Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
#3242913
Ik had dat ook. En ze doen zo hun best om de mensen te helpen, die net overal buiten vallen. Hoe moet het vlees op sommige buitenlandse markten wel niet zijn. Soms schieten we hier door met de regels.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3242915
Tja, ik weet het niet.
Voor vlees voor humane consumptie moeten er gewoon echt wel strenge regels zijn.
Niet vergeten dat je van vlees gewoon echt serieus heel erg ziek kan worden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3242917
Hope schreef:Tja, ik weet het niet.
Voor vlees voor humane consumptie moeten er gewoon echt wel strenge regels zijn.
Niet vergeten dat je van vlees gewoon echt serieus heel erg ziek kan worden.
+1

En dan roepen dat je vlees naar arme mensen aan het brengen bent. Het werd gewoon verkocht via facebook.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3242918
Kaela schreef:+1

En dan roepen dat je vlees naar arme mensen aan het brengen bent. Het werd gewoon verkocht via facebook.
Nou dat niet alleen, maar ook arme mensen hebben recht op veilig vlees!
Door eelke
#3242936
Maar jeetje, klemgereden en bestormd dan he. Dat is toch ook weer niet nodig?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3243003
Ik hoorde het gisteren op de radio. Toen zeiden ze alleen dat er partij vlees in beslag was genomen die via fb groepen werd verkocht zonder houdbaarheidsdatum en ongekoeld.
Ik moest toen idd ook gelijk aan lida denken en stelde mezelf ook de vraag waar het vlees voor bedoeld was want dat werd er niet bij gezegd.

Toen ik vandaag las dat het om vlees voor menselijke consumptie ging vond ik het terecht dat de nvwa heeft ingegrepen. Zeker met het warme weer. Er zijn gewoon niet voor niets strenge regels voor vlees, juist omdat je er een flinke vergiftiging door op kan lopen.

Moet het dan met zoveel bombarie? Nee. Ik geloof best dat deze persoon het uit goede wil deed.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3243007
Tsjah, ik vind het ook goed dat er een VWA is hoor, echt..
Maar als ik het verhaal van Lida terughaal, en ook dit verhaal weer.. Waarom met 35 politieagenten? :o :-X

Is er eigenlijk ooit een antwoord van de VWA geweest, of dat je 5-10 of 50 kg. voor een ander mee mag nemen?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3243011
Hope schreef:Nou dat niet alleen, maar ook arme mensen hebben recht op veilig vlees!
Precies ja.
Er zal maar iemand komen te overlijden door ziekte doordat het vlees niet goed (meer) is.
En dat is geen overdreven gedachte.
Door Aprilsnow
#3243101
Dat er goede controle op is prima, met vlees moet je toch wel voorzichtig zijn. Maar om iemand met zoveel bombarie te "overvallen" vind ik een beetje triest en volgens mij ook totaal niet nodig.

Overigens dat er geen datum op het vlees staat. Dat staat bij mij nooit op het vlees dat ik bij de slager haal :???: Nu vervoer ik geen hele buslading in een ongekoelde bus met wat koelelementen en zorg ik dat ik met dit weer de slager als laatste bezoek en knikker dan alles in een koeltas met koelelementen maar er staat echt geen houdsbaarheidsdatum op.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3243103
dinky89 schreef:Ik hoorde het gisteren op de radio. Toen zeiden ze alleen dat er partij vlees in beslag was genomen die via fb groepen werd verkocht zonder houdbaarheidsdatum en ongekoeld.
Ik moest toen idd ook gelijk aan lida denken en stelde mezelf ook de vraag waar het vlees voor bedoeld was want dat werd er niet bij gezegd.

Toen ik vandaag las dat het om vlees voor menselijke consumptie ging vond ik het terecht dat de nvwa heeft ingegrepen. Zeker met het warme weer. Er zijn gewoon niet voor niets strenge regels voor vlees, juist omdat je er een flinke vergiftiging door op kan lopen.

Moet het dan met zoveel bombarie? Nee. Ik geloof best dat deze persoon het uit goede wil deed.
Dit is een punt waar je overal tegenaan loopt. Ik kan wel heel hard roepen dat het vlees bestemd is voor mijn honden, maar zij kunnen niet controleren of ik niet stiekem toch zelf dat vlees eet en een voedselvergiftiging oploop met alle gevolgen van dien....... :-X Zo heb ik een heel gesprek gehad met de slager in de supermarkt bij mij onder. Vlees over de datum wordt weggegooid. Ik zei dat dat voor mijn honden niet geeft, maar het argument van de slager dat hij niet kan controleren of ik het niet zelf gebruik en er ziek van word en dan met mijn vinger naar de Jumbo wijzen, was een argument waar ik niets tegen in kan brengen.... Het vlees wat tegen- of op de datum is wordt opgehaald door de voedselbank hier ter plaatse.....

De bombarie is een ander verhaal. Het lijkt wel of je de grootste crimineel bent die er rondrijdt, dat is ook echt overdreven...... Ik ben bang dat de lijntjes binnen nu en niet heel lang een te groot risico gaan vormen voor de personen die er mee door NL rijden :-[ :-\ :-X Lida heeft het aan de lijve ondervonden, maar nog het geluk gehad dat ze door mocht, zelfs met het vlees........... ben bang voor de volgende die wordt aangehouden............ :-[ :-\ :-X En via internet is zo te achterhalen waar en wanneer er weer een transport plaatsvind...... internet heeft heel veel voordelen, maar ook nadelen :(
Laatst gewijzigd door Dian op ma 29 aug 2016, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3243104
Was iemand erbij, zijn er beelden van? Als het voor iemand overweldigend was worden getallen vaak (onbewust) groter. En tja, ze zullen er een reden voor hebben want zo'n actie kost ook nogal wat. Weten zij veel wie ze tegenover zich hebben?

Vlees voor dierlijke consumptie is vaak gestempeld of er zitten etiketten op. Dit vlees was overduidelijk bedoeld voor humane consumptie en dan gaat de NVWA al snel op de achterste benen staan, en terecht. Je oma zal er aan doodgaan zeg, of je peuter.
Vlees wat je koopt bij de slager voldoet ook aan eisen. Dat ligt echt niet achteraf ergens in een bestelbusje in de zon te wachten tot het de vitrine in gaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door