Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3244405
Wij hebben sinds een week een nieuwe pup in huis, hij is 16 weken en is van een groot ras en nu al 30 kilo.
Hij eet sinds een week KVV ( kreeg alleen brokken bij de fokker) en ik zou hem graag iets te kluiven willen geven omdat hij natuurlijk aan het wisselen is en zijn tandjes op het moment overal inzet :biggrin2:
Wat zou ik hem het beste kunnen geven om nu mee te starten, zijn kvv verteerd prima.
Het is een Rafeiro do Alentejo.
Afbeelding
Door fransbulletje
#3244428
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst en heel veel plezier en geluk met hem!
Wel even wat anders dan een fransje :biggrin2: , wordt een hele flinke jongen.
Kluiven heb ik nog steeds alleen nylabones, wel de grootste maat die zijn Oliverproof.
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3244429
Ik heb ook nylabones, alleen dat snapt hij nog niet daarom dacht ik iets van echt bot dat is altijd aantrekkelijker dan een nylabone.
Door Lizzy
#3244431
Gefeliciteerd met je pup! Wat een knappe jongen!

Ik zou zeer goed bevleesde karkassen van kleine dieren gaan geven zoals kip, parelhoen, eend, konijn en dergelijke.
Door fransbulletje
#3244433
Enzepens schreef:Ik heb ook nylabones, alleen dat snapt hij nog niet daarom dacht ik iets van echt bot dat is altijd aantrekkelijker dan een nylabone.
Dat is zeker, durf ik niet te geven want dat gaat hier gewoon heel naar binnen.
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3244560
Mijn pup krijgt ook de karkassen die Lizzy hierboven aangaf, en dat werkt prima! Kwartelkarkassen krijgt hij ook. Wat ook helpt bij het tandjes wisselen is van die winterpenen invriezen en dan geven. Kunnen ze aan kluiven en het verdoofd de pijn/jeuk een beetje. Mijn pup is er dol op!
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3244562
Dwienie schreef:Mijn pup krijgt ook de karkassen die Lizzy hierboven aangaf, en dat werkt prima! Kwartelkarkassen krijgt hij ook. Wat ook helpt bij het tandjes wisselen is van die winterpenen invriezen en dan geven. Kunnen ze aan kluiven en het verdoofd de pijn/jeuk een beetje. Mijn pup is er dol op!
Geweldige tip dank je wel, die winterpeen ga ik zo meenemen bij de boodschappen en de kaskassen zijn onderweg.
Door jasmijn
#3244575
Geen advies maar wat een leuke hond heb je daar :)

Die wil mijn vriend ook als we eenmaal in Portugal wonen :biggrin2:
Vroeger hadden zijn opa en oma er ook een en hij was helemaal gek van die hond, dat zegt wat want hij is nog al een mietje met dieren ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3244725
jasmijn schreef:Geen advies maar wat een leuke hond heb je daar :)

Die wil mijn vriend ook als we eenmaal in Portugal wonen :biggrin2:
Vroeger hadden zijn opa en oma er ook een en hij was helemaal gek van die hond, dat zegt wat want hij is nog al een mietje met dieren ::) :biggrin2:
Ha wat leuk dat je het ras kent, dat komt niet zoveel voor.
Maar geen hond voor mietjes......dan moet hij eerst maar een kerel worden, nee hoor ze zijn super voor eigen gezin. O0
Door hannabelgje
#3244734
Enzepens schreef:
Ha wat leuk dat je het ras kent, dat komt niet zoveel voor.
Maar geen hond voor mietjes......dan moet hij eerst maar een kerel worden, nee hoor ze zijn super voor eigen gezin. O0
En wat als hij straks 60 kilo weegt en hij iemand op straat tegen komt die hij niet leuk vindt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3244736
hannabelgje schreef:En wat als hij straks 60 kilo weegt en hij iemand op straat tegen komt die hij niet leuk vindt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Aan de lijn houden en opvoeden en hopen dat de ander dat ook gedaan heeft.
Door jasmijn
#3245166
Enzepens schreef:Ha wat leuk dat je het ras kent, dat komt niet zoveel voor.
Maar geen hond voor mietjes......dan moet hij eerst maar een kerel worden, nee hoor ze zijn super voor eigen gezin. O0
ja vriendlief vind ze door zijn ervaringen in zijn jeugd geweldig, ik zelf weet het nog niet zo zeker ;)
Ken het ras alleen van horen zeggen :biggrin2:

Zou hem eigenlijk ook alleen willen als we onze droom kunnen verwezenlijken en in Portugal een boerderij met veel land hebben zo dat die daar heerlijk kan doen waar hij gefokt voor is, Voor hier in Nederland vind ik ze zelf niet zo geschikt.
Zeker niet hier in de buurd waar het echt overloopt van de loslopende en onopgevoeden klapkaken en ander gespuis :-X

P.s. ik ben kerel genoeg en dankzij mijn goede begeleiding en delen van kennis is vriendlief al zo veel minder miet dan hij ooit was, onbekend maakt onbemind of in dit geval eng ;)
Door Martine-Tom
#3245210
Enzepens schreef:Aan de lijn houden en opvoeden en hopen dat de ander dat ook gedaan heeft.
Dan nog blijft het een waak en verdedigingdshond...dat haal je er niet uit met opvoeden. Geen idee waar je woont maar Wat ik ervan lees vind ik het een ongeschikt ras voor het stadse leven. Lees op vrijwel elke rasbeschrijving ook dat dat absoluut niet geadvisseerd word.
Ik hoop dat jullie hem kunnen bieden wat ie nodig heeft.

Succes met hem!
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3245255
Martine-Tom schreef:Dan nog blijft het een waak en verdedigingdshond...dat haal je er niet uit met opvoeden. Geen idee waar je woont maar Wat ik ervan lees vind ik het een ongeschikt ras voor het stadse leven. Lees op vrijwel elke rasbeschrijving ook dat dat absoluut niet geadvisseerd word.
Ik hoop dat jullie hem kunnen bieden wat ie nodig heeft.

Succes met hem!
Wij wonen niet in de stad maar landelijk en na een bezoek en een aantal gesprekken met de fokker in Portugal denk ik dat wij de hond kunnen bieden wat hij nog heeft.
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3245256
Lizzy schreef:Gefeliciteerd met je pup! Wat een knappe jongen!

Ik zou zeer goed bevleesde karkassen van kleine dieren gaan geven zoals kip, parelhoen, eend, konijn en dergelijke.
De eerste kipkarkas is lekker naar binnen gegaan, hoeveel zou hij daar van mogen hebben per week?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door