Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3246430
We hebben hier best aardig wat (jonge en aanstaande) ouders. En we hebben bij onze honden (vooral) niet allemaal alleen maar positieve ervaringen met vaccineren. Ik ben daarom gewoon puur nieuwsgierig hoe jullie je kinderen hebben/laten vaccineren!

Niet om te oordelen, puur uit nieuwsgierigheid!
#3246433
Wij zijn ons er volop aan het verdiepen maar wij gaan niet het rijksvaccinatieprogramma volgen.

Ik zeg niet dat we niet gaan vaccineren, maar het schema zoals dat er nu ligt bij de overheid, daar vallen wij compleet van achterover. Dat gaan wij hoe dan ook niet volgen.
#3246437
Ik heb het bekeken en heb geen vaccin.kunnen ontdekken dat ik echt overbodig vond. Ik vond ze allemaal wel echt nuttig. Dus Laurens volgt gewoon het normale schema.
Ik weet niet of dat hetzelfde is als in Nl...

Wat ik wel vind is dat sommige vaccins echt ontzettend veel herhaald worden. Maar het is lastig info te vinden rond de noodzaak daarvan...

En ik heb ze wel zoveel mogelijk gespreid. Zo heb ik de orale Rota niet samen met de injecties laten doen maar een paar weken verschil. Iedereen vond dat natuurlijk onzin... ::)
#3246438
Dit is het NL schema:


Middels het RVP (Rijks Vaccinatie Programma) krijgen kinderen tijdens hun eerste levensjaren de volgende vaccinaties aangeboden:
DKTP-HiB-HepB (Difterie, Kinkhoest, Tetanus en Polio, Haemophilus Influenza, Hepatitis B): bij 2,3,4, 11 maanden
Pneu (Pneumococcen ziekte (oorontsteking, longontsteking, hersenvliesontsteking): bij 2, 3, 4 en 11 maanden
BMR (Bof, Mazelen en Rode hond): bij 14 maanden
Men C (hersenvliesontsteking): bij 14 maanden
DKTP bij 4 jaar
DTP en BMR bij 9 jaar

En dan nog die voor baarmoederhalskanker bij meisjes.

Dit betekend dat kinderen in NL voor hun eerste verjaardag 28 entingen hebben gehad.
#3246442
Mijn oudste dochter ( word oktober 15 jaar ) heeft alle vaccinaties gehad ( inclusief hvp 2x). De jongste dochter ( word 12) ook alle reguliere vaccinaties gehad maar toch weer de twijfel over hvp die ze (nog) niet heeft gehad

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3246445
Hope schreef:Dit is het NL schema:


Middels het RVP (Rijks Vaccinatie Programma) krijgen kinderen tijdens hun eerste levensjaren de volgende vaccinaties aangeboden:
DKTP-HiB-HepB (Difterie, Kinkhoest, Tetanus en Polio, Haemophilus Influenza, Hepatitis B): bij 2,3,4, 11 maanden
Pneu (Pneumococcen ziekte (oorontsteking, longontsteking, hersenvliesontsteking): bij 2, 3, 4 en 11 maanden
BMR (Bof, Mazelen en Rode hond): bij 14 maanden
Men C (hersenvliesontsteking): bij 14 maanden
DKTP bij 4 jaar
DTP en BMR bij 9 jaar

En dan nog die voor baarmoederhalskanker bij meisjes.

Dit betekend dat kinderen in NL voor hun eerste verjaardag 28 entingen hebben gehad.
Kuch. Dat is best aanzienlijk....
#3246451
Lizzy schreef:Kuch. Dat is best aanzienlijk....
Dat vind ik dus ook. Ik zoek nog altijd informatie over het programma dat er was toen mijn ouders me lieten vaccineren. Het zou me niet verbazen als dat stukken minder intensief was.

Wij waren laatst bij Margreet Vroom. Zij adviseerde ons om Nelson niet meer te laten enten. En ze zei: als ik nu een baby had, met alles wat ik zie aan schade bij honden en katten, dan weet ik niet of ik er nog zomaar klakkeloos dat vaccinatieprogramma zou volgen. Manlief en ik vonden dat best een schrikbarende opmerking, van een reguliere dierenarts.
#3246460
Hope schreef:
Dat vind ik dus ook. Ik zoek nog altijd informatie over het programma dat er was toen mijn ouders me lieten vaccineren. Het zou me niet verbazen als dat stukken minder intensief was.

Wij waren laatst bij Margreet Vroom. Zij adviseerde ons om Nelson niet meer te laten enten. En ze zei: als ik nu een baby had, met alles wat ik zie aan schade bij honden en katten, dan weet ik niet of ik er nog zomaar klakkeloos dat vaccinatieprogramma zou volgen. Manlief en ik vonden dat best een schrikbarende opmerking, van een reguliere dierenarts.
In mijn tijd was het echt stukken minder. Toen bestonden de helft van de entingen niet eens.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3246465
Mijn ouders hebben of mijn oude entschama/boekje nog of dat van mijn broer. Als je het me helpt herinneren dan vraag ik het als ze weer terug zijn van vakantie. Ik weet heeeeeeel zeker dat er in elk geval nog iets van is. Was vroeger namelijk verplicht om volgens dat schema te enten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3246467
Mijn kinderen zijn volgens het Rijks vaccinatie programma geënt, gewoon omdat ik toen nog niet erg bezig was met de effecten van vaccinatie. Ik blijf het belangrijk vinden om te voorkomen dat bepaalde ernstige ziektes de kop op kunnen steken. Van anderen zie ik het nut niet echt in of blijken zelfs vervelende bijwerkingen te hebben. Tot nu toe geen bijwerkingen bij mijn kinderen. De baarmoederhalskanker-enting laat ik vermoedelijk niet zetten bij mijn dochter, ik vind de risico's niet opwegen tegen de voordelen.
#3246470
Hier zijn ze geënt volgens het Duitse schema. Maar komt aardig overeen met het Nederlandse zo te zien.

Oudste dochter is volgens schema geënt, sommige dingen iets later als ze toevallig net ziek was. Maar "gewoon" gedaan wat de dokter zei.

Jongste dochter is heel erg ziek geweest van haar eerste enting. Daar zijn we flink van geschrokken, en daarna zijn we heel erg voorzichtig geweest met enten. Ze heeft wel alles gehad, maar met langere pauzes er tussen, en niet alles tegelijk.
#3246471
Ik heb me daar nog niet heel erg in verdiept maar wou ik wel doen, ik ben zelf ook al niet volgens het schema geënt dus bij mijn moeder was er toen al een besef van te veel en te snel bij elkaar.

Helaas kan ik niet gaan vragen hoe zij het heeft gedaan omdat ik geen contact meer met haar heb, had in dit geval wel erg handig geweest want het is een vrij ingewikkeld iets.
#3246472
Wij hebben onze dames gewoon ingeënt zoals het schema.... Mede ook omdat sommige ziektes wel degelijk dodelijk kunnen zijn..... Ik denk, zelf, dat bepaalde ziektes bij kinderen belangrijker zijn dan bij honden.... Ik ben op mn 15de alsnog ingeënt tegen rode hond omdat dit schadelijk kan zijn voor je ongeboren kind, terwijl ik het al had gehad.... Ik vind het toch een behoorlijk verschil of het je hond is of je kind..... Is misschien hypocryt, maar da's mijn mening, gevoel, idee.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door