Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
#3249249
Manlief en ik hebben een cadeautje gekregen van mijn ouders en leuk geldbedragje. Mijn ouders zijn oud, 82 en 87, hebben niet veel geld op de bank maar wat er staat is genoeg voor crematie etc. en konden nu voor het eerst in hun leven een geldbedrag per dochter en man geven, ze zijn beretrots.
We willen er graag iets tastbaars voor kopen wat ook niet zo snel kapot gaat. Al jaren willen we een kitchenaid kopen maar te duur, moeten misschien wel wat bijleggen, maar dat geeft niet.

Afbeelding

Er zijn best veel verschillende types met verschillende mogelijkheden. hebben jullie tips?
Door - pien -
#3249256
Waar wil je 'm voor gaan gebruiken?
Heb je de reviews op bijv. Kieskeurig gelezen?
En als je googelt op Kitchen Aid kom je ook reviews tegen van mensen die 'm in gebruik hebben.
Door Siberienne
#3249275
Ik ben erg blij met mijn Kitchenaid. Met name in gebruik voor het maken van deeg (brood, pizza, gebak) en voor aardappelpuree bv.
Sterke motor. En je kan erbij weglopen terwijl 'ie staat te kneden (dat kan niet bij alle modellen).


Ik geloof dat wij deze hebben: http://www.kitchenaid.com.ph/shop/count ... 1/5K5SSWH/ (lig de heavy duty maar dan in het rood)
Manlief heeft hem uitgezocht - dat is ook de brood en pizza bakker. Hij is vrij kritisch op degelijkheid en vermogen en tot nu toe niks te klagen gehad.
Door - pien -
#3249291
Afbeelding.
Deze?


Sowieso zijn ze in meerdere kleuren te koop en staan ze erg mooi op je aanrecht :cool:

Ik heb zelf een Heavy Duty maar gebruik 'm alleen voor pannekoekenbeslag, slagroom, eiwitten kloppen, cakebeslag...
Door fransbulletje
#3249297
Ik destijds lang getwijfeld tussen een Kitchenaid en een Magimix.
Uiteindelijk is de Magimix gekomen en die bevalt prima. Maken van smoothie's , ijs , brooddeeg, vlaaideeg, beslag etc hij kan alles.
Door *Marieke*
#3249329
Ik heb de kitchenaid artisan. Ik ben er zo blij mee! Ik maak er serieus grote taarten mee, en al het andere wat er in zo kunnen! Kneed er zelfs fondant mee!
Gebruikersavatar
Door pike
#3249342
Ik heb een kitchen aid mixer en een magimix keukenmesjien en vind ze beide super. Wat je koopt is afhankelijk van waarvoor je hem wil gebruiken.
Als je voor de kitchen aid mixer gaat kies dan niet de lichtste. Je kan beter wat power over hebben dan wat te kort komen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3249393
Kitchenaid en magimix hoeft elkaar niet te bijten. Ik heb ook nog plek op m'n aanrecht, naast magimix.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3249398
M@rina schreef:Manlief en ik hebben een cadeautje gekregen van mijn ouders en leuk geldbedragje. Mijn ouders zijn oud, 82 en 87, hebben niet veel geld op de bank maar wat er staat is genoeg voor crematie etc. en konden nu voor het eerst in hun leven een geldbedrag per dochter en man geven, ze zijn beretrots.
We willen er graag iets tastbaars voor kopen wat ook niet zo snel kapot gaat. Al jaren willen we een kitchenaid kopen maar te duur, moeten misschien wel wat bijleggen, maar dat geeft niet.

Afbeelding

Er zijn best veel verschillende types met verschillende mogelijkheden. hebben jullie tips?
Ik heb totaal geen tip voor je maar wat ontzettend lief van je ouders! Hartstikke leuk idee om zo'n mooie kitchenaid te kopen.
Door Siberienne
#3249400
- pien - schreef:Afbeelding.
Deze?


Sowieso zijn ze in meerdere kleuren te koop en staan ze erg mooi op je aanrecht :cool:

Ik heb zelf een Heavy Duty maar gebruik 'm alleen voor pannekoekenbeslag, slagroom, eiwitten kloppen, cakebeslag...
Afbeelding nee deze, lijkt wel goed.
Door Borke
#3249404
Wat ontzettend lief van je ouders!!!!!
Mooi idee om er zo'n prachtige keukenmachine van te kopen en daarna je ouders uit te nodigen om een lekkere taart te nuttigen die je me de keukenmachine hebt vervaardigd :biggrin2:
Door ChantalKrijn
#3249474
Wat wil je er mee doen? Daar ligt het heel erg aan. Als je degen kneedt kun je beter voor de Heavy Duty variant gaan ipv de Artisan, of een ander soort kantelkop. Als je lichte beslagjes wilt maken, kloppen of mengen is de Artisan prima
Door M@rina
#3249511
- pien - schreef:Waar wil je 'm voor gaan gebruiken?
Heb je de reviews op bijv. Kieskeurig gelezen?
En als je googelt op Kitchen Aid kom je ook reviews tegen van mensen die 'm in gebruik hebben.
We willen hem vooral gebruiken om te kneden/mixen en eventueel later ook een hulptukkenpakket erbij kopen

Afbeelding
Door MillyMol
#3249516
Fijn apparaat, de Kitchenaid!
Ik heb er een gekocht toen mijn dochter de opleiding banketbakkerij ging doen en daarna die van patissier. Nooit een probleem mee gehad, werkt fantastisch. Kitchie (bijnaam) is zelfs meegesleept naar haar examens :biggrin2:

Maar welk apparaat het ook wordt: het zal vooral leuk zijn om je ouders te laten zien wat jullie met hun gift hebben gedaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door