Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door lianneke
#3247808
Ik heb mijten in het kippenhok. Uiteraard zullen de kippen ze ook hebben.
Heeft iemand wel eens Diatom gebruikt hier tegen?
Ander tips zijn ook welkom, wil niet meteen naar de agressieve chemische middelen grijpen. De kippen hebben er, nog niet, erg veel last van. Ik wel, wordt meteen besprongen als ik het hok inloop.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3247812
Ik gebruik het hier.
Je moet wel regelmatig wat bijgooien maar tegen de kieren en hoeken aan de wanden blijft het goed hangen.
De zitstokken en de legnesten smijt ik regelmatig wat nieuw op.

Zelfs bij een grote plaag, zijn ze op een paar dagen weg als je niet op een handje diatom meer of minder kijkt.
Door lianneke
#3247816
pearlsofpassion schreef:Ik gebruik het hier.
Je moet wel regelmatig wat bijgooien maar tegen de kieren en hoeken aan de wanden blijft het goed hangen.
De zitstokken en de legnesten smijt ik regelmatig wat nieuw op.

Zelfs bij een grote plaag, zijn ze op een paar dagen weg als je niet op een handje diatom meer of minder kijkt.
Heb jij het online gekocht?
Door lianneke
#3247821
pearlsofpassion schreef:Een bplid heeft het toen voor ons beide gekocht.
Ik weet dus niet waar.
Oke, ik ga eens goegelen waar ik het kan kopen. Bedankt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3247892
Als ik er aan denk gooi ik wat van dat spul in de rondte. Als je al luis hebt zou ik eerst met hogedrukreiniger en/of stoomreiniger door dat hok gaan, laten drogen en dan die diatom erin.

Handigste is dan om het te mengen met water en dat in het hok te spuiten. Dat verdeeld wat makkelijker dan het fijne poeder.
Door hamada
#3247912
Hier deed ik tabaksstelen in het leghok en het nachthok. Hok was van binnen gewit. En op advies van de fokker van onze kipjes kregen ze een paar keer per jaar 2 tot 3 druppels frontline voor de hond of kat in hun nek gedruppeld. Nooit last van ongedierte gehad.
Door Lida. S
#3247988
pearlsofpassion schreef:Bloedluizen zijn mijten...
ok, weer wat geleerd.
BLoedluis vind ik een ramp. Overdag zie je niets, maar ;s nachts worden de kiippen leeggezogen. Ik maak iedere ochtend (zo vroeg mogelijk) de zitstok schoon. aan het eind van de middag spuit ik de zitstok in. Zo houd ik het enigszins onder controle, maar bij hoge temperatuur is het eigenlijk direct weer mis.
Door lianneke
#3248276
Lida. S schreef:ok, weer wat geleerd.
BLoedluis vind ik een ramp. Overdag zie je niets, maar ;s nachts worden de kiippen leeggezogen. Ik maak iedere ochtend (zo vroeg mogelijk) de zitstok schoon. aan het eind van de middag spuit ik de zitstok in. Zo houd ik het enigszins onder controle, maar bij hoge temperatuur is het eigenlijk direct weer mis.
Ja, warmte en vocht, dan gedijen ze het best. Dus was een goeie kippemijtenzomer :'(
Door lianneke
#3248277
Angelique schreef:Als ik er aan denk gooi ik wat van dat spul in de rondte. Als je al luis hebt zou ik eerst met hogedrukreiniger en/of stoomreiniger door dat hok gaan, laten drogen en dan die diatom erin.

Handigste is dan om het te mengen met water en dat in het hok te spuiten. Dat verdeeld wat makkelijker dan het fijne poeder.
Weet jij een adres hier ergens om het te kopen? Ik heb alleen een winkel in Aalsmeer gevonden die het heeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3248281
lianneke schreef:Weet jij een adres hier ergens om het te kopen? Ik heb alleen een winkel in Aalsmeer gevonden die het heeft.
Nee, ik heb toen een zak meegenomen van diegene waar ik een paar kippen kocht. Als je wil kun je daar wel wat van overnemen om te proberen. Dan heb ik ook nog bergen boerenwormkruid in de tuin staan die je nog verder kan drogen en kan vermengen met je bodembedekker c.q een bosje in het hok hangen/in de hoek zetten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3248284
Ik heb het wel gebruikt toen ik al een plaag had. Het was meteen over.
En ik heb dit jaar geen plaag meer gehad. In de lente even iets gezien en dan meteen wat bijgestrooid en toen was het weer weg.

Die tip van met water mengen lijkt mij wel een goede, want nu heb ik wel moeite het goed in de hoeken te krijgen waardoor ik erg veel verbruik...

Ik doe soms ook wel een handje onder het graan als ontworming. Als je een zandbad hebt is het ook goed daar wat onder te doen. Niet voor de bloedluis, maar voor ander ongedierte.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door