Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door nikèdog2000
#3244052
waarom willen die altijd bewijzen dat ze de baas zijn.
gisteren weer zo'n geval
jonge hond van 10 maanden heel erg blij als die een andere hond ziet.
hoor ik achter mij VOLG VOLG VOLG
dus ik kijk achterom
wilde hij die hond slaan
hond kroop op de grond half op zijn rug
dus ik zeg gaat het?
ik draai me weer om en wilde verder lopen
komen er 3 fietsers aan en die zagen het ook
die gingen te keer tegen die man
je moet respect hebben voor je hond
stuk stront :D :D :D
die vent is niet eens de eigenaar van de hond
dus ik zei ik ga wel naar de eigenaar om te zeggen hoe je met hem om gaat
dus ik in de avond aan gebeld
ik vertelde wat hij deed
zeg ze jullie moeten je er niet mee bemoeien het is mijn hond
en van mij krijgt hij ook wel eens een tik als die niet luistert
dus ik zeg:
ik hoop dat jij ook eens een keer wordt mishandeld en dat niemand zich er mee bemoeit
ik was laaiend over haar reactie
het was haar vader dus die heeft het gebagalatiseerd
o ja het ras van de hond kruising am stafford
straks als hij wat ouder is pikt die dat niet meer denk ik klappen op zijn kop
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3244053
nikèdog2000 schreef:waarom willen die altijd bewijzen dat ze de baas zijn.
gisteren weer zo'n geval
jonge hond van 10 maanden heel erg blij als die een andere hond ziet.
hoor ik achter mij VOLG VOLG VOLG
dus ik kijk achterom
wilde hij die hond slaan
hond kroop op de grond half op zijn rug
dus ik zeg gaat het?
ik draai me weer om en wilde verder lopen
komen er 3 fietsers aan en die zagen het ook
die gingen te keer tegen die man
je moet respect hebben voor je hond
stuk stront :D :D :D
die vent is niet eens de eigenaar van de hond
dus ik zei ik ga wel naar de eigenaar om te zeggen hoe je met hem om gaat
dus ik in de avond aan gebeld
ik vertelde wat hij deed
zeg ze jullie moeten je er niet mee bemoeien het is mijn hond
en van mij krijgt hij ook wel eens een tik als die niet luistert
dus ik zeg:
ik hoop dat jij ook eens een keer wordt mishandeld en dat niemand zich er mee bemoeit
ik was laaiend over haar reactie
het was haar vader dus die heeft het gebagalatiseerd
o ja het ras van de hond kruising am stafford
straks als hij wat ouder is pikt die dat niet meer denk ik klappen op zijn kop
Dat is precies het type dat zo'n hond aanschaft!!
En daar ligt dus het probleem.....
Door charmed
#3244060
Zo'n iemand kwam ik laatst ook tegen, de eerste keer liep de hond perfect bij hem, hij schepte nog op, mijn hond luistert goed he (zo'n vechthond) ik zei ja. Die van mij luisteren ook wel, maar liepen niet zo strak bij me en ik moest soms wel 2 x roepen *schaam* voordat ze kwamen.

De keer er op. Zag ik weer die zelfde man met hond, die zo perfect luisterde, de hond deed dit keer niet wat hij wilde, dus hij vloog de hond bij de strot en gooide zich er bovenop, al schreeuwend en wel dat die hond moest luisteren. 3 van die kindertjes stonden erbij te kijken, met hun hondje. We kwamen in de verte aanlopen. Ik ben er echt van geschrokken. Die jongetjes keken ons verschrikt aan, want die man had gezegd dat zijn hond moest luisteren en zo moest je hem aanpakken, die jongetjes hadden koekjes bij hun voor het hondje, maar stonden in twijfel. Ik zeg zo tegen die jongetjes, zo moet het niet hoor, en ik haalde mijn zakje koekjes te voorschijn terwijl ik mijn dames had geroepen en beloonde ze allemaal op een rij.

Die man vond dus ook toen ik hem de eerste keer tegenkwam dat zijn hond respect voor hem moest hebben : :-X :-\ Verschrikkelijk zulke mannen :( Ik dacht die vent vermoord zijn eigen hond nog.
Door jasmijn
#3244078
Tragiek genoeg kiezen ze dan wel de juiste type hond uit, er is geen honden type die zo tolerant naar mensen word gefokt als het vechthonden type :-\

Bij weinig anderen ras types zou je dit niet hoeven flikken zonder een beet, zelf golden retrievers bijten snellen dat mischande vechthonden :(

Dat is ook de reden waarom ik van dit type hond hou, naar mensen zijn ze geweldig.
De reden waarom ik ze niet heb is omdat ik het niet verandwoordlijk vind om een vechthond in een druk honden land te houden.

Vechthonden zijn de meest mishandelde honden types van allen honden over de helen wereld, ze treken idioten aan en zijn slachtoffer onder hun eigen lief heid :'(
Door frodo quin
#3244109
Ik ben het met die man eens dat een hond respect zou moeten hebben voor zijn mens, maar omgekeerd geld dat nog meer. In een goede relatie zal de hond ook respect hebben, het is niet iets wat je er in klopt, maar een gevolg van een goede band. Jammer dat die man lijkt te denken dat angst hetzelfde is als respect.

