Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#324498
Ik vraag dit trouwens omdat bij Ziggy de tepels vorige week wat minder opgezet waren en deze week zijn ze heel erg opgezet en heel erg hard. Ze lijkt wel zwanger.
Door Truus
#324574
Laura2004 schreef: Weet niemand hoe je ziet of merkt dat een teefje schijnzwanger is?
Na de loopsheid: opgezette tepels, melk uit de tepels, nesteldrang.
Door Laura2004
#324586
Er komt geen melk uit de tepels, maar ze zijn echt heel erg opgezet. En nesteldrang ??? Ik heb geen idee wat dat is. En als ze schijnzwanger is moet je daar dan iets aan doen??
Door Truus
#324587
Laura2004 schreef: Er komt geen melk uit de tepels, maar ze zijn echt heel erg opgezet. En nesteldrang ??? Ik heb geen idee wat dat is. En als ze schijnzwanger is moet je daar dan iets aan doen??
Mijn ervaring bij ons eerste teefje was, dat het vanzelf weer over ging. Nesteldrang is, als ze erg gaan krabben om een nestje te maken. Ik haalde de zachte dingen dan uit de mand.
Door Truus
#324737
Laura2004 schreef: Dat doet ze heel erg ja. Ze ligt ook graag in Sarah's mandje (zo'n zacht pluche ding).
Zoveel mogelijk de zachte dingen weglaten en er verder geen aandacht aan besteden. Afleiden, dus veel wandelen kan ook helpen.
Het gaat vanzelf weer over.
Door Laura2004
#324740
Ze was vandaag tijdens het wandelen ff verdwenen en ze kwam echt niet toen ik haar riep en ik vond haar heel zielig onder een struikje en dat heeft ze van het weekend ook al gedaan. Kan dit er ook mee te maken hebben?
Door Truus
#324743
Laura2004 schreef: Ze was vandaag tijdens het wandelen ff verdwenen en ze kwam echt niet toen ik haar riep en ik vond haar heel zielig onder een struikje en dat heeft ze van het weekend ook al gedaan. Kan dit er ook mee te maken hebben?
Ach zielig. Misschien in de war? Zoveel mogelijk afleiden met speeltjes. b.v. balletjes gooien en zelf heel vrolijk doen ;)
Door Doedels
#324763
Eigenlijk is elke teef na de loopsheid in meer of mindere mate schijnzwanger. Ze hebben na elke loopsheid zangerschapshormonen in hun lijf. Bij de ene teef merk je er niets van, de andere lijkt echt zwanger. Als Ziggy er nu last van heeft dan is de kans vrij groot dat het vaker gaat gebeuren. De tips van Truus zijn heel goed; niet tuttelen en afleiden. Na 9 weken is het in ieder geval voorbij. Dan is de (schijn)zwangerschap afgelopen :D.
Door Ine
#324780
Laura2004 schreef: Ze was vandaag tijdens het wandelen ff verdwenen en ze kwam echt niet toen ik haar riep en ik vond haar heel zielig onder een struikje en dat heeft ze van het weekend ook al gedaan. Kan dit er ook mee te maken hebben?
Misschien dat ze daar haar nestje zou willen krijgen.
Idd veel afleiden, veel bewegen, en wat minder eten geven. Alles wat als kroel of pup kan dienen opbergen.
Zo karig mogelijk alles, hoe vervelend het ook lijkt.
Door Lind@
#325167
Mijn dierenarts waarschuwde me voor baarmoederontsteking na de schijnzwangerschap; is dat iets wat daarna vaak voorkomt??
Josie schijnt dus na die antiloopsheidspuiten sowieso grote kans op baarmoederontsteking te hebben vroeg of laat zei hij.
Bij Josie spuit de melk er momenteel uit. Ze heeft dus blijkbaar een stille loopsheid gehad....
Door Doedels
#325172
Lind@ schreef: Mijn dierenarts waarschuwde me voor baarmoederontsteking na de schijnzwangerschap; is dat iets wat daarna vaak voorkomt??
Josie schijnt dus na die antiloopsheidspuiten sowieso grote kans op baarmoederontsteking te hebben vroeg of laat zei hij.
Bij Josie spuit de melk er momenteel uit. Ze heeft dus blijkbaar een stille loopsheid gehad....
Ja baarmoederontsteking komt vaker voor na een schijnzwangerschap. De kans is idd verhoogd na antiloopsheidspuiten. Goed opletten dus. Je merkt het meestal aan reuen die ineens 2 maanden na de loopsheid weer interesse in je hond krijgen.
Door Lind@
#325198
Poeh, dat is dus echt oppassen geblazen dan. Sunna heeft een keer baarmoederontsteking gehad en die was meer dood dan levend, daar zag ik duidelijk na het plassen troep uitkomen, maar bij een Teckel mag je wel op je buik gaan liggen om dat in de gaten te houden ;)
Maar ik zal dan op de reuen letten ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door