Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3245586
Ik heb 10 maanden geleden Meindl wandelschoenen gekocht. Kreeg een week of 2 geleden weer pijnlijke voeten, gisteren naar mijn outdoorshoppie geweest, blijkt de zool van de Meidl's gewoon naar de kl*ten te zijn :-\ . Niet zo zeer slijtage, hij laat gewoon los van de schoen! Ik ga ze via de winkel waar ik ze gekocht heb wel terug laten sturen want dit lijkt me echt te snel toch?

(ik draag ze iedere dag en loop er minimaal 2 uur per dag op).
#3245588
MarijeEnBoomer schreef:Ik zou gewoon stoppen met lopen Liz! Je maakt alles kapot. Eerst de dubarrys en nu dit! Het moet wel aan jou liggen :biggrin2:
Hahahaha, eerlijk gezegd schoot dat ook wel door mijn hoofd ja ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3245594
MarijeEnBoomer schreef:Ik zou gewoon stoppen met lopen Liz! Je maakt alles kapot. Eerst de dubarrys en nu dit! Het moet wel aan jou liggen :biggrin2:
+1 :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Nee serieus mijn meindl's gaan toch wel langer mee. Ok mijn huidige lekken aan een naad aan de bovenkant, maar ik laat ze maar opnieuw sticken daar, aangezien de rest nog prima is.
Loop jij er iedere dag op?
Gebruikersavatar
Door Riek
#3245595
Balen van je schoenen.
Gewoon, nou ja gewoon... , terug sturen.
Voor die prijs mag je een goede schoen verwachten.

Heb even een vraagje over de Meindl's.
Hebben zij iets meer ruimte voor de tenen dan de Lowa's?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3245596
Riek schreef: Heb even een vraagje over de Meindl's.
Hebben zij iets meer ruimte voor de tenen dan de Lowa's?
Ik denk dat je dat niet zomaar kunt zeggen. Lowa heeft 10 tallen modellen en meindl heeft 10tallen modellen. En bij beide merken zitten modellen me verschillend. Eenmaal een modelletje gevonden en dan wil je er wel bij blijven.
Maar beiden hebben ook halve maten, dus op zich zou je wel iets moeten vinden. Ik prefereer het model meindl dat ik nu heb boven de lowa model dat ik altijd had. Ik vond nl. die lowa's heel erg hard slijten en die meindl van mij loopt nog lekkerder -vind ik dan dus ;)

Maar heel eerlijk ik vind dat schoenen met zulke prijs idd veel langer moeten meegaan, maar heb al in de gaten dat al die dure schoenen door hondenwandeling gebruik in de blub en gras etc zwaar te lijden hebben.
#3245599
cj schreef:Het is een gave Lizzy,
Saskia
:2funny:

Ooit Salomon schoenen overwogen? Ik ben er zeer tevreden mee. Bij mij slijt vaak de binnenhiel heel snel weg. Ik heb trouwens 2 paar, 1 voor droog/warm weer en een voor nat/koud weer. Grappig genoeg zelfde maat, maar in de een moet ik dunne sokken (gelukkig die voor warm) en een met dikke sokken.

Groet, Esther
Door Lil
#3245608
Ik verslijt ALLE schoenen in 10 maanden (loop idd minimaal 2 uur per dag). Maakt niet uit hoe duur het merk is... Nog nooit garantie gehad; ze gaan x km mee en met 2 uur per dag zit je daar met 10 maanden heel erg ver boven.
#3245612
Lil schreef: ze gaan x km mee en met 2 uur per dag zit je daar met 10 maanden heel erg ver boven.
Ja dat heb ik ook eens begrepen. Wandelschoenen gaan een bepaald aantal km mee.
Echter ik loop altijd op mijn Hanwag of Meindl schoenen, hond uitlaten...werk (ik heb geen zittend beroep)...boodschappen...gewoon altijd eigenlijk dus. En ik doe echt wel langer dan 10 maanden met de schoenen. Jaar of twee toch wel en soms wel langer al merk je dan wel dat de zool slechter begint te worden/is.

Lizzy, zou ze ook terug laten sturen en zien wat de reactie van de fabrikant is.
Gebruikersavatar
Door Riek
#3245613
Kaio schreef:Ik denk dat je dat niet zomaar kunt zeggen. Lowa heeft 10 tallen modellen en meindl heeft 10tallen modellen. En bij beide merken zitten modellen me verschillend. Eenmaal een modelletje gevonden en dan wil je er wel bij blijven.
Maar beiden hebben ook halve maten, dus op zich zou je wel iets moeten vinden. Ik prefereer het model meindl dat ik nu heb boven de lowa model dat ik altijd had. Ik vond nl. die lowa's heel erg hard slijten en die meindl van mij loopt nog lekkerder -vind ik dan dus ;)
Dankjewel. Ben op zoek naar een iets bredere leest. Moet dus gewoon naar de winkel, maar hier heb je meestal een onafhankelijker advies.
#3245618
Ik heb altijd Hanwag schoenen en nu al twee keer gehad dat het leer van de linkerschoen afscheurde bij de zool. De eerste keer heb ik de schoenen teleurgesteld in de vuilnisbak gekieperd maar de tweede keer heb ik ze ingeleverd bij de winkel (Henk van Os, jou ook bekend). Ze zijn toen opgestuurd naar de fabriek en daar werden ze getest om te beoordelen of ik ze wel goed had onderhouden. De hemel zij dank behandel ik ze elke week met crème en eens in de maand met spray en daardoor kreeg ik gewoon een nieuw paar schoenen :cool: . Op dit paar loop ik nu al anderhalf jaar, op de spaarzame dagen na dat ik kaplaarzen draag. En ik loop meestal wel een uur of 4 in totaal, da's niet niks voor die schoenen begrijp ik nu :???: .
Gebruikersavatar
Door Hope
#3245619
zurca schreef:Ja dat heb ik ook eens begrepen. Wandelschoenen gaan een bepaald aantal km mee.
Echter ik loop altijd op mijn Hanwag of Meindl schoenen, hond uitlaten...werk (ik heb geen zittend beroep)...boodschappen...gewoon altijd eigenlijk dus. En ik doe echt wel langer dan 10 maanden met de schoenen. Jaar of twee toch wel en soms wel langer al merk je dan wel dat de zool slechter begint te worden/is.

Lizzy, zou ze ook terug laten sturen en zien wat de reactie van de fabrikant is.
Ik heb Lowa. Ik draag zecde hele dag. Met uitmesten, in zand, modder, water, gras...
Ik behandel ze regelmatig maar ze gaan echt veel langer mee dan 10 maanden. Ik heb hier een paar staan uit 2014 en die zijn nog prima. Wel een keer de naden opnieuw laten stikken maar verder geen problemen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door