Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3243639
Vanmorgen weer een leuk momentje tijdens het uitlaten.. Jacy had een drinkpak gevonden (er zijn daar geen vuilnisbakken) Dus ik was met Jacy aan het oefenen dat hij door zou lopen, zonder drinkpak, 1-op-1. Komt er een man om de hoek met twee honden, dus ik Jacy snel aan de lijn, hond komt recht op ons af. Een klein piepend keelgeluidje ontsnapt bij Jacy, voor hij zich vastzet tegen mijn been, kopje naar mij toe, hond aan zijn zij/achterste geplakt. Verder doet hij niets, kijkt mij angstig aan maar reageert niet op de hond.
Ik roep 'roep alsjeblieft die hond terug' maar veel verder dan een schreeuwende ruzie over 'laat hem dan los' of 'het is hier losloopgebied' van zijn kant en een 'voedt die hond op en houdt hem bij' van mij komt het niet.....
Iemand enig idee hoe ik mijn zin kan krijgen (geen honden die recht op Jacy af rennen) zonder als viswijf door het leven te moeten?

Ojah, na dit momentje heeft Jacy natuurlijk heeeeeerlijk verder gelopen, knappe vent :smitten:
#3243645
hannabelgje schreef:Door gewoon niet in losloopgebied te gaan wandelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Maar dan kan je eigen hond nooit los?


Het ligt er denk ik ook wel aan hoe de gebieden in je omgeving geregeld zijn. Daar zit zo veel verschil in. Op die ene postzegel hier loop ik niet, want dan vind ik het lullig als anderen hun hond moeten aanlijnen, da's zo'n klein stukje, dan blijf je bezig.
#3243648
eelke schreef:Paaaaas ooooooopppp hij heeeeeeeeeeeeeeeeeeft kennelhoooeeeessstt!
Ooh, dat maakt niet uit hoor. Hij is ingeënt...
Schurft, vlooien, diarree, vriendelijk vragen, Ik heb t allemaal geprobeerd. Sommigen roepen de hond dan wel, maar ja, vaak luistert ie niet...

Helaas geen idee hoe je dit kunt oplossen.
Mijn enige oplossing: niet naar losloopgebieden gaan. En stukken waar illegaal wordt losgelopen ook vermijden.
#3243650
eelke schreef:
Maar dan kan je eigen hond nooit los?


Het ligt er denk ik ook wel aan hoe de gebieden in je omgeving geregeld zijn. Daar zit zo veel verschil in. Op die ene postzegel hier loop ik niet, want dan vind ik het lullig als anderen hun hond moeten aanlijnen, da's zo'n klein stukje, dan blijf je bezig.
Mijn hond gaat inderdaad bijna nooit los. Alleen tussen 5 en 6 in de ochtend in de velden (nee daar mag het eigenlijk ook niet). En in de tuin uiteraard. Mijn ouders hebben ook een fijne grote tuin waar ze in kan klieren en rennen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3243655
pluk schreef:Ooh, dat maakt niet uit hoor. Hij is ingeënt...
Schurft, vlooien, diarree, vriendelijk vragen, Ik heb t allemaal geprobeerd. Sommigen roepen de hond dan wel, maar ja, vaak luistert ie niet...

Helaas geen idee hoe je dit kunt oplossen.
Mijn enige oplossing: niet naar losloopgebieden gaan. En stukken waar illegaal wordt losgelopen ook vermijden.
Dat wordt dan rondje achtertuin van 15x4, want illegaal loslopen doen ze zelfs langs de autosnelweg die zeer druk is en waar je 130 mag rijden. :-X
#3243659
Wat woon ik toch goed : :cool: , sorry jongens!


Wat ik wel eens deed als iemand zijn keffende enkelbijters zomaar liet begaan, zeer geschrokken roepen dat ze nog niet gegeten hebben vandaag. Hadden ze ze meestal aangelijnd voordat ze me dan schaapachtig aankeken van he? ;D (is dan wel makkelijk als je grote honden hebt he)
#3243680
Lil schreef:
Dat wordt dan rondje achtertuin van 15x4, want illegaal loslopen doen ze zelfs langs de autosnelweg die zeer druk is en waar je 130 mag rijden. :-X

Absoluut niet. In de wijk gaat het op een paar stukken na prima. Verder een gehandicapten instelling achter ons waar je aangelijnd mag lopen, daar heb ik nog nooit een losloper gezien. Bos vlakbij waar je een uur kunt lopen en nauwelijks iemand tegenkomt (loslopen verboden en strenge boswachters), iets dichterbij nog een bos waar je ook prima terecht kunt buiten het hondengedeelte. Beide bossen kom ik alleen niet op een zonnige zondagmiddag als alle weckpothonden mee mogen.
En verder ben ik actief bij de KC, dus voor even veilig rennen kan ik daar terecht.

