Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3249669
Hallo iedereen,

op dit moment krijgt Nero (11 maand) elke dag compleet maar ik zou het mezelf gemakkelijker willen maken en overheen de week compleet voeren.
Dit is het menu dat ik in gedachten heb. Op het einde van de week heeft hij de hoeveelheden (voorgeteld door de calculator) binnen. Groenten/fruit worden dagelijks gegeven naast onderstaande:

ma: 425g RMB + 500g spiervlees
di: 425g RMB + 311g orgaan
woe: 425g RMB + 500g pens
do: 425g RMB + 500g vlees
vrij: 425g RMB + 311g orgaan
zat: 425g RMB + 500g vlees
zon: 425g RMB + 152g vlees + 161g pens

Ziet dit menu er goed uit? Of denken jullie dat dit een onevenwicht in zijn darmen gaat veroorzaken (diarree?)
Als spiervlees (kalkoen, ree, rund, geit, zalmsnippers, kip)
Als orgaan (lamslever, kalfsnier, kippenmaag,)
RMB (kippennekken, kipkarkas, eendenekken, lamsribben, lamskop, zalmkop, parelhoenvleugel, wilde eend karkas)

Daarnaast ga er in een maand of twee ook konijn/haas/fazant/paard... bijkomen.

Merci voor jullie advies/bedenkingen/goedkeuringen ;)
#3249686
Lizzy schreef:Ik denk niet dat dit je problemen gaat geven. Het ziet er prima uit zo. En ik zou het gewoon proberen en even de tijd geven en als je na een paar weken denken "niet ideaal" kun je weer gaan bijschaven. Ik zou kippenmaag verruilen voor hart.
Juist, hart zit er ook bij :) even vergeten
#3249771
Ziet er goed uit!

Hier ben ik ook zo begonnen. Nelson gaat aan de diarree van 1 dag alle organen. Die krijgt dus 3x per week orgaan en 4x per week spiervlees.
Wat je nu hebt lijkt mij het makkelijkste dus ik zou het zeker gaan proberen. Als de ontlasting echt te dun wordt kan je nog gaan wijzigen, maar wie weet is dat niet nodig.
#3249960
Hope schreef:
Lizzy schreef:

Bedankt beiden :) Als ik volgende week mijn bestelling ga halen bij Orinake ga ik het zo porportioneren denk ik. Bij de vorige bestelling was het een hel om complete porties te maken ^_^ meer als 5 uur werk gehad.
Daarnaast nog een vraag. Daar hij nu maar 2 dagen orgaan krijgt, is het dan best dat ik een mix maak om te voeren? Dus hart,nier,lever,restje long allen in stukken en dan mengen en zo 331g afwegen?
Of beter 1x lever, 1 maal nier en de volgende week 1x hart, 1x long en dan zo alterneren?

Ik denk dat het voordeel van gemixt is dat er minder kans op slappe ontlasting is? Of maakt niet uit? bedankt opnieuw
#3251191
judith vd schreef:Ik geef af en toe een halve lamskop als recreatie bot. Dan zorg ik ervoor dat Diza meer spiervlees krijgt, omdat ze anders veel te harde poep krijgt.
Heb je dit al eerder als vleesbot gegeven? Anders moet je dit even in de gaten houden.

Judith
Hey Hey :) ik heb al 2x een halve gevoerd en geen problemen gehad :) en hij doet er heerlijk lang over... het enige dat overblijft is de onderkaak :)
Toch bedankt voor de tip :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door