Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3247782
Zomaar eens nieuwsgierig.

Tom wel, diverse schampschotten maar 1x met een gat en medische behandeling tot gevolg. Dit was door een franse bulldog teef.
Door eelke
#3247783
Ja, door een labrador. Die fietste met zijn baas voorbij, schoot voor de fiets langs, trok zich los, strak de straat over en dook op Gijs. Die zich op zijn rug liet vallen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3247785
Door de 30 jaren heen is dat wel eens gebeurd ja. Dat leverde wel eens een schamp of een paar gaten op, zeker in de tijd dat bouviers en herders nog popu waren. Op de een of andere manier wilde dat maar niet gewoon klikken hiero. Met de boppers nog enkele keren. 1 x een irr Bc die Broer in zijn ouwe kop beet en die daarop meteen vliegles kreeg van mij en toen Poes en Ted nog echte babies waren dook er een ontsnapte erfbouvier onze groep in en koos Broer als slachtoffer en de rest verspreidde zich door het bos. De bouvier met een end hout een ram op z'n harses gegeven waardoor schade beperkt bleef. Daarna is er niet veel meer gebeurd, maarja, toen waren wij naar het noorden verhuisd waar het beduidend rustiger wandelen is. Dat gevalletje Bc was nog wel in Drenthe. Best nog wel eens buurtende honden gehad die hun houding veranderden naar dreigend, maar die heb ik altijd verbaal weg kunnen sturen.
Door charmed
#3247786
Mijn Kalin door een Briard, zij had diverse kneuzingen, het heeft een jaar geduurd voordat ze er weer bovenop was. Savannah is ooit in de neus gebeten, daar was ik zelf niet bij (geen idee wat voor hond)
Door yazzie
#3247787
Ja door een rottweiler reu. Mijn 2 Duitse herders, reuen, zaten onder appèl naast mij. Rottweiler kwam steeds dichterbij. Baas van Rottweiler was aan het bellen, keek niet naar hond om. Toen Rottweiler op 2 meter was, ging mijn jongste reu staan. Trok de spanning niet meer. Rottweiler viel toen frontaal mijn andere reu aan. Mijn hond viel toen achterover op zijn rug. Ik heb lijnen laten vallen van mijn honden zodat de jongste kon vluchten. Maar dat deed ie niet. Hij sprong zonder na te denken bovenop de rottweiler en greep hem in zijn rug. Hierdoor kon mijn andere hond ontsnappen en die greep de rottweiler vol in zijn kop. Jongste hond liet daarop vrij snel los, mijn oudste hond liet niet los en bleef vasthouden. Geen idee hoelang. Niet scheuren of schudden maar wel vasthouden. Toen ie los liet, liep hij een ronde om de rottweiler heen. Rottweiler bleef doodstil liggen. Gaten die bloedde in zijn kop. Mijn hond heeft over hem heen gepiest en liep toen naar mij en mijn andere hond.

Was vreselijke ervaring. Gewoon de wetenschap dat als ik op dat moment met 1 hond had gelopen, ik die kwijt was geweest. Mijn jongste hond is ietwat onzeker maar op dat moment een held. Hij heeft het leven van mijn andere hond gered. Geen idee hoe het met de rottweiler is afgelopen. Mijn eigen honden hadden alleen 'gaatjes'. Voor rottweiler en pitbulls loop ik weg. Durf zelf geen confrontatie meer aan. Mijn reuen zijn nu ook allebei ouder, ruim 10 en net 9. Zal het nooit vergeten...
#3247791
Ja Brutus, door een kruising stafford. Brutus tot dan echt een hele lieve zelfverzekerde reu, hij was aan t snuffelen aan gras, baas (een Antilliaan die de hond ook echt mishandelde, zelf gezien en hem op aangesproken) was aan het bellen had zijn hond los en hond heeft een 50 meter sprint getrokken om onze Brutus te grijpen.
Die wist niet wat hem overkwam en was is linea recta naar de DA gegaan met overal bloed. En kreeg 26 hechtingen..
Pas de laatste 2 jaar was hij een beetje de oude en minder reactief op andere honden van dat formaat....
Ik heb daar destijds melding van gemaakt ondanks dat de meneer de DA kosten heeft betaald. Ik (en meer in onze wijk) hadden hem vaker aangesproken dat hij zijn hond moest aanlijnen omdat die hondagressief was, meneer vond dat de hond luisterde, en heb zelf gezien als hij niet luisterde wat er dan gebeurde, daar draaide mijn maag dus van om. Vandaar de melding omdat ik eigenlijk vond dat deze man gewoon geen honden mocht hebben.
Brutus is daarna nog eens gegrepen door een rotweiler, ook ritje DA en ook weer zonder dat hij het door had. Heel sneu want hij is wel 3 jaar niet ontspannen buiten geweest, merkte toch altijd extra alertheid bij hem.
Maakte hem ook als bulldog extreem moeilijk met andere honden....
Maar mijn eigen honden hebben zelf nog nooit een ander wat aangedaan of uitgelokt.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3247792
Kimo al meerdere keren... en 3 keer met gaten of kneuzingen tot gevolg
Eerste keer rottweiler, maar hij was sneller en is echt de hele wijk door gegaan om 'm te ontwijken. Ben blij dat hij niet onder een auto is gekomen. Had wel z'n pootjes open van het sprinten over het asfalt.
Tweede en derde keer door een klapkaak. Een was een bekende, maar die probeerde Kimo's bal af te pakken. Kimo waarschuwde en werd toen aangevallen... gekneusde voet tot gevolg...
Die laatste was wel erger, uit het niets in z'n nek, met meerdere gaten. Het is te danken aan zijn ruime vel dat hij dat overleefd heeft. En natuurlijk geen baas te bekennen

