Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MDO
#3243048
Hallo allemaal,

Afwisselen van diersoorten en merken kvv is het beste, maar wat is nu het verstandigst te doen? Hoeveel diersoorten is nu handig om te voeren met het oog op het eventueel ontwikkelen van een voedselallergie? Bij een eliminatiedieet begin je met een dierlijk eiwit welke de hond nog nooit gegeten hebt. Ik lees soms dat mensen wel 10 verschillende diersoorten voeren, wat doe je dan als je hond een voedselallergie heeft ontwikkeld?

Benieuwd naar jullie mening en ervaringen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3243072
Tja, ik ga er niet vanuit dat die dat gaat ontwikkelen en houdt daar dus geen rekening mee.
Maar dat is een eigen keuze... Je kan natuurlijk een diersoort bewust niet voeren...
Als 1 van mijn dieren dat toch krijgt, zal het voor mij wat meer zoeken worden om een diersoort te vinden waar hij tegen kan en een eliminatiedieet te starten...

Ik heb trouwens een kater met voedselallergie maar dat is niet voor een bepaalde diersoort. Hij kan niet tegen bewaarmiddelen, dus op vleesvoeding heb ik nooit problemen. Ik barf, kvv met vb premix zou ook problemen kunnen geven maar heb ik nooit geprobeert. Ooit wel 1 batch kippennekken gehad waar hij niet tegen kon. Waarschijnlijk het graan dat er nog in zat waar bewaarmiddelen op zaten.
Nu koop ik gewoon rugjes, probleem opgelost...
Door Lizzy
#3243099
MDO schreef:Hallo allemaal,

Afwisselen van diersoorten en merken kvv is het beste, maar wat is nu het verstandigst te doen? Hoeveel diersoorten is nu handig om te voeren met het oog op het eventueel ontwikkelen van een voedselallergie? Bij een eliminatiedieet begin je met een dierlijk eiwit welke de hond nog nooit gegeten hebt. Ik lees soms dat mensen wel 10 verschillende diersoorten voeren, wat doe je dan als je hond een voedselallergie heeft ontwikkeld?

