Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door K&D
#3243711
Inmiddels is Dubhe ruim 14,5 jaar en tot begin deze zomer was ze nog vief en kwiek. Snoetje wel gedistingeerd grijs, maar verder vrolijk en stokdoof.
Sinds een paar weken is er wat veranderd, en begint ze te krukken. Een keer last van haar rug, waardoor ze zwalkte, maar een paar dagen later was dat weer over. Wij dachten dat ze wat ongelukkig van de bank was gesprongen (waar ze niet op mag... ::) )
Nu zakt ze gewoon door de voorhand, en kan bijna niet overeind komen. Volgens de DA was er niets bijzonders te vinden, geen rare hobbels en bobbels, geen koorts, ontlasting is prima, gebit gaf enige verbazing :P :biggrin2: reflexen ok, maar haar linkerzijde is zwak. Dus er is toch iets niet in orde.
Mevrouw haalt de dopingcontrole niet meer. Ze heeft anabolen gehad, en krijgt een week pijnstillers om te zien of er toch artrose in het spel is. We hopen dat ze nog even meegaat.
Het ouwe taartje...
Door Lil
#3243713
Ach gossie :'(

Heel herkenbaar! Hier hebben anabolen nog voor een paar leuke maanden gezorgd totdat het echt niet meer ging.
Door K&D
#3243729
Ik hoop het ook. Ze heeft een paar uurtjes geleden de pijnstillers gehad en kwam net alweer (zo leek het wel) iets makkelijker in de benen. We wachten af hoe ze erop reageert.
Bloedonderzoek mocht wel van de DA, maar ze zag er weinig heil in, gezien haar verdere uitstekende gezondheid. Ik had er ook mijn twijfels over, maar mocht ze niet opknappen dan proberen we het toch maar.
Door K&D
#3244198
Nou, weinig verandering tot vandaag. Mevrouw kan niet langer dan een paar seconden staan. Ze eet en drinkt nog goed, kijkt nog helder uit de oogjes en is alert genoeg. Opgeven doet ze nog niet.
Ik heb maar wat onderleggers gehaald, haar broek gekortwiekt tegen de urinelucht, want op commando buiten gaat niet meer. Woensdag weer overleg en misschien zou een kuur prednison nog wat kunnen doen. Stel dat er toch ergens een zwelling zit...
Ze ligt nog wel lekker te koekeloeren buiten en kan nog wat draaien en verliggen op haar plaats. Het gekke is dat ze zich nog wel overal likt en schoonhoudt. Alleen het staan en de balans is knudde. Wat het toch is....geen idee.
Afbeelding
Door Lizzy
#3244200
Ahhhhhhhhhhhh :'(

Ach arme oud taartje :-*

Ik hoop dat ze opknapt van de anabolen en pijnstillers, misschien duurt dat nog iets langer voordat je resultaat ziet?
Door Lil
#3244201
Ach ik hoop dat er iets is waardoor ze snel weer goed kan staan.

Probleem bij anabolen is dat het alleen helt als je de spieren ook kunt trainen. Bij Boris hielp het heel goed, omdat hij nog "behoorlijk" wandelde (zei het heel instabiel) er zijn trouwens aardig wat injecties gegeven. Waren meer kuren ipv losse injecties 1 x 4 stuks (met tussenpozen) en daarna nog 2 x 3 stuks (met tussenpozen). Ja dat is heel veel en ongezond, maar zijn hart was oersterk en het heeft hem langer bij mij laten zijn. We vermoeden dat hij een longtumor had toen het niet meer ging. Tumoren is een bijwerking van anabolen, maar als gezegd zonder was hij in maart gegaan, terwijl hij nog vol levenslust was maar erg bagger liep (wandelen was zijn lust en leven). Hij is uiteindelijk pas met kerst gegaan, dus ons is 9 maanden cadeau gedaan.
Bij zwelling lijkt anabolen mij zelfs averechts werken dan denk ik meer aan corticosteroïden (prednison bijvoorbeeld).
Maar ja zo moeilijk om erachter te komen wat er is, want je wilt ze geen mega belastende onderzoeken meer aandoen.

Succes!
Door K&D
#3244205
Nee, ze is 14,5 en onnodig allerlei gedoe wil ik haar niet meer aandoen. Tot een week geleden liep ze nog als een tierelier... verder is haar gezondheid gewoon prima. We pakken haar een paar keer per dag op om te staan, wat pasjes te doen zodat ze niet alleen maar ligt. En misschien een plasje in de voortuin.
Zolang zij niet aangeeft dat het genoeg is, kan ik ermee leven, maar uiteraard is leuk heel anders. Pijn heeft ze niet volgens mij al krijgt ze wel pijnstillers. Ze likt zich niet om de bek als we haar oppakken, of als ze moet staan. Maar het kost haar wel veel inspanning.
Kyrah snapt het ook niet dat Dubhe niet mee gaat om te wandelen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3244222
Zou je wel tot woensdag wachten met prednison?? Als er zwelling zit is het belangrijk dat het zo snel mogelijk afneemt.....

Wat verdrietig allemaal meis.., bah!!! Ik hoop dat er toch nog verbetering komt en als ik iets moet doen, weet je me te vinden. :-*
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3244677
Hoe gaat het nu met je taartje?
Misschien een idee om een osteopaat naar haar te laten kijken?
Heel veel sterkte, hopelijk word je ouwe taart een overjarige taart :biggrin2:
Door K&D
#3244700
Het gaat. Ze krijgt nu prednison, en we hebben het gevoel dat dat wel wat doet. Ze is minder slap, reageert beter en kan zich omdraaien en wat schuiven. Als het zo doorzet dan hebben we nog wel hoop. Gelukkig eet ze nog goed.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door