Als andere honden Sverre proberen te pakken (type: oh een vlieg, kan ik daar mee spelen?) grijpt Kimo in. En dat is altijd op een nette manier! Dus Sverre heeft nog nooit een gaatje gehad gelukkig
Gebruikersavatar
Door doranto
#3247793
Ja mijn schotsecollie Hanneke door 2 berner sennenhonden die een erf af kwamen stuiven.
Tegen ééntje had ze zich misschien nog wel enigszins kunnen verdedigen, maar die 2 namen haar tussen zich in en ze had dus geen schijn van kans. Als ze de hond vóór haar beet, werd ze ondertussen door de andere in haar rug gebeten.
Zij had toen verschillende gaten en kneuzingen / blauwe plekken op o.a. haar rug. Ik was toen met mijn pony en ben voor de droge sloot gaan staan waar ze inmiddels in was gevallen. Ik heb haar op die manier af kunnen schermen en de honden uiteindelijk kunnen verjagen door ze weg te drijven.

Oja en Harrie is toen hij een maand of 8 was door 2 herders (1 duitse en 1 witte) het halve bos door gejaagd. Het is dat hij zo ontzettend snel was, want als ze hem te pakken hadden gekregen hadden ze hem verscheurd. Het was op een loslooproute. De eigenaresse wist dat haar honden agressief waren en dat ze er te weinig (geen dus) controle over had, maar vond dat ze desondanks daar los moesten omdat het immers een loslooproute was :-X De honden hadden daar recht op :-X Harrie was toen op slag veranderd van een open sociale hond in een onzekere neuroot in de nabijheid van honden (vooral herders)
Harrie is inmiddels ruim 4 en pas nú begint hij een klein beetje minder reactief te worden. Het heeft ons héél veel oefenen en enkele honderden euro's aan GT's gekost. :(

Mijn bordercollie Tommy is toen hij een half jaartje was door 3 klapkaken belaagd. Gelukkig waren deze 3 ook nog jong. Tommy lag op zijn rug maar de 3 bleven maar bovenop hem grommen en happen. Hij viel toen plotseling enorm uit en begon als een razende om zich heen te bijten. Dit overblufte de 3 die zich toen terugtrokken, waarna ze werden aangelijnd.
Dit gebeuren heeft hij zich toen ingeprent en had ervan geleerd dat kennelijk flink van je afbijten de enige manier was om aan je belagers te ontkomen. Tot zijn dood is hij onzeker / bang van andere honden geweest (vooral pitbullachtigen) en viel altijd meteen uit wanneer er eentje in de buurt kwam. Hierdoor kon hij nooit meer los als er andere honden waren. Hij maakte zich klein en probeerde ze altijd te ontwijken, maar als dat niet lukte viel hij aan en beet hij.

