Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3247855
Dit topic is opgesplitst uit het topic van Daantje en Parelridder, zodat we hier verder kunnen met de discussie. - Eelke

Hope schreef:Ik ben echt verbaasd door je bericht.
Niet ongeduldig worden? Het duurt wel even? Een hond optillen aan de achterpoten zodat hij niet kan schudden?

Maar echt, niet ongeduldig worden :o
Een gevecht met een hond die zijn slachtoffer dood wil hebben gaat ontzettend vlug en loopt ook heel snel uit de hand. Je kan niet geduldig de hond aan zijn achterpoten vasthouden tot hij loslaat. Zo'n hond schud en scheurt en daarbij kunnen er razendsnel serieuze verwondingen ontstaan.
Dat je dan ongeduldig word is logisch wat elke seconde telt!
Joh, rustig, ik heb jou niet vast ;)
Ik zeg nergens dat het niet logisch is dat je onrustig wordt. Het is alleen niet handig. Een hond zet kracht met zijn achterpoten, niet met zijn voorpoten. Dus als je die optilt, kan hij enkel nog klemmen met zijn kaken, en nog nauwelijks trekken. Hij is dan ook zijn balans kwijt. Als je niets hebt om de hond te laten lossen, moet je wachten tot hij dit uit zichzelf doet. En dat kan even duren, ja, helaas. Het is maar een tip, een middel dat wij hier zelf heel effectief inzetten. Als je er niets mee kunt, lekker vergeten.
#3247857
Boeffie Blafmans schreef:Joh, rustig, ik heb jou niet vast ;)
Ik zeg nergens dat het niet logisch is dat je onrustig wordt. Het is alleen niet handig. Een hond zet kracht met zijn achterpoten, niet met zijn voorpoten. Dus als je die optilt, kan hij enkel nog klemmen met zijn kaken, en nog nauwelijks trekken. Hij is dan ook zijn balans kwijt. Als je niets hebt om de hond te laten lossen, moet je wachten tot hij dit uit zichzelf doet. En dat kan even duren, ja, helaas. Het is maar een tip, een middel dat wij hier zelf heel effectief inzetten. Als je er niets mee kunt, lekker vergeten.
Die kerel in dat filmpje van dit breakstick/Pitbull zei dat je dit niet moet doen: ongeveer net voorbij de 2 minuten. Hij zegt "Rottweiler (en nog wat rassen) will eat you up". Dat is jouw ervaring dus niet... Maar ik word wel een beetje (nog) onzekerder door al die tegenstrijdige adviezen :-\
#3247858
Boeffie Blafmans schreef:Joh, rustig, ik heb jou niet vast ;)
Ik zeg nergens dat het niet logisch is dat je onrustig wordt. Het is alleen niet handig. Een hond zet kracht met zijn achterpoten, niet met zijn voorpoten. Dus als je die optilt, kan hij enkel nog klemmen met zijn kaken, en nog nauwelijks trekken. Hij is dan ook zijn balans kwijt. Als je niets hebt om de hond te laten lossen, moet je wachten tot hij dit uit zichzelf doet. En dat kan even duren, ja, helaas. Het is maar een tip, een middel dat wij hier zelf heel effectief inzetten. Als je er niets mee kunt, lekker vergeten.
Ik vind "als je niets hebt, moet je afwachten" gewoon een slecht advies. Als je gaat staan afwachten, gaat je hond dood.
#3247859
Hope schreef:Ik vind "als je niets hebt, moet je afwachten" gewoon een slecht advies. Als je gaat staan afwachten, gaat je hond dood.
Ja, dat ben ik toch ook niet met je eens, denk ik. Als je niets anders kunt omdat je alleen bent of geen breakstick bij je hebt en je de hond dus niet los krijgt: dan kun je niet anders dan de hond fixeren/stil houden (of uit balans brengen, stel dat dat werkt) en afwachten tot hij los laat. Volgens mij als jij gaat staan gillen, schoppen of trekken aan de honden: dan heb je grotere kans op een dooie hond. Dus stel je bent alleen, je hebt niks bij je: wat ga je dan doen? Wat zou jouw advies zijn?
#3247862
Ja, dat ben ik toch ook niet met je eens, denk ik. Als je niets anders kunt omdat je alleen bent of geen breakstick bij je hebt en je de hond dus niet los krijgt: dan kun je niet anders dan de hond fixeren/stil houden (of uit balans brengen, stel dat dat werkt) en afwachten tot hij los laat om zogenaamd "over te pakken". Volgens mij als jij gaat staan gillen, schoppen of trekken aan de honden: dan heb je grotere kans op een dooie hond. Dus stel je bent alleen, je hebt niks bij je: wat ga je dan doen? Wat zou jouw advies zijn?
#3247863
Lizzy schreef:Ja, dat ben ik toch ook niet met je eens, denk ik. Als je niets anders kunt omdat je alleen bent of geen breakstick bij je hebt en je de hond dus niet los krijgt: dan kun je niet anders dan de hond fixeren/stil houden (of uit balans brengen, stel dat dat werkt) en afwachten tot hij los laat. Volgens mij als jij gaat staan gillen, schoppen of trekken aan de honden: dan heb je grotere kans op een dooie hond. Dus stel je bent alleen, je hebt niks bij je: wat ga je dan doen? Wat zou jouw advies zijn?
Je hebt altijd iets. Of ga jij met jou honden zonder ook maar 1 riem bij te hebben het bos is? Je moet toch kunnen aanlijnen?
Dus als je geen breackstick hebt en de hond heeft geen halsband om, dan wurg je met je lijn. Met je broeksriem desnoods.
#3247864
Hope schreef:Je hebt altijd iets. Of ga jij met jou honden zonder ook maar 1 riem bij te hebben het bos is? Je moet toch kunnen aanlijnen?
Dus als je geen breackstick hebt en de hond heeft geen halsband om, dan wurg je met je lijn. Met je broeksriem desnoods.
Ik loop met jachtlijnen. Dus tegen de tijd dat ik ze daarmee gewurgd heb, heb ik ook een dooie hond. Je hebt het zelf met je broekriem gemerkt, toch? Daar kon je in je eentje ook niet erg veel mee begreep ik?
Door Martine-Tom
#3247865
Hope schreef:Je hebt altijd iets. Of ga jij met jou honden zonder ook maar 1 riem bij te hebben het bos is? Je moet toch kunnen aanlijnen?
Dus als je geen breackstick hebt en de hond heeft geen halsband om, dan wurg je met je lijn. Met je broeksriem desnoods.
Tom loopt aan een flex van koord tegen een moordmachine brengt dat niks in, buiten dat is tom zo kleim dat het binnen 1 hap en 2 x schudden al gebeurd is met m.
#3247866
Lizzy schreef:Die kerel in dat filmpje van dit breakstick/Pitbull zei dat je dit niet moet doen: ongeveer net voorbij de 2 minuten. Hij zegt "Rottweiler (en nog wat rassen) will eat you up". Dat is jouw ervaring dus niet... Maar ik word wel een beetje (nog) onzekerder door al die tegenstrijdige adviezen :-\
Ik zou niet snel een hond bij zijn achterpoten durven pakken hoor. Ik heb vaker de waarschuwing gehoord dat het niet de eerste keer zal zijn dat ze zich omdraaien en op jou verder gaan.

