Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3246230
Godver. Sorry. Ik kan er even niks anders voor zeggen. Om kwart voor 8 vanavond weg gegaan, om kwart voor 12 thuis, drukke Gijs, daardoor natuurlijk niet zo veel oog voor Joep. Kap van Gijs af, naar de voordeur voor het uitlaten, ik ging boven plassen, en ik hoor mijn vriend van beneden roepen dat ik moet komen. Zakt Joep naar tegen de voordeur aan.

Buiten nog eens gekeken, hij hervatte ff, liep mee naar de hoek, wilde niet snuffelen, mini plas, weer wankelen. Dus ik terug met hem naar huis en meneer met Gijs nog een rondje. Thuis gaat hij liggen en zakt hij weg. Echt niet best. Dierenarts gebeld, moesten komen, maar beide 4 biertjes gedronken, dus mijn moeder gebeld. Gijs in de auto getild. (shit, met zijn kwetsbare poot...) Joep in de auto getild en gewacht tot mijn moeder er was. Met mijn hand op zijn hart, want verder zat er geen leven meer in. Ademen ging zo rustig en oppervlakkig dat ik dat amper voelde.

15 min naar de dierenarts. :-X

Daar aangekomen wist die het ook niet. Hij heeft ontzettend hangende oogleden, het onderste puilt soms ook een beetje uit. Hij zakt steeds door zijn poten en lijkt dan van de wereld, om daarna weer een soort van alert ergens op te reageren. Temp normaal.

Hij heeft vocht gehad en een anti allergie prik. Zijn hart klonk onregelmatig. Opname was een optie, maar daar is 's nachts niemand, dus voor mij geen optie. Anders zou het Utrecht worden, maar da's meer dan een uur rijden.

Hij lijkt echt onder invloed. Hij ligt nu in de kamer. Zijn ogen niet helemaal dicht maar dat lijkt ook te komen van de hangende oogleden. Hij ademt rustig, hij hijgt niet.

Bij binnenkomst thuis herkende hij mijn moeder, kwispelde, wilde zijn speeltje pakken maar dat ging niet. Is toen neergezakt.

En daar ligt hij nu.

Ik weet nu even niet wat te doen en durf echt niet te gaan slapen. Ik ben zo bang dat hij er zo tussenuit piept.
Laatst gewijzigd door eelke op wo 14 sep 2016, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#3246231
Jeetje wat eng zeg! En wat raar dat ze niet weten wat er mis is. Pfff ik kan je alleen maar veel sterkte mensen en de duimen snoeihard aanzetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
#3246241
Meneer kwam beneden en weinig reactie. Kwispelen lukte nog niet. Omdraaien niet. Maar toen we de riem van Gijs pakte, krabbelde Joep op. Hij heeft heel het grasveld rond gelopen en gepoept en geplast. Nog wankel en dronken maar het lukte. Wat een opluchting al.

Nog steeds van die lodderige ogen, maar ook weer niet heel de tijd. De ene seconde hangen ze niet de andere weer wel.

Ik snap er niks van. Om half 10 moeten we terug naar de dierenarts.
Door eelke
#3246244
Hij wordt 7 in december.

Ohhh ik dacht echt dat hij er tussenuit zou knijpen in de auto. Dat waren lange minuten zeg. Door het rijden voelde ik zijn hartslag niet meer goed, en hij lag zo slap... op de terugweg zakte hij ook met zijn billen van de bank.
Door eelke
#3246246
Ja. Wazig, en ergens vanuit de verte ofzo, maar hij reageert.

Gijs was vannacht helemaal van slag. Die heeft tot half 5 liggen hijgen, toen heb ik de airco aangezet.

Ik vraag me zo af wat er gebeurd is...

Gelukkig nu weer even rust, dus ik ga nu een uurtje slapen. De nacht hiervoor sliep ik ook al amper door Gijs.

Oh, hij staat op en komt naast me liggen, fijn!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door