Vroeger ooit een boxer gehad die door een duitse herder werd aangevallen. Ze was nog jong en liet zich meteen op haar rug vallen. De herder ging desondanks door met bijten tot zijn baas hem weg kon trekken. Mijn boxer had toen flink wat bijtwonden in haar buik en borst.
Zij is tot haar dood agressief tegen herders geweest. Alle andere honden ging altijd goed.
Laatst gewijzigd door doranto op ma 19 sep 2016, 14:46, 4 keer totaal gewijzigd.
#3247794
Ja. Dante, onze dalmaat is in zijn eerste levensjaar drie keer dusdanig aangevallen dat hij gehecht moest worden. Wat hem bijna zijn linkerknie heeft gekost. Helaas, drie keer door een zwarte hond (drie verschillende), maar dat is hij gaan generaliseren, dus is hij zelf agressief ten opzichte van zwarte honden geworden.

Onze Dunya was onze underdog en die is zeer vaak gepakt, de ene keer ernstiger dan de andere. Bijna altijd omdat de bijtende hond een probleem had met een van onze andere honden en dan pakken ze de zwakste uit je roedel. Dus die lieve Dunya, die nergens iets mee te maken had, was altijd de lul. Vrijwel alle keren door herders, dus daar was ze panisch voor, van duitse tot zwitserse tot mechelse tot tervuerense, maakt niet uit.

De rest is tot nu toe ongeschonden, wel eens een aanvaring, maar zonder gaatjes of erger.
Door jasmijn
#3247795
Haku 1 keer, hij zat vast en dook er een ilegaal loslopende hond op.
Gelukkig was het maar een jack russel en was ik snel genoeg om echte schaden te ver komen.
Hij was eerst "gezellig" vol over pup haku heen gered waar haku heel erg van schrok en boos werd, dat mocht niet van meneer jr en die ging de aanval in.
Had het beest net op tijd in zijn lurven om hem weg te trekken bij haku, hoorden zijn kaken echt klappen want hij ging echt voor schade.

Met mijn vorige honden redelijk vaak, 1 was altijd de sigaar.
Max werd bijna elke maand wel een keer gegrepen en heeft ook regelmatig gaatjes gehad, vooral herders mochten hem niet.
1 keer was het echt heel erg toen was hij door de buurhond gegrepen en heeft toen in paniek de buurman gebeten, de buren hebben hun hond toen in geslapen want dat was voor hun de druppel toen.
Ook een keer toen ik met de fiets gevallen was toen met hem aan het fietsen was, mijn handen lagen helemaal open en ik lag "klem" onder de fiets.
Meneer kwam lang gelopen en wou helpen, max vond dat geen goed idee en ging blaffen. De herder van die meneer dook toen vol op max, ik kon niks doen was echt verschrikkelijk.
De meneer had ze toen uit elkaar gehaald en zijn hond een eentje weg aan een boom gebonden, helaas niet goed genoeg want toen hij de fiets van me af haalden kwam die hond weer kijken. Zag de ondertussen doodsbangen max en dook er weer vol boven op, naast ik naar de doctor kom max nu ook naar de da voor 3 gaatjes :-X
Had eigenlijk liever gehad dat die meneer me had laten liggen, was allen ik gewond geweest.

Femke en belle zijn ook af en toe aan gevallen, belle bijna nooit slecht 3 of 4 keer beetje mot gehad.
Was wel 1 hond in de buurt die haar echt niet mocht, een Berner sennen teef die haar dood wou.
Riem brak een keer en beest vloog gelijk op belle af, gelukkig was ik er dicht bij en kwam de eigenaar ook gelijk aangerend en konden we de schaden beperken tot 1 gaatje.
Ik heb toen ook een knauw gekregen van die hond omdat ik er tussen stond en haar weg proberen te trappen, slechts een oppervlakkige kras van de tanden.
Hond liep daarna altijd dubbel gezekerd met muilkorf, eigenaren schaamden zich dood.

Femke heeft redelijk vaak wel anderen honden op zich gehad, maar die wou in haar jongen jaren zelf ook graag een robbertje vechten.
Heb ook jaren met haar en haar vader na 12 uur 's nachts in de bossen gelopen zo dat ze los konden zonder aangevallen te worden of zelf aan te vallen.
Femke heeft 1 keer zelf door gebeten, op de een of anderen reden viel ze na zo veel jaren geen aanval gedrag meer te hebben gehad weer terug in haar ouden gedrag, ze liep toen los en hapte die anderen hond in zijn oor. Dat was toen ook gelijk gescheurd, ze wou niet echt door bijten want ergens anders op het lijf zou die hap geen schaden hebben veroorzaakt.
Ze schrok er zelf van en hield gelijk op, ze wou hem gewoon weg jagen.
Later hebben we toen ook samen gewandeld na die hond beter was en toen was het voor bijden honden snel goed, geen haat en nijd meer of zo.

