Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#324353
Kaatje gaat heel vaak op de krant zitten om te plassen, maar dan komen er maar een paar druppels uit en soms ook helemaal niets. Ze kijkt me dan aan, waardoor ik dus even dacht, dat ze voor die houding beloond wilde worden.
Maar nu denk ik toch, dat er wat mis is alleen hoe vang ik dat op. Zodra ik dat wil doen, denkt zij, dat ik wil spelen.
Ze is nu 11 1/2 week en ik maak me zorgen. :-\
Door Lizzy
#324364
ine schreef: Kaatje gaat heel vaak op de krant zitten om te plassen, maar dan komen er maar een paar druppels uit en soms ook helemaal niets. Ze kijkt me dan aan, waardoor ik dus even dacht, dat ze voor die houding beloond wilde worden.
Maar nu denk ik toch, dat er wat mis is alleen hoe vang ik dat op. Zodra ik dat wil doen, denkt zij, dat ik wil spelen.
Ze is nu 11 1/2 week en ik maak me zorgen. :-\
Klinkt als blaasontsteking. Bij Pinkel kan dat dus ook niet, iets onder haar schuiven om het op te vangen. De vorige keer heb haar plas opgezogen van de grond met een injectiespuitje. Om de pH te meten is dat prima. En aan de pH is al heeeeeel veeeeeel af te lezen. Hier heb je natuurlijk niks aan als je op bacterieen wilt controleren, maar ja nogmaals, pH waarde is ook een indicatie voor blaasontsteking. Ik had op deze manier net genoeg pies om een testje te doen. En anders zal de DA het uit de blaas moeten halen, de urine...., maar ja, aar zit je ook niet echt op te wachten he... Nou sterkte joh!
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 24 mei 2005, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#324374
Om 13.30 moet ik bij de da zijn. Intussen kijken, of ze op een stuk plastic wil plassen. Ik haal haar uit het hok en laat haar gewoon in de kamer, dan plast ze maar op de tegels.
Er lag net een druppeltje bloed :-\
Door Erna
#324376
ine schreef: Om 13.30 moet ik bij de da zijn. Intussen kijken, of ze op een stuk plastic wil plassen. Ik haal haar uit het hok en laat haar gewoon in de kamer, dan plast ze maar op de tegels.
Er lag net een druppeltje bloed :-\
Is blaasontsteking Ine...Komt zo vaak voor bij puppyteefjes. Wij hebben er uit ieder nest altijd wel een paar die dat oplopen in de eerste paar weken bij hun nieuwe eigenaar.
Door Ine
#324378
Erna schreef: Is blaasontsteking Ine...Komt zo vaak voor bij puppyteefjes. Wij hebben er uit ieder nest altijd wel een paar die dat oplopen in de eerste paar weken bij hun nieuwe eigenaar.
Voor mij is het de eerste keer!
Heb net even op haar gelet en een klein beetje in een spuitje gezogen.
3x proberen, niets en dan druppelend weglopen.
Zal dus wel een ab-kuur worden?
Of hebben jullie andere ideeën?
Door Elise
#324399
Phoebe heeft het idd ook gehad.

Ik heb bij haar plas op kunnen vangen door haar aan de lijn uit te laten en er snel een pollepel onder te schuiven ;)

Knuffel voor kleine Kaatje :-*
Door Ine
#324427
Ze heeft antibiotica, maar hij kijkt ook nog even naar kristallen. Dat hoor ik later, of hij wat gevonden heeft.
Door Ine
#324438
Lizzy schreef: Wat was de pH waarde? Heel misschien zit er wat struviet in. Dat gebeurd vaak wanneer de pup blaasontsteking heeft.
Oh jee, geen idee. Dat stripje bleef maar groener worden!
Hij had het al over foto's maken, want hij voelde iets. :-\
Niet lachen hoor Lizzy, maar hij voelde met een heel serieus gezicht aan haar buikje, daarna keek hij, of het een teef was :-X ;D ;D ;D
Het was niet mijn eigen da, anders had ik aan z'n hoofd gevoeld na dat voelen en kijken! :-X
Ik word nog gebeld, over de andere uitslag, dan zal ik ernaar vragen. Anders wordt het pas morgen, want ik moet naar Corine.
Door Anneke V
#324475
Elise schreef: Phoebe heeft het idd ook gehad.

Ik heb bij haar plas op kunnen vangen door haar aan de lijn uit te laten en er snel een pollepel onder te schuiven ;)

Knuffel voor kleine Kaatje :-*
;D ;D ;D
Sorry, maar ik zie het al voor mij!!!

Hoe is het nu met Kaatje?
Laatst gewijzigd door Anneke V op di 24 mei 2005, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#324652
Anneke V schreef: ;D ;D ;D
Sorry, maar ik zie het al voor mij!!!

Hoe is het nu met Kaatje?
In de auto kreeg ik telefoon van mijn dochter, de da had gebeld.
Er zitten teveel kristallen in de urine voor een pup. Doorgaan met de kuur en morgen ga ik even langs om alles even te vragen. Ik was te laat terug uit Ermelo.
Kaatje oogt niet ziek, maar dat plassen was wel erg opvallend.
Door Lizzy
#324655
Ik ben blonT hoor Ine, maar deze snap ik niet
Niet lachen hoor Lizzy, maar hij voelde met een heel serieus gezicht aan haar buikje, daarna keek hij, of het een teef was
Ahh, leg 'm ff, dan kan ik ook lachen ;D

Toch is dat ook niet abnormaal hoor Ine, kristallen in de urine bij blaasontsteking. Meer hierover: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=826

Ik zou zelf AB geven, versvlees geven (en je geen brokken aan laten smeren) en extra vitamine C (zure!) en eventueel cranberry. Als het goed is werkt de AB tegen de ontsteking, gaan de bacterieen dood en wordt de pH waarde vanzelf weer zuurder waardoor de struvietkristallen oplossen. De vitamine C en cranberry helpen bacterieen te doden (die leven niet graag in een zuur millieu) en helpt het struvietgruis op te lossen (door de urine dus zuurder te maken).
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 24 mei 2005, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#324657
Quote:
Niet lachen hoor Lizzy, maar hij voelde met een heel serieus gezicht aan haar buikje, daarna keek hij, of het een teef was

Onderaan die buik zit een piemel en 2 balletjes bij een reu. Hij staat aan de buik van Kaatje te voelen, dan had hij dus niet hoeven kijken, of het een teef was! ::)
Door Lizzy
#324659
ine schreef: Quote:
Niet lachen hoor Lizzy, maar hij voelde met een heel serieus gezicht aan haar buikje, daarna keek hij, of het een teef was

Onderaan die buik zit een piemel en 2 balletjes bij een reu. Hij staat aan de buik van Kaatje te voelen, dan had hij dus niet hoeven kijken, of het een teef was! ::)
Hahahaha, OK, op die fiets!
Door Ine
#324887
Goed, PH-waarde 8.5 veel te hoog dus.
De urine zat barstensvol struvietkristallen.
Kuur afmaken en opnieuw urine-onderzoek.
Goed opletten, dat ze blijft plassen!
Help, wat moet ik hiermee?
Welke vit.C? Ik heb hier nu van DA Vitamine % 500mg met Rozenbottel en Bioflavonoïden. Time released.
Geef me alstjeblieft een merknaam ofzo, zodat ik niet de verkeerde pk.
Cranberry is dat ook in capsules ofzo te krijgen?
Ik had alleen de drank destijds.
Wat moet ik hier nu van denken, van dit teefje? Dit was heel byzonder voor zo'n jonge pup, werd mij gezegd :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door