Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door malinois.
#3245609
Kun je finidiar forte gelijktijdig met okugest geven? Vraag van een vriendin maar ik ken alleen finidiar. Okugest ken ik niet persoonlijk
Finidiar werkt redelijk maar t blijft smeuig....
Gebruikersavatar
Door pluk
#3245616
In plaats van symptoombestrijding en nog een tweede middel gaan geven kan ze wellicht beter proberen de oorzaak weg te nemen. Is er bijv al getest op wormen en giardia? Heeft ze al een kuur probiotica gegeven?
Door Parelridder
#3245638
Pluk zei het al: Finidiar is een symptoombestrijder. Het biedt baas en hond daardoor wat comfort, maar als gevolg van het remmer van de diarree, blijft datgene wat het lichaam er uit poogt te werken (lees: de klacht veroorzaakt) langer binnen. Hierdoor duurt de (diarree)klacht langer. Diarstop, stopt dus de natuurlijke oplossing van het lichaam om dat wat trammelant veroorzaakt er z.s.m. uit te werken. Dat is overigens niet zo maar een idee, maar schrijft bijv. ook Tjerk Bosje (internist MCD) op de website van het MCD.
Ik zou dus stoppen met de diarstop en wel Okugest gaan starten. Okugest doet niks bij wormen of giardia (uiteraard) maar in veel andere gevallen werkt het wel.
Als de diarree aan houdt en niet duidelijk is wat de oorzaak is, dan zou ik zeker de da bezoeken en ontlastingsonderzoek laten doen. Idem als de hond ziek is (braken, geen eetlust, koorts of stilletjes..) of kwetsbaar (bijv. pup).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door