Scott is sowieso een enorme stadshond. Met voorop de fiets naar Delft, even rondwandelen en een visje toe doe ik hem net zoveel plezier als een rondje bos.
#3243688
Ik roep ook "pas op, gaat niet goed" of "pas op, hij is niet vriendelijk" als er loslopers op mijn aangelijnde honden afkomen. En ik probeer te blokken, dus voor de aanstormende hond gaan staan en die wegsturen.

Ik hoor ook weleens mensen die daarvoor een uitklappende paraplu gebruiken

En ik heb inmiddels een hele dikke huid voor wat mensen van mijn honden vinden: ik vind ze leuk, wat de rest vd wereld denkt zal me worst wezen.
#3243721
pluk schreef:Absoluut niet. In de wijk gaat het op een paar stukken na prima. Verder een gehandicapten instelling achter ons waar je aangelijnd mag lopen, daar heb ik nog nooit een losloper gezien. Bos vlakbij waar je een uur kunt lopen en nauwelijks iemand tegenkomt (loslopen verboden en strenge boswachters), iets dichterbij nog een bos waar je ook prima terecht kunt buiten het hondengedeelte. Beide bossen kom ik alleen niet op een zonnige zondagmiddag als alle weckpothonden mee mogen.
En verder ben ik actief bij de KC, dus voor even veilig rennen kan ik daar terecht.

Scott is sowieso een enorme stadshond. Met voorop de fiets naar Delft, even rondwandelen en een visje toe doe ik hem net zoveel plezier als een rondje bos.
Fijn voor jullie! Schreef ik anderhalf jaar geleden ook, maar nu zijn er dus serieus problemen met loslopende bijtende honden op het industrieterrein en fietspad langs de A2. In het veld kun je niet meer parkeren zonder dat ze je auto slopen helaas. En ik ga niet dagelijks 25 km enkele reis om mijn honden uit te laten. Ik zet ze nu al 2 maal daags in de auto om te wandelen, maar het is hier in de omgeving nergens veilig op dat gebeid. En dan heb ik een mega grote zwarte hond die een enorme keel kan opzetten en ze zien dat ik dat geregeld krijg dus ach boeien. Het is niet hun hond die bij de da eindigt... Dat is de mijne...
Veel kom ik niet tegen, maar ik heb 2 maal per week een niet handige en niet fijne ontmoeting (gebeten wordt er gelukkig niet vaak, dat zijn steeds dezelfde k*tbazen).
#3243734
Nou, hier ook voorval..... We waren zondag in Amsterdam bij familie.... Mn man ging met Appie en jongste dochter wandelen..... Of het nou een losloopgebied was, weet ik niet, maar dr kwam ineens een labrador pup aangestormd, los, op Appie af en zn tanden bloot en al grommend..... Appie was aangelijnd (hij loopt nooit los en zeker niet in een onbekend gebied voor ons) en pakt Appie vol..... Mn man heeft de pup vast gegrepen om hem van Appie los te halen en heeft em op zn zij neergelegd...... Komt bazin aan en zegt: 'Nou moet je niet zomaar weglopen hè?!'..... En verder niets..... Ben ik nou gek of wat????? Ik vind het niet vreemd meer dat Appie een hekel krijgt aan een bepaalde rashond..... Sorry......
#3243739
Gewoon viswijf zijn! En ik heb, als het al eens fout gaat wat niet zo heel vaak is, de buggy als stormram en die gebruik ik zonder pardon. Bij je houden die hond, heb ik eerst netjes gevraagd en als je het niet doet, zorg ik wel dat het gebeurt.

Oei.... komt wel agressief over en zo bedoel ik het helemaal niet hoor, maar ik vraag het altijd heel netjes en houd die van mij altijd bij me en dat verwacht ik ook van de tegenpartij. Zo niet, dan grijp ik in.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door