Dan moet je sowieso ook de situatie hebben dat het slachtoffer enkel vluchten wil en dus weg zal lopen als de aanvallende hond loslaat. Oscar is na al die keren aangevallen te zijn overgeschakeld van vluchten naar vechten. Kan ik leuk de andere hond bij zijn achterpoten pakken, maar dat gaat bij ons niet werken dus.
#3247872
Lizzy schreef:Ik loop met jachtlijnen. Dus tegen de tijd dat ik ze daarmee gewurgd heb, heb ik ook een dooie hond. Je hebt het zelf met je broekriem gemerkt, toch? Daar kon je in je eentje ook niet erg veel mee begreep ik?
Nee, er was meer nodig dan mijn muggenpower om die hond out te krijgen.
Maar hoe dan ook. Pak je de hond aan zijn achterpoten dan krijg je naar mijn idee méér verwondingen. De kop van de hond moet naar het slachtoffer toe, niet daarvandaan. Hoe dichter naar het slachtoffer, hoe verder je de kaak openduwt en hoe makkelijker ze loslaten. Hoe dichter erheen ook, hoe minder ze schudden. Met twee handen om een riem vlak achter de oren heb je daarover veel meer controle dan wanneer je de achterpoten pakt.
Met twee handen achter de oren heb je ook nog kans wat te sturen als de hond besluit om jou aan te gaan vallen. Heb je hem bij zijn achterpoten zijn ze met de kop nog snel bij je lijf als je pech hebt.