Femke heeft ook een paar keer een vecht hond op zich gehad maar door haar dikken vacht en mijn snellen ingrijpen was er elke keer geen schaden, ook zij had net als haar vader vaak mot met herders.
Herders mochten haar gewoon niet, waarom geen idee.
#3247796
Ik heb een kruising herder gehad, werd met ca 8 mnd herhaaldelijk aangevallen door een golden retrever. Pup gedroeg zich netjes onderdanig en ging ook direct op zijn rug liggen, maar die golden ging maar door.
Hij is ook aangevallen door een teckel.

Bandit is in het bos aangevallen toen hij een half jaar was door een pup van 11 mnd. Klote beest. Bandit stond stil en verbrak oogcontact en die andere hond liep door en viel aan. Nergens voor nodig!
Bandit kwam naar mij, maar dat beest viel nog 3 x aan.

Laatst is Bandit aangevallen door een labrador die wegrende terwijl de baas aan het bellen was. Het lijntje van de katrol knapte en Bandit werd van achteren aangevallen.
Hij is al zo onzeker, hij was zo geschrokken dat hij bach resque moest hebben de dagen erna. Hij sprong al op als ik thuis bv een pen liet vallen. :(
Door lianneke
#3247798
Mijn Duitse Herderinnetje, toen ze negen maanden was. Door twee volwassen Pyr. Berghonden. Een aan de voorkant en een aan de achterkant. Gelukkig kon ze zich na enige tijd los rukken en heeft het op een lopen gezet. Naar huis.
Gevolgen waren wat kneuzingen en een gat in haar kraag wat is gaan ontsteken, zo groot als een meloen.
En ze was in 1 klap haar onbevangenheid kwijt.
Ook Duitse Herders worden wel eens aangevallen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3247799
Hope nog nooit.

Nelson 1x door een kruising Amerikaanse Bulldog x Pitbull

Ik was serieus bang dat ik mijn hond kwijt zou raken. Nelson is niet meer de oude geworden. Zijn onbevangenheid is weg. Fysieke verwondingen alleen onderhuids.

Later nog door een Bordeauxdog. Doordat de eigenaar er net zo snel was als de hond liep het met een sisser af.
#3247802
mn eerste tervueren werd herhaaldelijk geziekt door een afgekeurde politie hond.....totdat hij bijna zijn staart kwijt was en nog net niet was verzopen hebben ze besloten dat die herder niet geschikt was in een klein gehucht
Vinnie als pup van 8 weken bedolven door een benner reu..gelukkig bleef de schade beperkt..
Weirdo door een teckel....dat kleine ettertje beet hem dan in zn buik en ballen, pislink werd ik daarvan, weirdo ook en heeft op een gegeven moment(eindelijk dacht ik toen) die teckel zeer goed duidelijk gemaakt dat ie dat nooit meer moest flikken..
Zimba door een rr reu...diverse gaten...
Gentle als pupje van een week of 10 door een dh van 6mnd......bont en blauw zag ie, de dh stond aan Gentle zn achterpoot te trekken alsof het een lap pens was! En hij is een x aangevallen door een oudere man en kreeg met zn paraplu....die man is een hele tijd niet in het park geweest en als ie er is omloopt ie me en dat is nog steeds heel verstandig
En nu worden Geer en Goor regelmatig lastig gevallen door iets kleins...een shitsu :cool: die mag toch gaan uitkijken anders krijgt die vliegles van mij
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 19 sep 2016, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#3247803
Appie is in totaal 3x gepakt door een hond:
De 1ste x door een schapedoes bij mn zwager thuis, Appie was nog niet eens een jaar oud; een jaar later door een JR die bij de buren het huis uit kwam rennen en weer een jaar later door een teckel tijdens de teckeldag..... En hij is bijna gepakt door een beagle die ook uit een huis naar buiten stormde toen we langs liepen, gelukkig kon de eigenaar hem nog net in zn nekvel grijpen..... Gelukkig verder geen schade, alleen mentaal, ja, met de JR een klein wondje op zn neus......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door