Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3246740
Lizzy schreef:http://www.dierenrecht.nl/nieuwsartikel ... hondenshow

Echt he, hoe eigenaren en fokkers Dier en Recht toch in de kaart blijven spelen, ik zal het wel nooit begrijpen.

Dit is toch :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Ik denk dat het deels wel kan komen omdat de hond niet rustig aan de lijn loopt, maar ik denk ook niet dat ze dan wel goed zou lopen. Jammer genoeg niets nieuws :'(

Ik begrijp niet dat je als liefhebber dit bewust op de wereld zet. Dit wens je toch je ergste vijand nog niet toe. Arme dieren :'(
#3246741
Hoe durf je met zo'n invalide hond de ring in? Echt he, ik word hier woest van! Proberen we met elkaar de stamboomhond te promoten (althans, de RvB doet een verwoede poging), komen dit soort invalide honden op show :-X . Hoeveel indruk denkt de RvB dat hun promo actie maakt als Dier & Recht dan weer dit soort filmpjes in handen krijgt van een Europese Dog Show? Echt he, om je dood te schamen :'(

Arme hond :'(
#3246745
frodo quin schreef:Wat is er dan verkeerd aan dier en recht? Ik ken de organisatie niet, maar het lijkt op het eerste zicht gewoon een dierenrechtenorganisatie.
Nou, wat ik jammer vind is dat zij mensen naar een look-a-like stamboomlozehond dirigeren. Als het maar geen stamboom heeft, dan is het gezond. En dat is onzin! Maar daar springen geldbeluste imbecielen gretig op in. Marktplaats staat er vol mee. Zo simpel ligt het gewoon niet. En dat irriteert me.

Maar ja, hoe rot ook: verder doet dier en recht wat ze moeten doen en dat is dit soort walgelijks aan de kaak stellen :-X
#3246747
Lizzy schreef:Nou, wat ik jammer vind is dat zij mensen naar een look-a-like stamboomhond dirigeren. Als het maar geen stamboom heeft, dan is het gezond. En dat is onzin! Maar daar springen geldbeluste imbecielen gretig op in. Marktplaats staat er vol mee. Zo simpel ligt het gewoon niet. En dat irriteert me.

Maar ja, hoe rot ook: verder doet dier en recht wat ze moeten doen en dat is dit soort walgelijks aan de kaak stellen :-X
Begrijp ik dan goed dat ze broodfokhondjes en pretnestjes met ongeteste ouders aanraden? Nja dat is wel scheef, puur mbt de gezondheid van de pups zit je dan met het slechtste van beide kanten, om over het welzijn van de ouderdieren nog maar te zwijgen.
#3246750
Als ik met mijn hond op deze manier moest lopen, dan stopte ik vandaag nog met honden houden.
Als dat dier al niet genoeg problemen heeft met zijn achterlijf krijgt hij nog een hernia van dat gesjor aan zijn nek.
Ik vind het walgelijk, afschuwelijk.

Dit soort honden moeten worden uitgesloten van deelname. Niet te beoordelen toch op zijn minst.
#3246763
Lizzy schreef:Nou, wat ik jammer vind is dat zij mensen naar een look-a-like stamboomhond dirigeren. Als het maar geen stamboom heeft, dan is het gezond. En dat is onzin! Maar daar springen geldbeluste imbecielen gretig op in. Marktplaats staat er vol mee. Zo simpel ligt het gewoon niet. En dat irriteert me.

Maar ja, hoe rot ook: verder doet dier en recht wat ze moeten doen en dat is dit soort walgelijks aan de kaak stellen :-X
Als ik naar hun website kijk haal ik dit er toch echt niet uit hoor.
Waar ze zich tegen uitspreken is de showcultus in de rashonden wereld, het fokken op uiterlijke kenmerken om op shows goed te scoren ipv het fokken van een gezonde hond. Dus bewustzijn kweken dat een DH met zo'n achterhand gewoon niet klopt en dit en de fokkers van deze honden aanpakken.
Ik quote even de doelstellingen:
voor de dieren willen wij:
Focus op gezonde i.p.v. raszuivere honden
Wettelijke bescherming tegen malafide fokkers en handelaren, voor zowel de honden als de baasjes
Meer bewustzijn en kennis bij de aanschaf van een (ras)hond
Fokkers verplichten om erfelijke aandoeningen te voorkomen

En een verbod op:
Het fokken met doodzieke hondenrassen
Inteelt
Het fokken met uiterlijke kenmerken die schadelijk zijn voor het dier (bv. platte neus, laag kruis, rimpels)
Daar kan ik het echt onmogelijk mee oneens zijn.

En op de rashonden wijzer staat:
Heeft u voorkeur voor een rashond, denk daar dan goed over na. Zeker 40% van de jonge rashonden in Nederland lijdt namelijk aan erfelijke ziekten of gebreken. Het gevolg van inteelt en fokken op een onnatuurlijk uiterlijk, zoals een te korte snuit. Zowel rashonden mèt als zonder stamboom lijden hieronder. Dier&Recht heeft met de RashondenWijzer een overzicht gemaakt van circa 250 erfelijke aandoeningen en bijna 100 hondenrassen in Nederland.

Raadpleeg de RashondenWijzer voordat u een (ras)hond aanschaft, zodat u goed geïnformeerd op zoek gaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door