Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eriktyson
#3244302
Hoi ik heb een vraagje ik geef mijn hond tyson altijd vers vlees van lotgering en dat vul ik dan aan met kippenvleugels of lams ribben maar dat doe ik al jaren maar nu vind ik vanochtend ineens een stuk kippen bot in zn poep kan dat kwaad en hoe zou dat kunnen komen

Mvg erik
Door Lizzy
#3244304
Hoi Erik, ja, dit kan zo af en toe wel eens gebeuren. Vaak is zo'n stuk bot goed ingepakt in de poep en dat gebeurd natuurlijk in het lichaam van de hond. Maar soms kun je zo'n hard stuk bot inderdaad wel eens zien zitten. Je hond kan om allerlei redenen een minder goede dag hebben gehad, qua het verteren van de voeding.

Ik vind KVV + alleen vleesbot eerlijk gezegd nou niet de meest gelukkige combinatie. KVV bevat al bot en daar voeg je dan nog meer bot aan toe..... Ik weet niet hoe oud Tyson is maar als hij wat ouder aan het worden is (en dan bedoel ik dat hij bijv. de 9 al is gepasseerd) dan kunnen ze meer moeite krijgen met de vertering. Ik zou zo'n vleesbot geven in combinatie met een kwalitatief goed spiervlees en pens. Pens is een goede inpakker van vleesbot.
Door eriktyson
#3244306
Hoi bedankt voor je snelle reactie het zat inderdaad helemaal ingepakt in de ontlasting maar ik Let altijd goed op zn ontlasting dus toen ik het met een stokje open maakten zag ik dat stuk bot ik koop wel altijd die lams ribben met nog een grote bonk vlees eraan zodat hij niet alleen maar bot binnen krijg tyson is trouwens 5 jaar
Door Lizzy
#3244307
eriktyson schreef:Hoi bedankt voor je snelle reactie het zat inderdaad helemaal ingepakt in de ontlasting maar ik Let altijd goed op zn ontlasting dus toen ik het met een stokje open maakten zag ik dat stuk bot ik koop wel altijd die lams ribben met nog een grote bonk vlees eraan zodat hij niet alleen maar bot binnen krijg tyson is trouwens 5 jaar
Ohhh, het zat ingepakt! Dan is er niks aan de hand. Dat gebeurd wel eens. Zo werkt een hond te harde stukjes bot weer naar buiten, netjes ingepakt :)
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3245004
Als het mag wil ik een klein beetje inhaken, door de tip die Lizzy gaf om vleesbot in te pakken met pens. Zou dat ook werken als je grof gemalen pens geeft? Op het moment heb ik nog geen pens aangeschaft, ik zag dat je hele kan kopen, of zo'n rol met een grove maling. Ik heb om me heen wel gehoord dat zo'n hele pens ten eerste HEEL erg stinkt, maar ook een kliederboel veroorzaakt dus dat leek me niet zo fijn voor binnen. Maar als het echt heel veel beter is dan die rollen dan wil ik wel kijken of ik iets kan verzinnen. Op het balkon ofzo... :P
Door Lizzy
#3245017
Dwienie schreef:Als het mag wil ik een klein beetje inhaken, door de tip die Lizzy gaf om vleesbot in te pakken met pens. Zou dat ook werken als je grof gemalen pens geeft? Op het moment heb ik nog geen pens aangeschaft, ik zag dat je hele kan kopen, of zo'n rol met een grove maling. Ik heb om me heen wel gehoord dat zo'n hele pens ten eerste HEEL erg stinkt, maar ook een kliederboel veroorzaakt dus dat leek me niet zo fijn voor binnen. Maar als het echt heel veel beter is dan die rollen dan wil ik wel kijken of ik iets kan verzinnen. Op het balkon ofzo... :P
Grof gemalen pens werkt ook, maar niet zo goed als in stukken. Ik heb trouwens pens die helemaal niet stinkt. Het valt of staat volgens mij met hoe de pens behandeld is. Als het direct na de slachting wordt ingevroren ruikt het nog steeds niet naar bosviooltjes maar stinkt het ook niet vreselijk. Het ruikt naar boerderij. Maar ik heb wel eens een pakje Smuldier pens opengetrokken......... :-X :-X :-X :-X . Nee, zo meurt de pens die ik voer echt niet!
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3245018
Ok top, goed om te weten! Ik kan ook best wel tegen een geurtje, maar ik hoorde een beetje horrorverhalen. Dan ga ik gewoon op zoek naar goede pens, we hebben veel veehouderijen in de buurt misschien kan ik wel wat met ze afspreken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door