Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3244905
Ik geef Saartje één keer per week een rauw eitje en één keer per week zalmlijf.
Nu lees ik dat men hier goede ervaringen heeft met deze olie. Krijgen ze daarmee een mooiere glanzende vacht?
Of is een eitje en een zalmlijf per week voldoende en is dat eigenlijk overbodig?
Door Lizzy
#3244917
Dat hangt sterk af van wat je verder te eten geeft. Geef je veel wild, rauwe gepureerde bladgroenten, algen, etc. is de kans dat je hond hiermee voldoende omega 3 vetzuren binnen krijgt groot. Geef je dat allemaal niet en geef je wel regelmatig plofkip, dan is de kans aanwezig dat ze zou profiteren van wat meer omega 3 vetzuren. Ik vind Grizzly een mooi product omdat het A)olie van wilde zalm bevat en B)een restproduct is (ze persen zalmresten uit en de rest van de vis gaat naar de humane voedsel sector.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3244995
Ze krijgt twee keer in de week een kipkarkas maar weet niet of dat plofkip is. Verder parelhoenkarkas, konijnenrugstuk, reeribbetjes, zalmlijf en eendennek.
Als spiervlees, konijnenvlees. lamsborstvlees. kalkoenvlees. paardenvlees. reevlees.
Bladgroenten niet vaak, meestal witlof, bloemkool, broccoli, sperzieboontjes en courgette.
En een rauw eitje natuurlijk.

Geven dus? Of niet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3245013
Als alles tam is zit daar best veel industrievlees bij.
Kip is plofkip tenzij vermeld dat het bio of scharrel.is. dat merk je wel aan de prijs...

Konijn en eend zijn ook erg intensief gekweekt met afvalvoer en reeds op 6 weken geslacht. Tenzij het wild is natuurlijk...
Parelhoen en kalkoen weet ik niet maar zal niet veel beter zijn.
Zalmlijf is ook 9 van de 10 gekweekt.

Lam loopt meestal in de wei en is dus beter. Ree is ofwel als lam ofwel wild.
Paard hangt er echt vanaf maar zal doorgaans wel meevallen.
Door Lizzy
#3245016
Lazy Garfield schreef:Ze krijgt twee keer in de week een kipkarkas maar weet niet of dat plofkip is. Verder parelhoenkarkas, konijnenrugstuk, reeribbetjes, zalmlijf en eendennek.
Als spiervlees, konijnenvlees. lamsborstvlees. kalkoenvlees. paardenvlees. reevlees.
Bladgroenten niet vaak, meestal witlof, bloemkool, broccoli, sperzieboontjes en courgette.
En een rauw eitje natuurlijk.

Geven dus? Of niet.
Daar zit geen wild tussen. Ook geen bio. Dus het kan zeker geen kwaad om daar de zalmolie van Grizzly aan toe te voegen.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3245037
Het menu ziet er verder toch wel goed uit? Tenminste dat werd destijds gezegd.
Dan ga ik maar eens de zalmolie bestellen, hoeveel moet ik daarvan geven?
Door Lizzy
#3245046
Lazy Garfield schreef:Het menu ziet er verder toch wel goed uit? Tenminste dat werd destijds gezegd.
Dan ga ik maar eens de zalmolie bestellen, hoeveel moet ik daarvan geven?
Ja hoor, zeker. Het is ook niet gezegd dat ze omega 3 vetzuren tekort komt. Het kan alleen geen kwaad om haar daar wat extra van te geven. Ik zou een paar keer per week (zeg 3 keer ofzo) de dosis geven die op de fles staat. En dan kun je even kijken hoe ze het erop doet.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3245053
Lizzy schreef:Daar zit geen wild tussen. Ook geen bio. Dus het kan zeker geen kwaad om daar de zalmolie van Grizzly aan toe te voegen.

Ree is toch wild?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3245058
Lizzy schreef:Ja hoor, zeker. Het is ook niet gezegd dat ze omega 3 vetzuren tekort komt. Het kan alleen geen kwaad om haar daar wat extra van te geven. Ik zou een paar keer per week (zeg 3 keer ofzo) de dosis geven die op de fles staat. En dan kun je even kijken hoe ze het erop doet.
Ik heb net een fles van 500 ml bessteld.
Nu lees ik dat een hondje van 0 tot 6 kg een halve dosering per dag mag hebben wat neerkomt op 5,2 ml per week als ik het drie keer in de week geef. Saartje weegt 5,5 kilo en vanaf 6 tot 12 kilo mogen ze 1 dosering hebben. (3,5 ml is dat)
Dan doe ik dus bijna twee jaar met een fles als ik het goed bereken.
http://www.medpets.nl/grizzly+zalmolie/
Nu lees ik net op een andere site dat het maar drie maanden houdbaar is.
Dat werd nooit op de fles vermeld maar nu wel lees ik.
Klopt dat? Dan heb ik dus wel heel veel besteld.
Door frodo quin
#3245096
Kaela schreef:Ree is toch wild?
Volgens mij ook. Hert wordt ook wel gefokt (niet op een intensieve industriemanier dacht ik), maar ree bij mijn weten niet.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3245102
fransbulletje schreef:Klopt het is 3 maanden houdbaar staat op de fles.
Heb intussen de kleinste hoeveelheid van 125 ml besteld in verband houdbaarheid.
Dan doe ik er als ik het goed bereken nog 6 maanden mee, wellicht iets meer geven dan?
De 500 ml stuur ik ongeopend retour.
Ree is denk ik ook wild maar dat is dus maar één diersoort op het totaal.
Door Lizzy
#3245119
Lazy Garfield schreef:Heb intussen de kleinste hoeveelheid van 125 ml besteld in verband houdbaarheid.
Dan doe ik er als ik het goed bereken nog 6 maanden mee, wellicht iets meer geven dan?
De 500 ml stuur ik ongeopend retour.
Ree is denk ik ook wild maar dat is dus maar één diersoort op het totaal.
Het meeste hert/ree is tegenwoordig gekweekt.....

Zes maanden is te lang. Je kunt het na opening volgens mij maar 3 maanden bewaren.
Door Lizzy
#3245152
pearlsofpassion schreef:De rest zelf opdrinken?
Voor jou geldt hetzelfde als voor Saartje, een beetje extra omega 3 kan geen kwaad. ;)
Ieuw :-X !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door