Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marjoleine
#3245019
Ik heb mooie fazantenboutjes en mijn honden eten ze met smaak.
Nu hebben we van ons laatste nest een pup aangehouden en die barft nog maar kleine dingen, 8 weken is ze.
Nekjes en karkesjes van kip eet ze en lamsribben ook, maar ze heeft nog maar kleine tandjes natuurlijk. Ze is een wetterhoun en nu 5 kilo, dus nog echt klein.
Ze lust ook fazant, het vlees heb ik laten proeven. Maar wanneer zouden die boutjes kunnen? Want die botten lijken me best hard?
Iemand die dat weet?
Door Lizzy
#3245028
Ik vind lamsribben veel harder dan fazantenboutjes! De fazantenboutjes die ik heb zou ik met 8 weken zeker durven geven. Ik knip de botjes door met een huishoudschaar. Omdat het best lange rechte botjes zijn, zou je er een klap met een (vlees)hamer kunnen geven. Als ik jou was zou ik ze eerst even proberen door te knippen met een huishoudschaar/snoeischaar zodat je zelf het gevoel krijgt over de hardheid.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3245035
Ik gaf de boutjes vanaf een week of 5 en ze lieten het kale lange stukje zelf al liggen. Nu is ze 15 weken en eet een boutje keurig gekauwd op.
Door Marjoleine
#3245070
Lizzy schreef:Ik vind lamsribben veel harder dan fazantenboutjes!
Oh, echt? Ik heb heel zachte, vrijwel kraakbeen.
Die rechte botjes zijn wat hol en zo en als de grote honden ze eten klinkt het zo splinterig, als je snapt wat ik bedoel.
Maar ik ga het dan eens voorzichtig proberen. Ze eet wel heel keurig, haar net verhuisde zus slikte alles haast zonder kauwen weg, maar Lou doet dat niet.
Die heeft manieren ;)
Door Lizzy
#3245120
Marjoleine schreef:Oh, echt? Ik heb heel zachte, vrijwel kraakbeen.
Die rechte botjes zijn wat hol en zo en als de grote honden ze eten klinkt het zo splinterig, als je snapt wat ik bedoel.
Maar ik ga het dan eens voorzichtig proberen. Ze eet wel heel keurig, haar net verhuisde zus slikte alles haast zonder kauwen weg, maar Lou doet dat niet.
Die heeft manieren ;)
Ja, ik weet wat je bedoelt. Maar knip het zelf maar eens, dan voel je (als het goed is he - misschien heb jij wel andere boutjes dan ik!) dat het vrij zacht is. Ik ben benieuwd!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door