Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#3242854
Al sinds Rocky bij ons is vraag ik me af of er iets met z'n bek is.
Hij heeft aan beide kanten zo'n roze plek zitten waar z'n bovenhoektanden overheen vallen. Ook kan hij moeilijk balletjes vangen en harde dingen eten gaat ook niet gemakkelijk. (Kwartelkarkas gaat net)
Ook merk ik dat bij opwinding hij gaat niezen of een soort van hoesten/kokhalzen.
Wat zou dit kunnen zijn.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pluk
#3242869
Dreetje schreef:Al sinds Rocky bij ons is vraag ik me af of er iets met z'n bek is.
Hij heeft aan beide kanten zo'n roze plek zitten waar z'n bovenhoektanden overheen vallen. Ook kan hij moeilijk balletjes vangen en harde dingen eten gaat ook niet gemakkelijk. (Kwartelkarkas gaat net)
Ook merk ik dat bij opwinding hij gaat niezen of een soort van hoesten/kokhalzen.
Wat zou dit kunnen zijn.

Afbeelding
Dat klinkt een beetje als reverse sneezing. http://www.gezelschapsdierenkliniekroos ... e-sneezing
Door Dreetje
#3242872
Het is geen reverse sneezing, Sil had dat wel eens maar dat was heel anders.
Hij hoest en doet dan ook een soort van (ik weet niet hoe ik het moet zeggen) smekken, tong een paar keer buiten boord, een likbeweging.....
Laatst gewijzigd door Dreetje op zo 28 aug 2016, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3242897
Geen donker pigment op de plek waar de hoektanden zitten hebben hier velen gehad. De andere klachten herken ik niet.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3242927
Die plekken lijken mij heel normaal. Ik denk dan ook dat het niets met het hoesten en smakken te maken heeft. Wat dat laatste betreft, zou dat van alles kunnen zijn, dus helaas geen tips of advies.
Door Dreetje
#3242943
Ik had die plekken nog nooit gezien....

Wat dat hoesten etc. betreft vind ik moeilijk uit te leggen.
Hij heeft er verder geen last van.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3242945
Dreetje schreef:Ik had die plekken nog nooit gezien....

Wat dat hoesten etc. betreft vind ik moeilijk uit te leggen.
Hij heeft er verder geen last van.
Dat zou goed kunnen. Het kan nl. goed zijn dat het nog niet zo lang geleden is ontstaan. Pigment kan altijd veranderen. Sissy heeft tot haar 9de jaar bijvoorbeeld 2 volledig zwarte oren gehad. Toen ze 9 was veranderde haar rechter oor binnen enkele weken in hoe het er nu op de foto uit ziet.
Gebruikersavatar
Door pike
#3243860
Die roze plekjes hoef je je niet druk om te maken. Maar als hij niet goed kan eten zou ik als eerste naar zijn (achterste) kiezen kijken of daar misschien iets mee aan de hand is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door