Wat Jasmijn al zegt is vrees ik jammer genoeg waar, geen één type hond zal zoveel pikken van een mens. Ik vraag mij vaak af hoeveel van de hondagressie bij die rassen nu eigenlijk genetisch is en hoeveel opvoeding.
Door jasmijn
#3244146
frodo quin schreef: Wat Jasmijn al zegt is vrees ik jammer genoeg waar, geen één type hond zal zoveel pikken van een mens. Ik vraag mij vaak af hoeveel van de hondagressie bij die rassen nu eigenlijk genetisch is en hoeveel opvoeding.
Hondagressie is iets totaal anders dan agressie naar mensen, echte vecht honden gaan al in het nest tegen elkaar vechten.
Dan heb ik wel over de honden die nog echt gefokt worden voor de illegalen honden gevechten, dit is puur genetische aanleg.
Door training kan je dit zeker extremer maken maar het zit er al bij geboorten in, mens agressie is daar tegen uit den bozen ze moeten immers zonder probleem uit de ring getrokken kunnen worden.
Een vechthond die een mens bijt word gelijk afgemaakt! Je kan het echt niet hebben dat tijdens de verschrikkelijk bruten training of verzorging die killer machines zich tegen je keert.

Dat is wat ik altijd zo verschrikkelijk storend vind aan discussie over vecht honden, dat ze een anderen hond aan stukken scheuren zegt geen bal over hoe ze naar mensen zijn, net als een jacht hond die een konijn of kat pakt niet gelijk een kind zal pakken.
Er is namelijk een verschrikkelijk groot verscheel tussen de soorten agressie die dieren kunnen hebben, zeker als er bewust op gefokt word.

Dit is ook waarom ik de trend van de populaire vechthond zo eng vind, ze zitten nu ook in de broodfok en die doet dingen als een vechthond met een waakhond kruisen.
Dan krijg je dus een moordmachiene die zo wel hond als mens pakt, plak daar dan nog die geweldigen "opvoeding" aan vast en we hebben een drama.

Met opvoeding kan je heel veel maken of breken maar het zou zo fijn zijn als mensen wat meer gaan beseffen dat er al heel veel valt of staat met de genen die het dier met zich mee draagt en dat hoe hard je ook je best doet je sommigen dingen er gewoon echt niet uit krijgt.
Door Lil
#3244150
Jasmijn ik ben het helemaal met je eens. Niet alles ligt aan training inderdaad. Erfelijke karaktereigenschappen doen ook veel en die haal je niet met training weg. Je kunt wel wat aan gedrag doen en veranderen, maar niet aan hoe het karakter is.
Door frodo quin
#3244161
jasmijn schreef:Hondagressie is iets totaal anders dan agressie naar mensen, echte vecht honden gaan al in het nest tegen elkaar vechten.
Dan heb ik wel over de honden die nog echt gefokt worden voor de illegalen honden gevechten, dit is puur genetische aanleg.
Door training kan je dit zeker extremer maken maar het zit er al bij geboorten in, mens agressie is daar tegen uit den bozen ze moeten immers zonder probleem uit de ring getrokken kunnen worden.
Een vechthond die een mens bijt word gelijk afgemaakt! Je kan het echt niet hebben dat tijdens de verschrikkelijk bruten training of verzorging die killer machines zich tegen je keert.

Dat is wat ik altijd zo verschrikkelijk storend vind aan discussie over vecht honden, dat ze een anderen hond aan stukken scheuren zegt geen bal over hoe ze naar mensen zijn, net als een jacht hond die een konijn of kat pakt niet gelijk een kind zal pakken.
Er is namelijk een verschrikkelijk groot verscheel tussen de soorten agressie die dieren kunnen hebben, zeker als er bewust op gefokt word.

Dit is ook waarom ik de trend van de populaire vechthond zo eng vind, ze zitten nu ook in de broodfok en die doet dingen als een vechthond met een waakhond kruisen.
Dan krijg je dus een moordmachiene die zo wel hond als mens pakt, plak daar dan nog die geweldigen "opvoeding" aan vast en we hebben een drama.

Met opvoeding kan je heel veel maken of breken maar het zou zo fijn zijn als mensen wat meer gaan beseffen dat er al heel veel valt of staat met de genen die het dier met zich mee draagt en dat hoe hard je ook je best doet je sommigen dingen er gewoon echt niet uit krijgt.
Dat het er in zit stel ik niet ter discussie, maar die dieren worden wel kapot geslagen om ze goede vechthonden te maken. Hoeveel is dan aangeboren en hoeveel is een kanalisatie van alle pijn die hen wordt aangedaan.
Door nikèdog2000
#3244182
dit hondje zit wel in de pubertijd
dus dan hebben ze bananen in hun oren
maar waar ik mij het meeste kwaad om heb gemaakt
was de reactie van de eigenaresse
die laat dus haar hond door iemand anders afrossen
Door hannabelgje
#3244189
Ik snap niet zo goed waarom een hond respect moet hebben voor zijn baas. Respect is in mijn ogen iets wat je moet verdienen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door