Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3248267
Kennen jullie dat?
Ik zag het in de dierenwinkel liggen.
Een haaitje van zo'n 40 cm. Alle ingewanden eruit.

Omdat Bandit niet zoveel mag i.v.m. zijn eliminatiedieet ben ik op zoek naar kluifwerk wat hij wel mag.
Omdat vis goed gaat is dit misschien iets.

Ik had er nog nooit van gehoord!
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3248278
Nee geen ervaring.

Wat hier als lekker kauwmateriaal wordt gezien: churpi. Dat is van ingedroogde yakmelk of zoiets. Het stinkt in ieder geval zoals het klinkt: yak
Eko4petz verkoopt het.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3248286
Ja word hier aan zee af en toe verkocht,, ook wel bekend onder de naam zeepaling. Ik zou dat niet snel aan de hond voeren, haai in het algemeen niet. De huid van haai is taai en scherp.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3248630
Bedankt voor het meedenken en de tips!!!

Even gekeken wat churpi is: inderdaad van ingedroogde yak-melk.
Ik durf dat nog eventjes niet aan. Een yak lijkt best wel op een koe en Bandit kan niet tegen runder-eiwit.

Grappig, hoe er steeds weer nieuwe producten op de markt komen! :)
Door Siberienne
#3248633
Ik heb hetzelfde met Spot, uiteindelijk heb ik een kong goody bone gezocht en stop ik stukjes gedroogd vlees in het uiteinde. Hij lijkt er blij mee..
Laatst gewijzigd door Siberienne op do 22 sep 2016, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3248643
Het is vaak niet eens zozeer het dier, bij snacks uit de winkel, maar de conserveermiddelen. Die staan over het algemeen niet eens op de verpakking. Geeft een snack een leuker kleurtje, laat het langer meegaan of versneld het droogproces.

Met een allergiehond neem ik geen risico. Ik ben met schade en schande wijs geworden. Ooit kocht ik voor Hope gedroogde paardenhuid, hij kreeg paard dus wat kon er mis? Hij ging kapot van de jeuk. Met konijnenoren idem.

Wil je snacks voeren, gooi iets leuks in een Kong of droog zelf.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3248646
Ik zal eens kijken op die website.
Dan moet ik wel de gok nemen dat er geen rommel bij zit. :-\

Soms moet je toch wat.

Ik droogde zijn KVV als snacks. Heb ik de droger vol met 2 kg, is hij plots kapot!? Hij wordt niet meer warm. Alles weg kunnen gooien. Natuurlijk 1 mnd nadat de garantie verlopen is. >:(
Voor de zekerheid toch ingestuurd, ik had hem nog zo weinig gebruikt.
Hopelijk heb ik hem snel terug, want het is wel lastig nu.

Dat Nelson zo heftig reageerde zeg! Vervelend hoor!

Voor Bandit is echt het kluiven belangrijk, niet zo zeer 'bezigheidstherapie' zeg maar.
Er woont onder ons een hond die hoog in zijn energie zit. Bandit pakt dit op en is er echt angstig door. Hij begrijpt niet wat er aan de hand is.
Om de stress te verminderen (en natuurlijk voor zijn tanden), zoek ik echt kluifwerk.
Tuurlijk leid ik hem af en zo, maar van kluiven worden ze rustig in de kop. ;)
Vorige week was het zo erg dat ik overwoog om hem bach resque te geven. :(
Gebruikersavatar
Door pluk
#3248656
Border Bandit schreef:Ik zal eens kijken op die website.
Dan moet ik wel de gok nemen dat er geen rommel bij zit. :-\

Soms moet je toch wat.

Ik droogde zijn KVV als snacks. Heb ik de droger vol met 2 kg, is hij plots kapot!? Hij wordt niet meer warm. Alles weg kunnen gooien. Natuurlijk 1 mnd nadat de garantie verlopen is. >:(
Voor de zekerheid toch ingestuurd, ik had hem nog zo weinig gebruikt.
Hopelijk heb ik hem snel terug, want het is wel lastig nu.

Dat Nelson zo heftig reageerde zeg! Vervelend hoor!

Voor Bandit is echt het kluiven belangrijk, niet zo zeer 'bezigheidstherapie' zeg maar.
Er woont onder ons een hond die hoog in zijn energie zit. Bandit pakt dit op en is er echt angstig door. Hij begrijpt niet wat er aan de hand is.
Om de stress te verminderen (en natuurlijk voor zijn tanden), zoek ik echt kluifwerk.
Tuurlijk leid ik hem af en zo, maar van kluiven worden ze rustig in de kop. ;)
Vorige week was het zo erg dat ik overwoog om hem bach resque te geven. :(
Misschien kun je eko4petz mailen en advies vragen. Mijn ervaring is dat zij echt weten wat ze verkopen, dit is tegenstelling tot veel andere dierenwinkels.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3248669
pluk schreef:Misschien kun je eko4petz mailen en advies vragen. Mijn ervaring is dat zij echt weten wat ze verkopen, dit is tegenstelling tot veel andere dierenwinkels.
Inderdaad mailen of pb sturen (forumnaam Sarah5) ;)
Mijn ervaring is ook dat behulpzaamheid richting klanten enorm fijn is :)
Zij kijken ook echt kritisch naar wat ze in assortiment hebben. Gewoon duidelijk aangeven wat je zoekt in combi met wat je weet qua allergie :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#3248756
pluk schreef:Misschien kun je eko4petz mailen en advies vragen. Mijn ervaring is dat zij echt weten wat ze verkopen, dit is tegenstelling tot veel andere dierenwinkels.
Zolang ze het product niet zelf maken kunnen ze niets zeggen over wat er in of op zit. Zo werkt het gewoon niet in die wereld. Veel producten hoeven niet op verpakkingen vermeld.

Als je het echt wil proberen zou ik het wel als nieuwe diersoort elimineren. Niet zomaar gaan geven en straks niet weten of het nu de snack was of (ik noem maar wat) de eendenkvv.
Dus echt een week of zes een aantal keer per week zo'n ding geven en duimen dat er niks gebeurd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3248758
Kom ik toch nog even terug op de gedroogde hondshaai. Hondshaai komt uit zee, is geen kweekvis en word beschermd door de Flora en Faunawet. Ik ben toch wel heel benieuwd welke winkel of keten dit dier verkoopt. Mag ook per pb. :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3248763
Els&Flow schreef:Kom ik toch nog even terug op de gedroogde hondshaai. Hondshaai komt uit zee, is geen kweekvis en word beschermd door de Flora en Faunawet. Ik ben toch wel heel benieuwd welke winkel of keten dit dier verkoopt. Mag ook per pb. :)
De winkel waar TS het wil kopen staat vernoemd.

Hondshaai kan je overigens ook bij de visboer kopen voor humane consumptie.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3249448
Ik heb gekeken op de site van eco4petz.
Vooralsnog heb ik er niks gevonden waarvan ik dacht: dat is wat ik zoek!
Veel dingen zijn kleine snacks en de grotere kluiven bevatten vaak diersoorten die Bandit niet mag.
De vegetarische dingen, bevatten graan en dat kan ook niet (net zoals pens e.d.).

He, wat leuk, zit de 'baas' van eco4petz ook op BP!? :)

Ik heb me niet verdiept of hondshaai beschermd is.

Ik geef Bandit inderdaad volgens de eliminatie-regels iets nieuws, ook snacks/kluiven e.d.. ;)

Het herinnert mij eraan dat ik nog niks over mijn droger gehoord heb. Daar ga ik nog even achteraan....
Hopelijk is hij snel terug, het is knap lastig zonder. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door