Volgens de da heeft mijn reactie in elk geval uitwendig letsel voorkomen. Nu wil ik niet zeggen dat er geen dingen waren die ik anders of beter had kunnen doen hoor, of dat ik nu alle wijsheid heb. Maar ik weet wel dat de kop tegen het lijf van Nelson aandrukken echt geen stom idee was.
#3247873
Wbt de discussie - wat te doen als - is het misschien een idee deze weer te verhuizen naar een ander topic? (volgens mij was er een tijdje terug een over in de bar, en er loopt er nu nog 1 over aanvallen).

Kan me zo voorstellen dat je extra de kriebels krijgt als je dit ook nog allemaal leest, als je dit hebt meegemaakt. Ik had Ludmilla al een berichtje gestuurd maar die is natuurlijk hartstikke druk. Misschien is het voor haar juist fijn hoor, om de discussie te lezen, maar dat kan natuurlijk sowieso in een ander topic.
#3247875
Kaela schreef:Ik zou niet snel een hond bij zijn achterpoten durven pakken hoor. Ik heb vaker de waarschuwing gehoord dat het niet de eerste keer zal zijn dat ze zich omdraaien en op jou verder gaan.

Dan moet je sowieso ook de situatie hebben dat het slachtoffer enkel vluchten wil en dus weg zal lopen als de aanvallende hond loslaat. Oscar is na al die keren aangevallen te zijn overgeschakeld van vluchten naar vechten. Kan ik leuk de andere hond bij zijn achterpoten pakken, maar dat gaat bij ons niet werken dus.
+1
Ik ben doodsbang dat de betreffende hond vervolgens zou proberen om mij te vermoorden. Hoewel dat vooral in theorie is, in the heat of the moment probeer ik waarschijnlijk wel in te grijpen zonder aan mijn eigen veiligheid te denken.
#3247876
eelke schreef:Wbt de discussie - wat te doen als - is het misschien een idee deze weer te verhuizen naar een ander topic? (volgens mij was er een tijdje terug een over in de bar, en er loopt er nu nog 1 over aanvallen).

Kan me zo voorstellen dat je extra de kriebels krijgt als je dit ook nog allemaal leest, als je dit hebt meegemaakt. Ik had Ludmilla al een berichtje gestuurd maar die is natuurlijk hartstikke druk. Misschien is het voor haar juist fijn hoor, om de discussie te lezen, maar dat kan natuurlijk sowieso in een ander topic.
Ter lering (en mijn vermaak) mag jij 'm opsplitsen, goed ;D ;D ;D ;D :-* :-* :-* :-* (je hebt helemaal gelijk hoor!!!).
#3247877
Lizzy schreef:Die kerel in dat filmpje van dit breakstick/Pitbull zei dat je dit niet moet doen: ongeveer net voorbij de 2 minuten. Hij zegt "Rottweiler (en nog wat rassen) will eat you up". Dat is jouw ervaring dus niet... Maar ik word wel een beetje (nog) onzekerder door al die tegenstrijdige adviezen :-\
Nee, dat is niet mijn ervaring, maar onze malamutes zijn erg tolerant naar mensen. Vechthonden als het goed is ook. Boef is ooit door een stafford gegrepen. Die hebben we er met veel pijn en moeite afgekregen, geprobeerd te wurgen eerst met een riem, maar dat lukte niet, teveel vet en spieren, (baasje deed niks, waarom hoor ik dat zo vaak?) maar die hond heeft er echt geen seconde aan gedacht om ons te grijpen. Terwijl Boef dat gerust wel doet. Maar ja, die heeft een beet van niks, dus is het niet zo erg als dat gebeurt. Ik kan me wel voorstellen dat een rottweiler dat ook zou doen en dan ben je ver van huis natuurlijk ... Als je ze echt goed vast hebt, met je armen rond de middel, in de houdgreep, dan wordt het wel wat lastiger voor ze om je te pakken. Maar je moet het wel durven en niet loslaten op het verkeerde moment. Bij de hond uit dit topic trouwens, zou ik echt niet weten wat ik moest doen. Ik kan me hier net redden met honden die 35kg wegen, maar groter dan dat no way ... Heel erg hard op de neus slaan, niet met je hand, maar met een flinke stok bv zou kunnen helpen. Maar het kan het ook juist erger maken. Werkt pepperspray eigenlijk niet bij honden?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door