Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amsterdam 412
#3242867
Beste forumleden.
Graag wil ik mijn verhaal even kwijt. Anderhalve week geleden heb ik gehoord dat mijn lieve Rosey, een beagle, de meest agressieve vorm van leukemie heeft. Mijn wereld storte in. Ze is 10 jaar en ik wil haar nog niet missen. Na het ontdekken van een bult in haar nekje kwam ik bij de dierenarts. Een biob onderzoek gaf een " schoon" resultaat. Omdat ik het niet vertrouwde ben ik haar laten controleren door een dierentandarts. Hier bleek een slechte gebroken en gekliefde kies een boosdoener. De tandarts vond de bult echter verontrustend en heeft toen ze onder narcose was nogmaals biobs genomen. Een week later viel het zwaard van Damocles.. Wel degelijk kanker. Het was alsof de vloer onder mijn voeten wegviel. Ik werd doorverwezen naar Wageningen. Heb daar gelijk een afspraak gemaakt voor afgelopen dinsdag 23 augustus. In een roes heb ik die dag doorgemaakt. Mijn lieve Rosey, waarvan ik verwachtte nog jaren plezier van en mee te hebben, is ineens een beestje van de dag geworden. Het eindeloos samen genieten van haar humor, onze wandelingen, haar etensdrift en pik gedrag is ineens geen toekomst meer. In de nacht kwam het als een klap in mijn gezicht .Alles in mijn lijf deed pijn en kwam het gemis terwijl ze er nog is als een deken op me. Ik ben tig keren naar haar gegaan om haar te voelen en te horen ademen. Wat ben ik gek op haar!
Inmiddels heb ik het gesprek met de oncoloog achter de rug en heeft zij haar eerste chemo achter de rug. Het is een celdelingsremmer. De eerste avond was zij een beetje misselijk, de tweede avond onrustig van de maagkrampen. Ik voelde mij naar. Moet ik haar dit laten meemaken. Ben ik goed bezig of is het mijn te grote wens haar bij mij te houden. Nu gaat het gelukkig weer goed met haar. Ze is weer ondeugend en vindt het heerlijk als zij haar grote en kleine vrienden in het parkje ziet. Dat is mijn belangrijkste graadmeter voor de komende periode. Hoe doorstaat ze deze komende periode, blijft het leven voor haar de moeite waard?
Terwijl ik dit schrijf denk ik, ben ik wel sterk genoeg om dit in werkelijkheid ook zo te benaderen.
Niemand kan dit van mij overnemen maar ik zou het fijn vinden als ik zo nu en dan jullie kan benaderen om jullie ervaringen te horen en mijn gedachten tegen jullie aan te houden.

Groeten van carolien
Door hamada
#3242880
Welkom hier op BP ook al is de aanleiding triest.
Er zijn hier meerdere leden met ervaringen met ernstig zieke honden.
Zimba van Me and my boys heeft ondersteuning gehad van voeding en allerlei supplementen bijv. Er staat vrij veel over op het forum.
Wat krijgt je hond momenteel aan voeding en medicatie naast de supplementen?
Sterkte in ieder geval in deze moeilijke tijd.
Door smulpaap
#3242886
Hoi Carolien ;)

Wat een triest bericht zeg . Ik kan me indenken dat je wereld dan even instort :'(
Maar je verdriet van je afschrijven kan al steun bieden , we hebben immers allemaal honden , waar we veel van houden
En ziekte en afscheid nemen , het komt ons eigenlijk altijd te vroeg .

