Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Erna
#3247697
Na een gelukkig goed afgelopen ongelukje vanmorgen waarbij bleek dat onze Mildred niet kan zwemmen wil ik een zwemvest voor haar. Wie heeft daar ervaring mee? Het mag best iets kosten als het maar goed is. Een zwemvest met een goed drijfvermogen die haar goed horizontaal kan houden.
Door Erna
#3247709
hamada schreef:Wij hebben de EZYdog. Bevalt goed, maar ze zwemmen er niet echt mee, dragen ze bij boottochtjes e.d.
Maar pasvorm is goed.

Edit: http://www.medpets.nl/sea+dog+zwemvest/
Het is de moeite waard om te zoeken op internet naar aanbiedingen.
Mildred gaat er ook niet mee zwemmen. Ze kan niet zwemmen :-) Het gaat er dus om dat mocht ze te water raken dat ze blijft drijven ipv zakken zoals vanmorgen.

Ik ga me even verdiepen in deze...er staat bij dat het drijfvermogen heeft.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3247711
Ik heb een ruffwear en een ezydog en de ruffwear vind ik er veel comfortabeler uitzien als ze hem aanhebben. Sluit veel beter om het lijfje en voelt soepeler aan. Voor even op een bootje niet erg maar voor een stuk wandelen zou ik voor mijn meisjes de ruffwear kiezen.
Door Parelridder
#3247726
Een kopietje vanaf m'n website nav mijn hondenzwemvest ervaring (aug 2011). Een Ruffwear (een model wat helaas niet meer wordt gemaakt, maar het huidige model kent veel gelijkenis)


(...) In de zoektocht die volgde, bleek er een model te bestaan welke qua pasvorm, comfort en kwaliteit als professioneel werd bestempeld. Het belooft een zwemvest te zijn waarmee de hond ook comformtabel kan bewegen te land, zodat deze ook goed gedragen kan worden tijdens een wandeling en spel langs zee of kanaal, waarbij onderweg veel wordt gezwommen.

(...) Het vest is ergonomisch gevormd en geeft de hond volledige bewegingsvrijheid voor onbeperkt ren- en zwemplezier. Schuren van de hondenhuid is bij dit vest zeker niet het geval. Het zwemvest heeft een hoog drijfvermogen (3 gescheiden lagen) met variabele wanddikte ten behoeve voor een optimale pasvorm voor de hond. Op de rug zit een handgreep om de hond verantwoord uit het water te kunnen tillen. De greep zit strak tegen het reddingsvest wat voorkomt dat het ergens achter blijft vastzitten. Onder de hangreep zit een verborgen D ring om de lijn indien gewenst aan vast te koppelen.
Het materiaal van de Big Eddy is bestand tegen krabben en langdurig gebruik. Zware ballistic nylon shell met sterk verfijnd weefsel. Voorgevormde halsbandjes voor superieure pasvorm en comfort. Zwaar versterkte handgreep, strak tegen het vest, wat voorkomt dat het ergens achter blijft vastzitten, en waarmee de hond gemakkelijk en verantwoord uit het water getilt kan worden. Wat betreft de positionering heeft het zwemvest het zwaartepunt beneden, om de hond in zijn natuurlijke zwempositie te houden.


(...)

Om alle drie te ervaren hoe de zwemvesten bevallen, zijn we vanmiddag naar het kanaal geweest. Daar hebben we allereerst ondervonden hoe strak ik het vest moet om doen voor het mooiste resultaat. Ik bleek het aanvankelijk wat te los gedaan te hebben, toen ik 'm strakker aan deed dreef het vest niet boven Merel, maar Merel in het vest. Het is duidelijk zichtbaar dat het hen drijvende houdt, doordat Maartje altijd erg diep ligt tijdens het zwemmen, alleen haar koppie komt boven water. Met het zwemvest aan ligt ze iets hoger, namelijk gelijk aan de wijze waarop Merel altijd in het water ligt. Ik heb een klein filmpje gemaakt van hun eerste duiken.
Toen de vesten goed zaten zijn we heerlijk gaan wandelen langs het kanaal met uiteraard onderweg héél veel apporteerspel uit water. Toen Merel moe werd, heb ik haar - tegen het gebruik van de afgelopen maand in - aangemoedigd om tóch te gaan. Niet streng natuurlijk, maar dat was ook niet nodig, ze liet zich makkelijk overhalen. Mijn doel daarmee was dat ze zou ervaren dat dit nu kán: dat als ze zin heeft, ze kan blijven zwemmen. Ik had sterk de indruk dat ze het heeft gevoeld, want niet alleen was aanmoediging na twee keer al niet meer nodig, ook zag ik dat Turbo toen ze moe geworden was, kalmer ging zwemmen dan ze normaal gesproken doet. Dat kán m.b.v. een zwemvest!
Ook Maartje werd natuurlijk moe en ook bij haar zag ik dat ze zelf opmerkte dat ze desondanks kon blijven zwemmen. Zonder innerlijke tweestrijd voorafgaand aan de duik, bleef ze heerlijk zwemmen, ondanks zichtbare vermoeidheid. Ik moest verschrikkelijk lachen toen ze - als wilde ze er een schepje bovenop doen - met de bal al in de bek, zelfs nog een eind 'zo maar' op en neer zwom...
Terug gekomen bij de auto zag ik dat we een dik uur langer dan gebruikelijk bij het kanaal zijn geweest! Ik denk dat de zwemvesten een heel groot succes zijn!

einde citaat ;)
Door Erna
#3247811
Dank jullie wel! Ik ga me eens goed inlezen en kijken welke het beste zou zijn voor Mildred zodat ze het vest tijdens een wandeling gewoon kan dragen. En ze gaat natuurlijk ook op zwemles :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door