Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3249008
Ook op het onverharde pad tussen de maisvelden en weilanden. Gezien het grasprietje wat er nog bij zat denk ik aan door een hond opgehoeste wormen :???: :-X :-\ De honden roken het van verre en trokken er op af, anders had ik ze waarschijnlijk niet gezien. Ze waren dood, en het was geen mihoen of vermicelli of zo want dan hadden ze het gelijk opgegeten ::) Maar ik heb geen idee of die wormen er zo uit zien...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3249022
Ik denk eerder aan spoelwormen. Misschien ben ik kippig, hoor, maar een lintworm is wat platter en bestaat uit fragmentjes en dit ziet er naar mijn idee gladder en ronder uit, zoals een spaghettisliert.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3249052
Onze Pluk kotste dit ook uit, een weekje of 7 nadat we haar van straat hadden gehaald en ze ook al wel een keer ontwormt was. Gatver de gatver, wat vond ik dat smerig! Ze had ook gelijk geen melk meer voor haar kittens en moest nog een paar wormkuren voor het weer goed was.
Door Lil
#3249056
Kaio schreef:Spoelwormen
Heb wel eens grotere bergen gezien.
Kwamen regelmatig uit puppy Kaio, bord krioelende spaghetti was het :-X
+ 1 lees ipv Kaio dan wel Boris. Liepen ook gezellig over de achterpoten van puplief van 5 weken.... :-X
Gebruikersavatar
Door Hope
#3249062
Lizzy schreef:Oh, ik heb dit bij pups er wel vaker uit zien komen hoor.
Ooh echt joh? Nooit geweten!
Doe je dan na een wormkuur nog een mestonderzoek om te kijken of alles eruit is? I.v.m resistentie zeg maar?
Ik neem tenminste aan dat zo iets na ontwormen gebeurd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3249065
Als dit eruit komt na ontwormen zou ik zeker een paar weken later nogmaals met hetzelfde middel ontwormen. En daarna dan ontlastingsonderzoek als er niets meer zichtbaar uit komt. Als het middel werkt is het beste zeker te spelen dat alles weg is.
In dat geval werkt een keertje extra met hetzelfde middel geen resistentie in de hand. Dat is pas als er nog wormen overleven (behandeling vroegtijdig afbreekt) of je steeds van middel wisselt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3249075
pearlsofpassion schreef:Als dit eruit komt na ontwormen zou ik zeker een paar weken later nogmaals met hetzelfde middel ontwormen. En daarna dan ontlastingsonderzoek als er niets meer zichtbaar uit komt. Als het middel werkt is het beste zeker te spelen dat alles weg is.
In dat geval werkt een keertje extra met hetzelfde middel geen resistentie in de hand. Dat is pas als er nog wormen overleven (behandeling vroegtijdig afbreekt) of je steeds van middel wisselt.
Ja, dat kan ook.

Ik heb hier dit jaar twee paarden gehad met een wormbesmetting. 1 echt wel heel serieuze, paard kwam hier op stal, ik liet een routine-onderzoek doen en hij zat helemaal vol met bloedwormen. Paard was elke 8 weken standaard ontwormt zonder wormonderzoek.
Ander paard liep hier een lichte besmetting op. Eerste mestonderzoek van het weideseizoen was goed, tweede was een lichte besmetting gezien.

Beide paarden heb ik behandeld volgens advies van de da. Dat ene paard zat zó vol, daar stond ik niet van te kijken dat hij niet meteen schoon was, maar dat andere paard ook niet! Het blijkt dat je dus niet er vanuit kan gaan dat ze na een wormkuur ook echt weer schoon zijn, of heb ik dan gewoon pech gehad?

Die bloedwormbesmetting was nog wel een hele kluif trouwens, daar speelde echt resistentie tegen alle normale middelen. Uiteindelijk is gebleken dat de eigenaren hem 1 tube gaven (tot 600 kilo) maar het paard woog 720 kilo. Ik denk dat het daarom mis is gegaan.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3249446
Ik dacht ook meteen aan spoelwormen toen ik de foto zag.
Arm beestje waar ze uitgekomen zijn....

Wormen doorstaan een aantal stadia in het lichaam. Ik dacht dat ontwormspul niet álle stadia van de worm-cyclus kan doden en dat ze daardoor na het ontwormen toch nog besmet zijn.
Of direct na het ontwormen een nieuwe besmetting opgelopen.

Ik dacht dat het zo ging:
Het eitje wordt ingeademd en ontwikkelt in de longen. Dan kruipt het wormpje omhoog. Hond hoest en slikt het door en zo komt hij uiteindelijk in de maag en darmen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door