En ja behandeling ... chemo ... dat is een persoonlijke keuze
Hopelijk heb je een fijne oncoloog
Ik heb zelf lang geleden ook een hond gehad die deze diagnose ook kreeg
Wij hebben niet gekozen voor chemo , maar voor medicatie .
Onze hond was erg ziek , en we hebben hem ook snel in laten slapen
Een afschuwelijke keuze , hij mocht slechts twee weken negen jaar zijn
Maar ja , uiteindelijk kies je voor je dier en wij wilden hem uit zijn lijden laten verlossen
het deed ons eigenlijk meer pijn om hem nog langer bij ons te houden

En ja , natuurlijk . Diep in je hart wil je je zo geliefde hond altijd bij je houden
Maar jij kent jouw hond als beste . En uiteindelijk gaat de knop wel om (is mijn ervaring )
En dan weet je , dan zie je ... het is nu genoeg
En dan kom je samen met de oncoloog wel tot een besluit denk ik
Ik hoop dat je nog even kan genieten van Rosey :-*
En dat je een goede , maar vooral eerlijke begeleiding van de oncoloog zult krijgen
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3242969
Je zou eens kunnen kijken naar cbd olie als ondersteuning.
Verder heel veel sterkte in deze moeilijke periode met de vraag hoe ver wil/kan ik gaan :-*
Door amsterdam 412
#3242979
Dank jullie wel voor je ondersteunende reactie. Ik ga even Googlen voor wat betreft de cbd olie waarover jij het hebt Dinky. ik heb er nog niet van gehoord maar alles wat haar kan ondersteunen in deze tijd is mij welkom .
In jullie reactie lees ik ook dat jullie sceptisch staan tegenover een chemo behandeling. Ik ben dat zelf ook. Toch heb ik er op dit moment voor gekozen omdat Rosey nog zo vitaal en gezond oogt en in goede conditie is. Als ik iets wil doen dan is het nu nog voor haar te hanteren. Mocht ik ook maar enig gevoel gaan krijgen dat het voor haar te zwaar wordt dan weet ik dat er bij mij ook de knop om gaat zoals een van jullie schreef. Maar daar vind ik het nu nog te vroeg voor.
Ik zal terug lezen in de tijd naar de twee namen " zimba van me en de 2 boys" waar jij over schreef Hamada. Het is fijn om te weten dat deze mensen eenzelfde ervaring hebben doorgemaakt.
Ik houd jullie op de hoogte!
Door Lizzy
#3242983
Ja, dit is een vreselijke diagnose :'( . En ik snap wel heel goed dat je voor chemo hebt gekozen. Honden hebben er vaak minder last van dan dat mensen hebben en als het goed aanslaat kan het natuurlijk levensverlengend zijn. Ik vind het een puur persoonlijke keuze en ik hoop dat Rosey er goed op reageert en nog lang bij je blijft!

