Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3248828
Inmiddels al 9 dagen oud: de pups van Sverre!!! Het X-nest bij kennel 'van 't Peerdespul' en voor zowel Trix als Sverre de eerste keer.
Trix is bevallen van 8 pups, 5 reuen en 3 teven, waarvan 6 (!) zwarte. Dit was ook de reden dat Sverre, als zwart-dragende reu, is gebruikt. We hoopten dat hij zijn tekening door zou geven en dat zijn (eigenlijk iets te lange) vacht ervoor gaat zorgen dat de zwarte pinschers ook een betere vacht gaan krijgen. In het verleden is er namelijk teveel alleen zwart x zwart gedaan en die vachten zijn steeds korter en gladder geworden. Sverre heeft wel een stokharige vacht, met goede onderwol. Nu dus even afwachten hoe de pups in hun vacht gaan groeien.
Overigens is het wel gelukt met die tekening doorgeven!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is na een paar dagen een van de reuen (de bruine met het kleine vlekje in de nek) onverwacht dood in het nest gevonden. Het is onbekend waar hij aan overleden is, hij mankeerde namelijk niet zichtbaar iets en groeide als kool... Alles wijst er op dat Trix per ongeluk er op is gaan liggen... :'(
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3248846
Borke schreef:Gefeliciteerd!! Leuk he pus van je reu :biggrin2:

Komt er nog eentje bij jullie wonen?
Ja, echt super!
Vooral omdat Kimo eerder dit jaar ook al papa was geworden.

Wij nemen er zelf geen. Net als bij het nest van Kimo: we vinden 2 honden voorlopig genoeg. Zeker nu er ook een mensenpuppy aankomt.
Alle pups waren ook meteen vergeven, zwart is niet veel voorkomend en bijna een heel nest zwart komt bijna niet voor.
Overigens ben ik zelf helemaal niet zo dol op de zwarte Oostenrijkse pinscher, ik vind het tarwe/roodbruin dat mijn heren hebben veel mooier. Maar ik wil ook helpen om het ras in stand te houden met alle bijbehorende kleuren, vandaar dat deze combi gemaakt is. Dat was trouwens niet de enige reden voor deze combi. Hij combineert namelijk ook de heel afstandelijke lijn met de iets te aanhankelijke lijn...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3256876
Wat een mooie pupjes. De tekeningen zijn prachtig?
Dat bruintje is ook zo mooi!
En Xara is zo grappig, net een bernertje qua tekening. :biggrin2:

Ze zien er echt super leuk uit.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3256950
Border Bandit schreef:Oh, heerlijk al die puppies! :)

Mag je vaak gaan kijken?
Lekker van genieten he!? ;)

Wat sneu voor dat ene pupje!
Ik mag wel, maar het lukt niet... de fokster woont namelijk ruim 2 uur verderop...
ik krijg wel iedere week een update, dus dat is wel heel fijn!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door