen is afgegeven(voor het geval dat ze het van zich af hadden gekwakt),maar helaas niet,dus opnieuw boodschappen gedaan!

Laatst de rugtas van mijn zoon ook al! Had hij even naast de auto neergezet om zijn vriendin te helpen! Ook door een ander 'meegenomen'! Aangifte gedaan,maar de politie kan er niets mee!

Ben het helmaal met je eens dat dit moet worden bestraft,maar ik kan alleen maar een achterhoofd beschrijven!
Door Parelridder
#3249996
Aaargh!! :rant: Ow, dan ben je eigenlijk in een super lekkere stemming en in alle onschuld parkeer je je fiets 3 tellen.. En dat moet ook gewoon kunnen! En dan, vermoedelijk bij wijze van 'grap', ben je je spullen kwijt!
Terwijl ik dit schrijf schiet me een situatie te binnen van vroeger werk, met jongeren met gedragsproblemen: de jongen wilde graag dure merkkleding, zijn moeder (alleenstaande moeder met én ongeschoold werk én studie) kon dat niet betalen en bood aan dat ze hem het geld vn de kleding die ze voor hem op de markt kocht zou bijdragen, als hij dan middels een krantenwijk bijlegde tot de gewenste kleding kon hij dat kopen. Prachtig voorstel vond ik het en de jongen begon aan een krantenwijk. Dat viel hem nog niet mee en hij spaarde trouw al het verdiende. En toen kwam daar die dag dat hij weer kleding nodig had. Ik heb inwendig een gat in de lucht gesprongen met de wending die het verhaal toen nam: hij vond het zónde van zijn geld om dat uit te geven aan merkkleding, de kleding van de markt was helemaal niet zo verkeerd eigenlijk, aan alleen 'merk' ging hij die zuur verdiende centen niet uitgeven :) Hij bedacht een andere bestemming (ik meen dat hij voor een geluidsinstallatie is gaan sparen). Nou ja, ik moest aan hem terug denken, aan hoe hij leerde dat je hard moet werken voor je geld en dit hem de waarde er van duidelijk maakte. Zouden die sukkels die het een goede grap vonden jouw boodschappen te pikken ook eens moeten ervaren!
Door Borke
#3249997
Dit is toch niet normaal meer >:(

Ik zorg altijd dat ik mijn tas vasthoudt of dat ik er lichaamscontact mee maak. In de stad draag ik portemnnaie, telefoon en sleutels op mijn lichaam. Ik vertrouw echt helemaal niemand. Ik vind dat heel vervelend, je zou er mensenschuw van worden.
Jouw voorbeeld laat helaas weer eens zien waartoe mensen in staat zijn :'(

Als het nou nog iemand is die het uit armoede doet, maar dik kans dat het gewoon gedaan wordt omdat het kan.
Walgelijk >:(
Ik kan me goed indenken dat je hier met gemengde gevoelens naar terug kijkt - hoe een mooie zonnige dag zo opeens kan omslaan en waarvoor :-\

In ieder geval goed dat je het van je afschrijft.
Ik vrees dat je er niet veel aan had kunnen doen op het moment dat je dat achterhoofd zag...
Door hannabelgje
#3250002
Lekker dan. Ik laat altijd onderweg mijn boodschappen in mijn fietstas zitten. Ik moet vaak meerdere winkels hebben. Gelukkig nog niet meegemaakt hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Radja
#3250005
hannabelgje schreef:Lekker dan. Afbeelding Ik laat altijd onderweg mijn boodschappen in mijn fietstas zitten. Ik moet vaak meerdere winkels hebben. Gelukkig nog niet meegemaakt hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Dat deed ik ook altijd,maar ik denk na vandaag dat het vertrouwen weg is en in het vervolg maar rekening houd met welke winkel eerst en de zwaarste/meeste boodschappen op het laatst doen!
Borke schreef:Dit is toch niet normaal meer >:(

Ik zorg altijd dat ik mijn tas vasthoudt of dat ik er lichaamscontact mee maak. In de stad draag ik portemnnaie, telefoon en sleutels op mijn lichaam. Ik vertrouw echt helemaal niemand. Ik vind dat heel vervelend, je zou er mensenschuw van worden.
Jouw voorbeeld laat helaas weer eens zien waartoe mensen in staat zijn :'(

Als het nou nog iemand is die het uit armoede doet, maar dik kans dat het gewoon gedaan wordt omdat het kan.
Walgelijk >:(
Ik kan me goed indenken dat je hier met gemengde gevoelens naar terug kijkt - hoe een mooie zonnige dag zo opeens kan omslaan en waarvoor :-\
Het is toch eigenlijk van de zotte dat jij,iedereen rekening moeten houden met onverlaten die niet van andermans spullen kunnen afblijven!!

Mijn boodschappen uit armoede meenemen,daar heb ook ook aangedacht,dan was het nog 'goed' terecht gekomen,maar zeer waarschijnlijk ligt het her en der verspreid en misschien dat het drinken opgedronken is! Zou niet weten wat ze met schoonmaakspullen moeten doen, het eten voor vanavond en al het fruit! ze zullen ook niet thuiskomen met "kijk mam,heb alvast boodschapjes gedaan!"

Heb in ieder geval mijn koelkast brandschoon! Uit pure frustratie heb ik die uitgepakt en schoongeboend!
Door Borke
#3250008
Schoonmaken is soms goede therapie he.
Je kunt je energie ergens op kwijt en het zicht op het schoongemaakte geeft in ieder geval nog iets van voldoening :-*
Door eelke
#3250011
Pfffttt ja daar wordt je kwaad van!

Wel goed dat je je boosheid omzet in poetsen. Ik had denk ik bij de tweede keer boodschappen doen een zak snoep gekocht en die op gaan zitten eten ;D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3250036
Zo heb ik een keer meegemaakt dat ik (uiteraard de laatste....) flesjes lenzenvloeistof bij drogist had gehaald. Bedacht dat ik nog even iets uit de V&D moest hebben dus roltrap naar boven gelijk afrekenen en terug naar de fiets. Hadden ze mijn tasje met nieuwe lenzenvloeistof ook uit mijn tas gejat ::)

Mijn opa heeft het eerder een keer nog erger meegemaakt. Hij had boodschappen gedaan, in fietstas gestopt en moest nog even karretje terugbrengen. Bij terugkomst was de complete fiets foetsie.....

Echt zo verschrikkelijk naar zulke streken >:( :'( >:(
Door sella
#3250055
Ja we worden zo helaas door je neus stoten bekend mee.
Lastig vindt ik het, hoe hou je de eigen spullen eigen.
Ik doe op de fiets tegenwoordig alleen nog dingen halen wat in mijn rugzaktas past of wat in mijn fietstassen past en dan nog afgesloten kunnen zijn.

Woest wordt je ervan! Ik ga ook altijd schoonmaken als ik woest ben. Levert het nog iets positiefs op.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door