Ik zou zeker ook kijken naar natuurlijke middelen die haar kunnen ondersteunen bij deze ziekte. Misschien dat je ook nog op kurkuma "moet" zoeken. Ik neem aan dat Rosey rauwe voeding eet? Ik zou zeker kiezen voor een KVV of zelf samengesteld menu zonder koolhydraten.
Door amsterdam 412
#3242992
Hai Lizzy.
Ik heb Rosey tot voor een jaar geleden barf vlees gegeven van tinlo. Op een gegeven moment is ze bijna gestikt in een graat die zo groot was als een vinger. Het bleek dat de maalmachine verkeerd was afgesteld. Ik was er bij een volgende doos alert op en ook bij deze was een visverpakking die grote graten had. Misschien naïef maar ik had het helemaal gehad. Kwam ook bij dat ik op reis ging voor een langere tijd en dat het niet mogelijk was om de diepvries producten mee te nemen. Ik heb toen gekozen voor de producten van Renske. Deze producten kan ze goed verdragen en ze doet het er goed op. Daarnaast geef ik haar hocamix barf, Visolie en diverse barf sticks. Ik ben zelf vegetariër en kan het zelf maken van vers voer niet doen.
Bij de oncoloog kreeg ik te horen dat ik beter nu niet van voeding kan wijzigen ivm haar chemo. Hij kan dan beter zien hoe haar gesteldheid is en veranderingen constateren.
Maar ik neem aan dat dit niet voor de supplement kurkuma geldt waar jij het over hebt . Kan ik die voor mensen gebruiken of zijn er speciale voor dieren?
Wat betreft de cbd die jij aangeeft Hamada heb ik misschien wel wat angst om zomaar te geven. Begrijp ik het goed dat dit met name is voor zenuwpijn bij kanker en chemo behandeling. Daar is Rosey nu nog niet aan toe. Mocht ik het verkeerd begrijpen dan hoor ik dit graag van je.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3243036
Cbd olie wordt niet alleen ingezet tegen zenuwpijn. Er zijn steeds meer gevallen waarbij het de groei van tumorcellen remt of zelfs bestrijd.
Bij mensen wordt het ook ingezet tegen de misselijkheid van de chemotherapie.
Ik heb gehoord dat ze hier in ieder geval zeer behulpzaam zijn: http://www.apollyon.nl/medische-wiet-olie/
Door sella
#3243037
Yuki 12 of 13, weet ik niet meer zeker, die heeft met haar herder ism wageningen en Tannetje koning de hond en alternatief met allerlei suplementen en alternatieve soorten chemo de hond lang goed gehouden.
Naast de cbd olie kan je ook kijken voor thc olie. Ook qua pijnstilling is dat een fijne combinatie en de miselijkheid kan je er beter mee bestrijden.
Je kan via via wel her en der ook aan thc of wietolie genaamd komen.
Is ook de overweging waard.

Sterkte met je kanjer!
Door hamada
#3243075
dinky89 schreef:Cbd olie wordt niet alleen ingezet tegen zenuwpijn. Er zijn steeds meer gevallen waarbij het de groei van tumorcellen remt of zelfs bestrijd.
Bij mensen wordt het ook ingezet tegen de misselijkheid van de chemotherapie.
Ik heb gehoord dat ze hier in ieder geval zeer behulpzaam zijn: http://www.apollyon.nl/medische-wiet-olie/
Kan ik me helemaal in vinden. Hier staan 2 honden al langere tijd op cbd olie. Hondjes van 10 kilo die 2x3 druppels per dag krijgen en het er ook qua conditie goed op doen. Van cbd raken ze ook niet onder invloed. Als een van mijn honden kanker zou krijgen zou ik in overleg met de arts zsm met wietolie in combi met cbd beginnen, gegeven alles wat ik hierover gelezen heb.
Maar dat is een keuze die je zelf nav eigen onderzoek moet maken.
Stichting Mediwiet is een goede vraagbaak in deze, in combi met het boek Helende hennep.

Edit: ik zag dat het boek Helende hennep bij verschillende webshops afgeprijsd is naar €20.
Door amsterdam 412
#3243171
Dank jullie wel voor jullie goed bruikbare advies. Ik heb as woensdag weer een afspraak voor chemo staan voor Rosey en ga zeker aan de arts voorleggen dat ik cbd olie wil gaan gebruiken en/ of kurkuma . Als ik de beschrijving lees kan ik me niet voorstellen dat daar iets op tegen is. Wil het echter wel in overleg doen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr carolien
Door smulpaap
#3243196
amsterdam 412 schreef:Dank jullie wel voor jullie goed bruikbare advies. Ik heb as woensdag weer een afspraak voor chemo staan voor Rosey en ga zeker aan de arts voorleggen dat ik cbd olie wil gaan gebruiken en/ of kurkuma . Als ik de beschrijving lees kan ik me niet voorstellen dat daar iets op tegen is. Wil het echter wel in overleg doen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr carolien
Gelijk heb je , ik denk dat het in deze situatie altijd verstandig is om te overleggen met de behandeld arts
Sterkte alvast voor Woensdag :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#3243814
Wat een verschrikkelijke diagnose! Ik hoop dat de chemo aanslaat bij Rosey en wens je veel sterkte in de komende tijd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door