Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door olga.van-den-engel
#3222754
Mijn reu (45 kilo)heeft zo veel onverteerde stukjes bot in zijn ontlasting dat hij bijna witte poep heeft. Daarnaast is zijn ontlasting meestal geel of wit en krijterig. Komt hij iets te kort of is dit gewoon geen goede KVV voor hem?
Gebruikersavatar
Door olga.van-den-engel
#3222762
Dogmeat. Daar heb ik ook al aan gedacht. Misschien moet ik wat meer orgaan toevoegen, maar ik weet niet of de verhoudingen dan nog kloppen........

Ik zie liever een gezonde bruine keutel bij hem :-)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3222764
olga.van-den-engel schreef:Dogmeat. Daar heb ik ook al aan gedacht. Misschien moet ik wat meer orgaan toevoegen, maar ik weet niet of de verhoudingen dan nog kloppen........

Ik zie liever een gezonde bruine keutel bij hem :-)
Welke varianten voer je? In de meeste zit 20% bot, dit komt overeen met 40% vleesbot, dat is niet te veel voor de meeste honden.
En sinds wanneer eet hij dit? En wat kreeg hij daarvoor? Honden moeten sowieso even omschakelen qua vertering als ze hiervoor brok kregen.
Gebruikersavatar
Door olga.van-den-engel
#3222772
Dank voor je reactie. :-) Hij is bij mij geboren en heeft nooit een brok gehad. Hij is ruim 2 jaar en heeft eigenlijk altijd Dogmeat gegeten. Hij heeft dit sinds een maand of 2. Vandaar dat ik twijfel of hij een tekort heeft of dat ik naar een ander merk moet overstappen. Hij krijgt zn ei iedere week. Ik wissel t wel eens af met "honden eten gezond" omdat daar groente en fruit in zit en dan lijkt hij wel een iets betere keutel te hebben......
Gebruikersavatar
Door Hope
#3222791
Groenten toevoegen is natuurlijk altijd goed. Gewoon wat je over hebt van jezelf (ongekruid) is prima!
Verder kan je spiervlees bijvoeren.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3222795
olga.van-den-engel schreef:Dank voor je reactie. :-) Hij is bij mij geboren en heeft nooit een brok gehad. Hij is ruim 2 jaar en heeft eigenlijk altijd Dogmeat gegeten. Hij heeft dit sinds een maand of 2. Vandaar dat ik twijfel of hij een tekort heeft of dat ik naar een ander merk moet overstappen. Hij krijgt zn ei iedere week. Ik wissel t wel eens af met "honden eten gezond" omdat daar groente en fruit in zit en dan lijkt hij wel een iets betere keutel te hebben......
Dat is wel opvallend, dat het pas sinds kort is. Misschien is de samenstelling veranderd. Je zou eens wat andere merken kunnen proberen.
Sowieso is het verstandig om meerdere merken door elkaar te voeren. Ieder merk heeft z'n eigen samenstelling en zo wed je op meerdere paarden. Let er ook op dat je voldoende verschillende diersoorten geeft.
Groente kun je ook zelf toevoegen. Door het maken van een gepureerde mix van rauwe groenten of door een schepje van jullie eigen groente te geven. Ook fruit kun je zelf toevoegen. Hier lees je er meer over http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -en-fruit/
5 a 10% van zijn voer kun je best toevoegen aan groente. Een hond van dat gewicht mag ook best wat meer ei dan eens per week. Bijvoorbeeld om de dag.
Geef je ook vis? Een paar keer per week een vet visje (sardien, sprot) is ook een goede aanvulling.
Door Lizzy
#3222917
Ik denk dat de samenstelling van het voer veranderd is. Of dat je hond meer problemen heeft gekregen met de vertering. Maar hoe dan ook hoort een KVV dit soort problemen niet te geven. Hoeft niet aan het merk te liggen (nogmaals) maar ik zou overstappen op een ander merk. Of kunst en vliegwerk uit halen door meer spiervlees en bladgroenten aan de voeding toe te voegen, dat kan ook.
Gebruikersavatar
Door olga.van-den-engel
#3224742
Dank je. Ik was tot de zelfde conclusie gekomen. Inmiddels groente toegevoegd en het gaat een stuk beter. Dus inderdaad overstappen en/ of meer groente toevoegen...... Dank je wel :-))
Door Cockerlover
#3236703
Witte ontlasting hebben ze hier allemaal na kip of kalkoen. Af en toe zie ik ook gele hoopjes en ik maak mij nu een beetje zorgen dat dit met de lever te maken heeft. Ik voer verschillende merken en verschillende diersoorten maar bij één cocker is het dus bijna altijd geel. :confused1:
Door BAC
#3236712
Dogmeat zit tegenwoordig een premix in. Dus ik ben dr van af gestapt
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3236714
Senta schreef:Dogmeat zit tegenwoordig een premix in. Dus ik ben dr van af gestapt
Waar heb je dat gezien dan?
De complete versie zit al tijden premix in. De enkelvoudige mixen niet.
Xavi krijgt de enkelvoudige mixen en daarbij krijgt hij of een rolletje pens van 200 gram of een lapje mooi spiervlees. Hij gaat anders ook (geel)krijt poepen. :biggrin2:
Door malinois.
#3237066
Senta schreef:Dogmeat zit tegenwoordig een premix in. Dus ik ben dr van af gestapt
Waar haal je dat vandaan?
De enkelvoudige zijn gewoon zonder premix, de complete zat altijd al een premix in.

On topic; als ik dagelijks de kip en/of konijn voerde had ik t ook. Bij afwisseling geen problemen.
Door BAC
#3238377
Hylos schreef:Waar heb je dat gezien dan?
De complete versie zit al tijden premix in. De enkelvoudige mixen niet.
Xavi krijgt de enkelvoudige mixen en daarbij krijgt hij of een rolletje pens van 200 gram of een lapje mooi spiervlees. Hij gaat anders ook (geel)krijt poepen. :biggrin2:
Van de site zelf. Idd de enkelvoudigen zijn wel premix vrij
Door topaaz
#3245877
Is het kakje al wit als het eruit komt? Dan wijst het inderdaad op te veel been.
Als het echter wit kleurt na een tijdje (en brokkelig) wilt het gewoon zeggen dat je super goed bezig bent :)
Mij is verteld dat dit komt doordat alle voedingstoffen goed verteerd zijn.

geel wijst op kip --> Als je veel kip voedert kan het blijkbaar geel worden.

Zitten er echt stukjes bot in? Want dat wilt dan zeggen dat het niet goed verteerd is (heb ik 1 maal gehad) maar dat zat mooi in een massa ingewikkeld dus had geen kans om de darmwand te beschadigen.

Groetjes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door