Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Chouka
#3245437
Waaw! Echt een buitenkans. Vandaag vroegen ze me of ik diepgevroren biefstuk wilde voor de honden, wel ver over datum, voor 5 euro per kilo. Ik heb een hele zak vol, ongeveer 6 kg.
Geslacht maart 2014, goed tot september 2014.
Allemaal afzonderlijk vacuum ingepakt, filet pur, biefstuk en 2 kalfslapjes.
Mijn vriendjes hebben zojuist de konijn bedoeld voor vanavond opgegeten en straks krijgen ze filet pur. Het is hier feest dus.
#3245444
Fijn dat je er zo blij mee bent :)
Ik zal wel een zeikerd zijn, maar ik voer vlees dat twee jaar over de datum is niet meer. En betaal er zeker geen geld voor. Dan kies ik eerder voor een goedkoper stuk (sucade ofzo).
Door Lil
#3245448
Daar zou ik inderdaad ook niet blij mee zijn. Beetje over datum geen probleem, maar 2 jaar is wel heel lang. Ben toch bang voor enig bederf en als dat er niet is, dan zitten er nul vitamines/voedingswaarde meer in.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3245454
Wat zijn we toch pretbedervers. Maar ik ging echt never nooit geen vijf euro per kilo betalen voor spiervlees wat 2 jaar geleden geslacht is. Echt no way.

Ik betaal 3,75 voor paardenvlees, recht van de slachter, kwaliteit echt beter dan best.
Biefstuk van 2014 voor vijf euro de kilo mocht hij toch echt houden ::)
#3245467
Hier staat de datum er op. Dat is niet zo bij alles wat we voor onze honden kopen en soms kopen we dingen en zien we pas als het krijgen welke datum er op staat.
Het gaat hier om zelfgekweekte runderen van een boer. De kalfjes hebben lange tijd bij de koe gedronken. Alles was gezond wat ze kregen.

en... de ouders van de boer nemen geregeld nog wat van dit vlees mee en bakken dat voor hun zelf.

Ik heb hier een vleespakket besteld. Filet pur is 30 euro per kg, biefstuk 15 euro.
En ja, ik ben blij met wat ik voor mijn honden heb gekregen.
Door Lil
#3245472
Als je blij bent is het goed.

En nee ik koop niets zonder datum te weten en als de datum op mijn KVV niet klopt (nog nooit gehad, altijd vers) dan accepteer ik het niet en gaat het terug. Ook bevroren vlees bederft namelijk.

Dat ze een goed leven hebben gehad is geweldig! En ja ik weet ook wat de prijs van dergelijk vlees is. Alleen ik zou het zelfs gratis niet meer aan mijn hinden geven.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3245488
Chouka schreef:Hier staat de datum er op. Dat is niet zo bij alles wat we voor onze honden kopen en soms kopen we dingen en zien we pas als het krijgen welke datum er op staat.
Het gaat hier om zelfgekweekte runderen van een boer. De kalfjes hebben lange tijd bij de koe gedronken. Alles was gezond wat ze kregen.

en... de ouders van de boer nemen geregeld nog wat van dit vlees mee en bakken dat voor hun zelf.

Ik heb hier een vleespakket besteld. Filet pur is 30 euro per kg, biefstuk 15 euro.
En ja, ik ben blij met wat ik voor mijn honden heb gekregen.
De leverancier waar ik koop, weet dat hij zijn vlees zonder pardon terug krijgt als het over de datum is of daar heel dichtbij zit.

Voedsel in de vriezer gaat in kwaliteit achteruit. Ook vlees.
#3245541
Hope schreef:De leverancier waar ik koop, weet dat hij zijn vlees zonder pardon terug krijgt als het over de datum is of daar heel dichtbij zit.

Voedsel in de vriezer gaat in kwaliteit achteruit. Ook vlees.
Voer jij ook niet diamantduifjes?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3245550
frodo quin schreef:Van welke datum zijn de jouwe? Ik kan op het pak dat ik nu heb geen datum vinden, maar op een eerder pak stond een datum dat al meer dan een jaar geleden was.
Die van mij zijn geportioneerd ondertussen. Ik heb ze altijd van die wildleverancier in Maastricht en dan zijn ze nog een 8 maanden houdbaar.
#3245552
Hope schreef:Die van mij zijn geportioneerd ondertussen. Ik heb ze altijd van die wildleverancier in Maastricht en dan zijn ze nog een 8 maanden houdbaar.

Er staat bij mij ook op de verpakking dat het van een wildleverancier in Maastricht is (ze komen van bij dogmeat), maar een datum kan ik niet vinden. Je weet toevallig niet meer waar het op de verpakking verstopt stond?
#3245554
Ik ben bij Dogmeat ook al ooit geschrokken van de datum en dan betaal je de volle prijs voor zoveelste keus.

De Filet pur zag er overheerlijk uit, heel sappig en heel zacht. De honden hebben er van genoten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door