Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Sylvie
#324019
Ik heb 2 witte herders en zij krijgen ruwweg het volgende in 1 week;
ongeveer 3 keer in de week ieder een halve kip (zo'n braadkuiken met organen) en ongeveer 2 keer een ei, 1 keer per week pens, 1 keer per week lever, een paar keer per week hele vis (makreel of sardientjes) en 1 keer per week andere organen, zoals long of nieren. Verder krijgen ze nog wel wat runderhart erbij en eventueel als ik dat goedkoop kan scoren nog wat rundvlees. (als ik noodgedwongen te kale botten heb, bijvoorbeeld lamsribben, dan geef ik dus iets vlezigs erbij)
Incidenteel snoepen ze wel eens wat gekookte groente, een stukje fruit.
Ik zou ze dolgraag konijn willen voorzetten, maar zoek hier in Groningen al jaren tevergeefs.
Door Lizzy
#324050
Als je volgens het 'hele prooidiermodel' voert, geef je in verhouding dan niet teveel orgaanvlees tov spiervlees?
Door Nelly
#324051
Hallo, hier een andere witte herderfan (heb er 3). Vind je zelf ook niet dat je wat veel organen voert? Ik zou wat meer spier- en kopvlees geven. Zelf voer ik als volgt: om de andere dag bibi, de andere dagen stel ik zelf samen en dan probeer ik zoveel mogelijk af te wisselen. 1 dag penslappen in combi met kippenekken; 1 dag kop- en spiervlees; 1 dag zoveel mogelijk hele kippen of eenden; af en toe een heel konijn (haal ik bij de poelier, kost wel wat, maar ja ;)); vis lusten m'n lieffies niet ::) Verder nog 2 x per week als extraatje lams/kalfsbotten zoals ribben, schouderbladen, wervels ed. ,geen poten. En uiteraard regelmatig een groentemixje met wat yoghurt en 2 x per week een rauw eitje. Organen geef ik eigenlijk zelden of nooit, omdat die al genoeg in de bibi zitten.
Door Sylvie
#324222
Als ik het opschrijf lijkt het waarschijnlijk meer dan het is, hoor :-) Ze krijgen van lever bijvoorbeeld gewoon een veel kleinere maaltijd, ik geef namelijk niet iedere maaltijd even veel. Long idem dito.
Meer vlees zou ik eigenlijk nog wel willen geven, maar dat is haast onbetaalbaar hier. Daarom zorg ik voor zoveel mogelijk vlees aan het bot en speur naar aanbiedingen.
Door tieneke
#324728
Ik denk dat je je honden niet echt volgens het Barf-systeem voert als ik dit zo lees.
Volgens mij krijgen je honden veel te weinig bot binnen en vreselijk veel orgaanvlees :-\
En zeker al dat orgaanvlees lijkt me veel en veel teveel.
Kijk eens goed onder zelf samenstelen bij de menu's.
En voor vleesadressen bij barf ingredienten,sucses ;)
Laatst gewijzigd door tieneke op di 24 mei 2005, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door