Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3249300
Sinds Leo gediagnosticeerd is met COPD en astma kijken we toch anders naar fijnstof en een gore lucht dan voorheen. Dus we zitten ons een beetje te verdiepen en komen de ionisator tegen. Wie is ermee bekend? Vind je het werken? Welk merk heb je? Ben je daar tevreden/ontevreden over? Heb je merkbaar minder stof? Echt een schonere lucht?
Door Martine-Tom
#3249311
Heel erg diepgaande info kan ik je niet geven. Wat ik wel weet. Mijn oom is overleden aan longkanker. Toen hij de diagnose kreeg heeft hij ook een ionisator aangeschaft. Hij had er merkbaar baat bij. Ook op zijn sterfbed merkte je dat het hem lucht gaf, als het apparaat uit stond hapte hij echt naar adem en met het ding aan kon ie gewoon ademen. Ook tijdens zijn opnames in het zh ging het apparaat mee.
Dus mijn enige ervaring ermee is postief :)
#3249315
Mijn moeder heeft zeer ernstig copd. Nog 30% longcapaciteit.
Ik heb haar een ionisator gegeven. Ik weet zo niet meer welke. Het was een dure, dat weet ik nog.

Mijn moeder kon na een week niet meer zonder. Ze merkte echt een enorm verschil.
Ik merkte niks, maar voor haar was het een absolute uitkomst. Stukken minder benauwd en minder hoesten.
Ze heeft er nu geloof ik ook 1 op de slaapkamer.

De filters konden bij deze worden afgespoeld onder de kraan. Geen vullingen nodig, alleen een plaat die ze dagelijks omspoelde.

De voordelen die ze noemde waren, naast minder benauwdheid en hoesten, minder stof, een frissere lucht, minder last van geur (ze vond alles stinken in huis, met ionisator niet meer) en ze had het idee dat ze dieper kon inademen.
#3249357
Wij hebben er een op de slaapkamer van mijn oudste dochter, en hij werkt heel goed!

Het is een Lightair. Zonder filters, dus je hebt er ook geen extra kosten aan. Ze zijn wel erg duur in aanschaf, wij hebben hem op marktplaats gekocht van iemand die hem niet meer nodig had.

We moeten hem regelmatig afspoelen onder de kraan, hij verzamelt een hoop stof / zooi. Maar erg fijn zonder filters.
#3249482
nicolette schreef:Wij hebben ook een filter staan. Mijn man is allergisch en het helpt goed. Er zit een koolstoffilter, Hepa filter en ionisator in. Ons filter geeft geen ozon af. Teveel ozon is niet goed voor de gezondheid.

Gr. Nicolette
En het merk Nicolette, weet je die toevallig?
#3249483
Kim_S schreef:Wij hebben er een op de slaapkamer van mijn oudste dochter, en hij werkt heel goed!

Het is een Lightair. Zonder filters, dus je hebt er ook geen extra kosten aan. Ze zijn wel erg duur in aanschaf, wij hebben hem op marktplaats gekocht van iemand die hem niet meer nodig had.

We moeten hem regelmatig afspoelen onder de kraan, hij verzamelt een hoop stof / zooi. Maar erg fijn zonder filters.
Ja, die heb ik ook al voorbij zien komen in de zoektocht. Maar die bevalt dus ook goed.. Da's mooi om te weten.
#3249486
Wij hebben de winix u300 gekocht bij luchtreiniger.nl.
Super service. We hadden eerst een ander merk maar die had wat kuren en daarom op advies van de eigenaar deze genomen. Aantal weken erna ook eentje voor mijn moeder gekocht. Zij heeft heel veel allergieën en zij merkt ook goed verschil.

Als je ziet wat voor stof er na een aantal weken in het voorfilter zit. Dan scheelt dat weer met stoffen. Kunnen we langer wandelen.

Gr. Nicolette
#3249493
Lizzy schreef:Hahahaha, ja, dat zou ik ook wel willen weten ;D ;D ;D

Ik moet hier echt om de dag alles afstoffen. Gek word ik ervan!

Hier heeft het gewoon geen nut! Als ik wil dat het een paar uur stofvrij blijft moet ik stofzuigen, wachten, meubels poetsen en dan nog dweilen.

En dan schud alsnog een hond zich uit naast de tv kast en kan ik opnieuw beginnen... :-\

Dus het lijkt me wel wat!
#3249503
eelke schreef:Hier heeft het gewoon geen nut! Als ik wil dat het een paar uur stofvrij blijft moet ik stofzuigen, wachten, meubels poetsen en dan nog dweilen.

En dan schud alsnog een hond zich uit naast de tv kast en kan ik opnieuw beginnen... :-\

Dus het lijkt me wel wat!

Zoooooo herkenbaar!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door