Benieuwd naar jullie mening en ervaringen.
Ik vind tenminste vier diersoorten wel mooi ter afwisseling. Tenslotte eten wij ook niet alleen maar aardappel met andijvie, gehaktbal en een appel. En het is best handig om 1 diersoort waar je alles van kunt voeren achter de hand te houden, mocht je ooit moeten elimineren. Volgens Dr. Karen Becker is de kans dat je hond een voedsel-overgevoeligheid ontwikkeld voor een diersoort kleiner als je meerdere diersoorten voert. Maar 10 diersoorten? Dat vinden sommige eigenaren leuk maar dat is in principe nergens voor nodig. En ja, als hun hond moet elimineren moeten ze hun toevlucht vaak nemen in wel heel exotische diersoorten....
Gebruikersavatar
Door Hope
#3243121
Afwisseling is zeker goed. Toch zie ik soms dat eigenaren kiezen voor veel diersoorten en dan uit kostenoverweging minder kwaliteit gaan voeren. Dat vind ik dus geen goed idee.
Beter voer je dan minder diersoorten maar super kwaliteit.
Door BlissSpirit
#3243135
Hope schreef:Afwisseling is zeker goed. Toch zie ik soms dat eigenaren kiezen voor veel diersoorten en dan uit kostenoverweging minder kwaliteit gaan voeren. Dat vind ik dus geen goed idee.
Beter voer je dan minder diersoorten maar super kwaliteit.
Ik voer best veel diersoorten, maar dat dit ten kosten gaat van de kwaliteit, vind ik eerlijk gezegd een verkeerde aanname.
Of ik nu 30 kg mooi hertenvlees inkoop of ik koop 10 kg hert, 10 kg zwaan en 10 kg konijnenvlees, wil niks zeggen over de kwaliteit.
Ik voer hier altijd mooie kwaliteit, maar wel veel afwisseling. Afbeelding
Bagger verdwijnt hier net zo goed in de kliko.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3243136
BlissSpirit schreef:Ik voer best veel diersoorten, maar dat dit ten kosten gaat van de kwaliteit, vind ik eerlijk gezegd een verkeerde aanname.
Of ik nu 30 kg mooi hertenvlees inkoop of ik koop 10 kg hert, 10 kg zwaan en 10 kg konijnenvlees, wil niks zeggen over de kwaliteit.
Ik voer hier altijd mooie kwaliteit, maar wel veel afwisseling. Afbeelding
Bagger verdwijnt hier net zo goed in de kliko.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Oh maar het is niet bij iedereen zo, natuurlijk. Maar ik zie er ook mensen bij die kostte wat kost tig diersoorten willen voeren en dan mdm of gemalen spiervlees gaan geven. Dat vind ik dan jammer. Dan denk ik, geef dan minder diersoorten maar meer kwaliteit. Of bijvoorbeeld wel heel veel verschillende soorten kvv voeren maar dan merken waarvan ik toch echt (letterlijk en figuurlijk) mijn neus ophaal.
#3243137
Hope schreef:
Oh maar het is niet bij iedereen zo, natuurlijk. Maar ik zie er ook mensen bij die kostte wat kost tig diersoorten willen voeren en dan mdm of gemalen spiervlees gaan geven. Dat vind ik dan jammer. Dan denk ik, geef dan minder diersoorten maar meer kwaliteit.
Ja, zou kunnen, maar ik denk dan, als je hetzelfde aantal kg's koopt, maar van verschillende diersoorten, kom je hetzelfde uit qua kosten bij goede kwaliteit. Of je voert zo wie zo alleen maar mindere kwaliteit.
Wat niet wil zeggen dat minder diersoorten slecht is, maar ja, het vrouwtje is verslaafd Afbeelding!!!!! Thanks BP Afbeelding Afbeelding Afbeelding
De dames eten hier vaak luxer dan wij, volgens manlief (al staat hij er volledig achter en wil hij zelf geen wild)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3243139
BlissSpirit schreef:Ja, zou kunnen, maar ik denk dan, als je hetzelfde aantal kg's koopt, maar van verschillende diersoorten, kom je hetzelfde uit qua kosten bij goede kwaliteit. Of je voert zo wie zo alleen maar mindere kwaliteit.
Wat niet wil zeggen dat minder diersoorten slecht is, maar ja, het vrouwtje is verslaafd Afbeelding!!!!! Thanks BP Afbeelding Afbeelding Afbeelding
De dames eten hier vaak luxer dan wij, volgens manlief (al staat hij er volledig achter en wil hij zelf geen wild)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Maar dat is dus niet zo. Ik betaal voor lama in dezelfde kwaliteit toch echt meer dan paard. Zelfde voor hert.
Konijnenvlees, peperduur als je echt kwaliteit wil. Geen probleem als je dat ervoor over hebt maar het is en blijft een feit dat de ene diersoort duurder is dan de andere. Ga je dan inleveren op kwaliteit om toch veel diersoorten te voeren zit je naar mijn idee niet goed.
#3243140
Hope schreef:
Maar dat is dus niet zo. Ik betaal voor lama in dezelfde kwaliteit toch echt meer dan paard. Zelfde voor hert.
Konijnenvlees, peperduur als je echt kwaliteit wil. Geen probleem als je dat ervoor over hebt maar het is en blijft een feit dat de ene diersoort duurder is dan de andere. Ga je dan inleveren op kwaliteit om toch veel diersoorten te voeren zit je naar mijn idee niet goed.
Nee, klopt helemaal.
Inleveren aan kwaliteit in ruil voor kwantiteit is geen goed plan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door zeeeend
#3243141
Hope schreef:Oh maar het is niet bij iedereen zo, natuurlijk. Maar ik zie er ook mensen bij die kostte wat kost tig diersoorten willen voeren en dan mdm of gemalen spiervlees gaan geven. Dat vind ik dan jammer. Dan denk ik, geef dan minder diersoorten maar meer kwaliteit. Of bijvoorbeeld wel heel veel verschillende soorten kvv voeren maar dan merken waarvan ik toch echt (letterlijk en figuurlijk) mijn neus ophaal.
Probleem is natuurlijk ook verkrijgbaarheid.Kijk ik vandaag op bv Dogmeat dan zijn er geen exotische dieren,geitebokjes ,lama en hazen al maanden niet ,en wat is de definitie van kwaliteit=
Ik tracht zo ver mogelijk weg te blijven van dieren uit de intensieve veehouderij ,gezien voeding toegediende medicijnen en in de tweede paats de manier van huisvesten .tevens zijn van diverse diersoorten mijn inziens geen organen of bot 9calciumbron ' verkrijgbaar .Dus je keuze word al beperkt buiten de seizoensgebonden soorten die tijdens het jachtseizoen leverbaar zijn.KVV is helemaal een schot in het duister ,je bent nooit zeker wat in het bakje -rol beland.Edikettering is creatief genoeg om binnen de lijntjes te blijven van het aanvaardbare .
Gebruikersavatar
Door Hope
#3243143
zeeeend schreef:Probleem is natuurlijk ook verkrijgbaarheid.Kijk ik vandaag op bv Dogmeat dan zijn er geen exotische dieren,geitebokjes ,lama en hazen al maanden niet ,en wat is de definitie van kwaliteit=
Ik tracht zo ver mogelijk weg te blijven van dieren uit de intensieve veehouderij ,gezien voeding toegediende medicijnen en in de tweede paats de manier van huisvesten .tevens zijn van diverse diersoorten mijn inziens geen organen of bot 9calciumbron ' verkrijgbaar .Dus je keuze word al beperkt buiten de seizoensgebonden soorten die tijdens het jachtseizoen leverbaar zijn.KVV is helemaal een schot in het duister ,je bent nooit zeker wat in het bakje -rol beland.Edikettering is creatief genoeg om binnen de lijntjes te blijven van het aanvaardbare .
Kwaliteit zit hem bij kvv in hoeveelheid vet, vulling (zoals zeewier, aardappel), percentages en hoe het eruit ziet en ruikt.
Kwaliteit in barf is hier heel simpel: als ik het zelf niet zou eten, hoeft mijn hond dat ook niet. Mdm is echt slecht (kan best voor een keer, maar niet dagelijks), snijsels zijn ook echt mindere kwaliteit. Kwaliteit is ook levering, verpakking en houdbaarheid. Als er hier vlees binnen komt met stickers van een jaar geleden stuur ik het zonder pardon terug. En ja, ook als je koopt bij grote leveranciers komt dat voor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door