Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Aliki
#3241614
Menu Lovie 6 jaar (herdermix) streefgewicht 22 kg.

Lovie is inmiddels een ervaren barfer. Aangezien ze een paar kilo mag afvallen heb ik een nieuw menu samengesteld. Dit is de 1e x dat ik het zelf heb gedaan. Zouden jullie willen meekijken en feedback willen geven?

Lovie heeft nu overgewicht, wel een actief leven . Ik heb de percentages (2%) genomen van haar streefgewicht:

- 1386 gr bot (1400)
- 620 gr orgaan (300 org & 300 pens)
- 770 gr spier (800)
- 308 gr groente (300)

Lovie eet geen konijn (wel het orgaan), eend en fazant helaas en ook slecht geit op het moment. Mss is een botmix nog een overweging? Groente eet ze ook met lange tanden vandaar dat ik dat aanmaak met gemalen pens (100 gr pw). Groentemix varieert. Een ei krijgt ze iig 1x pw en soms 2x. Ook wil ik graag zo nu en dan zalmkvv voeren. Waarmee kan ik dan het beste ruilen? De sardientjes wilde ik in mindering brengen van wat er die dag op het menu staat.

Menu is voor twee weken wat dan herhaald wordt. Spier en bot kan wat variëren wb diersoort.

Week 1
1. 350 gr haaskarkas heel = + orgaan + 40gr groente
2. 400gr paard + 40gr groente
3. 350gr kipkarkas + sardien + 40gr groente
4. 400gr gans + 40gr groente
5. 350gr kippen/kalkoennek + 150gr lamshart + 40gr groente
6. 200gr verse pens + sardien + 40gr groente
7. 350gr parelhoenkarkas + 40gr groente

Week 2
1. 350gr geitenrib + 150gr konijnennier + 40gr groente
2. 400gr rund + 40gr groente
3. 350gr kipkarkas + sardien + 40gr groente
4. 400gr hertenvlees + 40gr groente
5. 350 haaskarkas heel = + orgaan + 40gr groente
6. 200gr hele pens + sardien + 40gr groente
7. 350gr parelhoenkarkas + 40gr groente
Door Lizzy
#3243673
Aliki schreef:Menu Lovie 6 jaar (herdermix) streefgewicht 22 kg.

Lovie is inmiddels een ervaren barfer. Aangezien ze een paar kilo mag afvallen heb ik een nieuw menu samengesteld. Dit is de 1e x dat ik het zelf heb gedaan. Zouden jullie willen meekijken en feedback willen geven?

Lovie heeft nu overgewicht, wel een actief leven . Ik heb de percentages (2%) genomen van haar streefgewicht:

- 1386 gr bot (1400)
- 620 gr orgaan (300 org & 300 pens)
- 770 gr spier (800)
- 308 gr groente (300)

Lovie eet geen konijn (wel het orgaan), eend en fazant helaas en ook slecht geit op het moment. Mss is een botmix nog een overweging? Groente eet ze ook met lange tanden vandaar dat ik dat aanmaak met gemalen pens (100 gr pw). Groentemix varieert. Een ei krijgt ze iig 1x pw en soms 2x. Ook wil ik graag zo nu en dan zalmkvv voeren. Waarmee kan ik dan het beste ruilen? De sardientjes wilde ik in mindering brengen van wat er die dag op het menu staat.

Menu is voor twee weken wat dan herhaald wordt. Spier en bot kan wat variëren wb diersoort.

Week 1
1. 350 gr haaskarkas heel = + orgaan + 40gr groente
2. 400gr paard + 40gr groente
3. 350gr kipkarkas + sardien + 40gr groente
4. 400gr gans + 40gr groente
5. 350gr kippen/kalkoennek + 150gr lamshart + 40gr groente
6. 200gr verse pens + sardien + 40gr groente
7. 350gr parelhoenkarkas + 40gr groente

Week 2
1. 350gr geitenrib + 150gr konijnennier + 40gr groente
2. 400gr rund + 40gr groente
3. 350gr kipkarkas + sardien + 40gr groente
4. 400gr hertenvlees + 40gr groente
5. 350 haaskarkas heel = + orgaan + 40gr groente
6. 200gr hele pens + sardien + 40gr groente
7. 350gr parelhoenkarkas + 40gr groente
Ik vind het er prima uit zien. Alles dat je hond nodig heeft zit er in. Ik zou zelf geen botmix gaan voeren. Waarom zou je? Je afwisseling in vleesbotsoorten is prima zo. KVV zalm.... Mag ik vragen waarom je dat zou willen geven? Ik vind het eerlijk gezegd niks aan je menu toevoegen. Ik zou dan nog eerder een dag vervangen door een hele zalmkop. Dan heeft je hond ook nog lekker wat te kluiven. Of wil je om een andere reden KVV geven?
Door Aliki
#3243731
Dank voor je reactie Lizzy! De enige reden om kvv / botmix toe te willen voegen is voor de afwisseling en ze niet alles als barf wil eten. Maar als je zegt dat de variatie voldoende is dan voer ik liever geen kvv / botmix. Zalmkop heeft ze nooit gehad, ga ik proberen!
Door Lizzy
#3243735
Aliki schreef:Dank voor je reactie Lizzy! De enige reden om kvv / botmix toe te willen voegen is voor de afwisseling en ze niet alles als barf wil eten. Maar als je zegt dat de variatie voldoende is dan voer ik liever geen kvv / botmix. Zalmkop heeft ze nooit gehad, ga ik proberen!
Ik zou het lekker niet doen. Stel ze zou maar 2 vleesbotsoorten eten, dan nog liever dat dan gemalen handel!
Door smulpaap
#3249207
Als je hond af moet vallen dan zou ik zeker zelf samenstellen , dan zie je wat er in de bak gaat
En wil je toch kvv geven dan zou ik even goed op de percentages vet in de merken letten
Dat kan nl per merk nogal verschillen hoor
Door Aliki
#3249497
Dank voor de reacties! Ze krijgt idd (bijna) nooit kvv en anders zorgvuldig uitgezocht. Inmiddels is ze 1,3 kg afgevallen dus we gaan de goede kant op! Ook heb ik iets veranderd omdat pens en sardien en groente iets teveel vh goede bleek voor de darmen. Dus daar heb ik nog even wat geruild.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door