Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#324413
Binnenkort ga ik weer op visite bij schoonmama en -papa in Nederland :-\

Hier op het Barf-, Duitse herder-, en Friezen-forum zitten meer Nederlandse leden dan Belgische (wat ik heeeeeeelemaal niet erg vind ;D), en dat is soms moeilijk als ik aan oplapmiddeltjes wil komen van bvb de drogist. In Belgie zijn sommige produkten onvindbaar, dikwijls omdat ze een andere naam hebben.

Nu is mijn vraag:

Wat voor middeltjes, supplementen,... mogen er in mijn dierenapotheek niet ontbreken? Wat gebruiken jullie vaak en waar haal je het? Liefst winkels in de buurt van Rotterdam.
Ik dacht bvb. aan probiotica en dergelijke.

Dus graag de naam en waar ik het kan vinden, eventueel ook de prijs.

Thanks
#324419
Wat heb ik standaard in mijn doggy-ehbo-mandje?
::) uuuummm....

Arnica, tinctuur of druppels (Vogel, VSM...na klap, schrik, beet, angst etc)
Calendula oertinctuur (Vogel, VSM, om wondjes mee schoon te maken)
Thuja (VMS, voor- en na de enting een kuurtje, ook tegen neuspoliepen)
Rhus Tox (VSM, na verstuiking, verrekking)
Okugest (VSM, tegen diarree, misselijkheid)
Hypericum (tegen zenuwpijn en/of zenuwbeschadiging)
Salisprin (VitaTotaal, natuurlijke pijnstiller)
Silicea (Volgel, tegen slechte nagels en bindweefselproblemen)

Verder heb ik standaard visolie capsules (Hema) in huis en Glucosamine/Chondroitine/MSM.

Dit is als standaard misschien wat overdreven, maar met een ouwe krakkemikkige enge heddur is het wel handig om niet mis te grijpen... ;D

Alle VSM en Vogel producten zijn in de meeste DA Drogisten of 't Kruidvat wel te krijgen.
#324476
isabel debacker schreef: Binnenkort ga ik weer op visite bij schoonmama en -papa in Nederland :-\

Hier op het Barf-, Duitse herder-, en Friezen-forum zitten meer Nederlandse leden dan Belgische (wat ik heeeeeeelemaal niet erg vind ;D), en dat is soms moeilijk als ik aan oplapmiddeltjes wil komen van bvb de drogist. In Belgie zijn sommige produkten onvindbaar, dikwijls omdat ze een andere naam hebben.

Nu is mijn vraag:

Wat voor middeltjes, supplementen,... mogen er in mijn dierenapotheek niet ontbreken? Wat gebruiken jullie vaak en waar haal je het? Liefst winkels in de buurt van Rotterdam.
Ik dacht bvb. aan probiotica en dergelijke.

Dus graag de naam en waar ik het kan vinden, eventueel ook de prijs.

Thanks
Van welke streek ben je?
#324546
Sonja schreef: Ik kan hier in België ook alles gewoon bij de apoteek krijgen. Als ze het niet hebben dan bestellen ze het gewoon voor me.
Dan heb jij meer geluk als ik, want wat ik ook vraag, het heeft een andere naam of ze kunnen het niet vinden...
Nou ja, Nederland is gelukkig niet ver ;D
#328601
Hoi,

Net inkopen gedaan bij De Tuinen.
Ik heb Okugest, probiotica en Cranberry gekocht (merk de tuinen)
Ik wil zo snel mogelijk cranberry beginnen geven (Darqan krijgt nu ook al Vit C en antibiotica voor blaasontsteking) maar hoeveel mag ik van de cranberry geven geven?
Het zijn capsules.

Bedankt
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door