Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3249252
Vorige week vrijdag gestoken door een bij op mijn arm. Het ging de goede kant op, maar sinds gisteren wordt de plek weer groter, jeukt meer en is roder. Is dat normaal of moet ik naar de huisarts?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door jasmijn
#3249253
Ik zou naar de huisarts gaan, je hebt kans dat het ontstoken is.
Of dat misschien toch een allergische reactie hebt gekregen, hoe dan ook dit is niet normaal.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3249254
Zit er misschien nog een piepklein stukje angel in?
Trefkzalf helpt om dat er uit te krijgen zonder prikken en porren bij de huisarts.
Door hannabelgje
#3249260
Ik zie niks van een angel of wat dan ook zitten. Op de plaats van de steek zit niks, het is nu een beetje verplaatst naar de binnenkant van mijn arm.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Anneloog
#3249262
Koelen met azijn werkt. De zwelling zak/verplaatst zich vaak. Toen ik in.mij wenkbrauw gestoken ben was de week erna mijn oog en onder mijn oog nog dik. Mijn wenkbrauw had ik geen last meer van. Heb toen koelelement in azijn theedoek gewikkeld en zo gekoeld en dat was echt fijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3249263
Anneloog schreef:Koelen met azijn werkt. De zwelling zak/verplaatst zich vaak. Toen ik in.mij wenkbrauw gestoken ben was de week erna mijn oog en onder mijn oog nog dik. Mijn wenkbrauw had ik geen last meer van. Heb toen koelelement in azijn theedoek gewikkeld en zo gekoeld en dat was echt fijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ok dus niet echt abnormaal dus na een werk. Fijn!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Anneloog
#3249265
Nee wat mijn ervaring betreft niet raar. Maar als je twijfelt gewoon ff naar de huisarts gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3249268
Anneloog schreef:Nee wat mijn ervaring betreft niet raar. Maar als je twijfelt gewoon ff naar de huisarts gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Nou dat gaat maandag pas. Ik wacht wel ff af hoe het in het weekend gaat. Ziet het er maandag slechter uit dan ga ik het wel even na laten kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Anneloog
#3249269
Mocht je een imker in de buurt hebben kan je daar ook ff om advies vragen. Ook hebben zij vaak propolis of ander middeltje wat helpt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3249350
hannabelgje schreef:Lastig om een selfie van je arm te maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Zeker lastig! Ik heb iets dergelijks aan mijn arm, ben vorige week s'nachts in bed gestoken. Ik heb niet gezien door wat maar ik dacht een wesp. Van een klein bultje wat enorm pijn deed is het op gaan zwellen en enorm gaan jeuken. De laatste dagen is het in ieder geval niet groter geworden. Dit is de mijne:
Afbeelding
Door Anneloog
#3249387
Mieke L. schreef:Zeker lastig! Ik heb iets dergelijks aan mijn arm, ben vorige week s'nachts in bed gestoken. Ik heb niet gezien door wat maar ik dacht een wesp. Van een klein bultje wat enorm pijn deed is het op gaan zwellen en enorm gaan jeuken. De laatste dagen is het in ieder geval niet groter geworden. Dit is de mijne:
Afbeelding

Auw en zeker lastig omdat je niet weet wat je gestoken heeft. koelen en azijn helpt bij de meeste insecten beten maar propolis ook en tja het zou handig/fijn zijn als je wist of er als nog achter kon komen welk beest je nu zo te grazen heeft genomen. In tussen heb je een dikke pijnlijke arm.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3249392
Anneloog schreef:Auw en zeker lastig omdat je niet weet wat je gestoken heeft. koelen en azijn helpt bij de meeste insecten beten maar propolis ook en tja het zou handig/fijn zijn als je wist of er als nog achter kon komen welk beest je nu zo te grazen heeft genomen. In tussen heb je een dikke pijnlijke arm.
Kom ik ook niet meer achter op het moment dat ik werd gestoken was het nog donker Rudi was vroeg op en al naar zijn werk en ik durfde niet te zoeken ik heb het laken over mijn hoofd getrokken en heb nooit meer een insect gevonden. Maar ik ben eerder door een wesp gestoken en de steek voelde net zo. Maar het kan natuurlijk net zo goed een ander beest zijn geweest. In ieder geval ga ik morgen even kijken of ik iets van propolis kan kopen! Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3249395
hannabelgje schreef:Ziet er ook niet fijn uit Mieke!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Kunnen we elkaar een hand geven :biggrin2: De jouwe ook niet!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door