Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3242667
We zitten op de camping in beekbergen, Balou wilde niet eten vanavond en werd lusteloos. Temp gemeten en 40.2 kolrts. Meteen begonnen met zijn koeljas aan buik koelen met natte doeken en zijn voetzolen met water.

wat kan ik nog meer doen?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op vr 02 sep 2016, 16:27, 4 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3242668
Oh getsie, wat een narigheid :'(

Iets lauws te drinken geven. En verder doe je wat je moet/kunt doen vrees ik.....

Sterkte en knuffels voor Balou!
Door tt-tjes
#3242671
Net de plaatselijke DA gebeld. Ik mleten blijven koelen en temp meten, hij moet nu toch wel gaan zakken. Maar als de nood aan de man is kan ik daar naar toe, ze hebben spoeddienst.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 01 sep 2016, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#3242674
Oh jee . Alcohol als je dat hebt , in de dunst behaarde delen . Liezen bv
En niet te koud water . En vooral GEEN handdoek over het lichaam leggen
Blijf zelf vooral zo rustig mogelijk , van stress koelen ze ook niet af
Vooral tijdens het steeds tempen , eentje rustig afleiden /toespreken en de ander tempen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3242682
Zo,n da kan ook niks anders dan gaan koelen. Liefst stromend water eroverheen, niet steenkoud. Kan goed een kwartier duren voordat de temp gaat zakken. Je kan zeiknatte handdoek erover gooien, die wel om de, zeg 5 minuten verversen en een ventilator erop zetten. Heb je zo,n koelblok koud liggen, wikkel die in een stofje en hou die tegen de halsslagader.
Door Lil
#3242685
smulpaap schreef:Oh jee . Alcohol als je dat hebt , in de dunst behaarde delen . Liezen bv
En niet te koud water . En vooral GEEN handdoek over het lichaam leggen
Blijf zelf vooral zo rustig mogelijk , van stress koelen ze ook niet af
Vooral tijdens het steeds tempen , eentje rustig afleiden /toespreken en de ander tempen
Als de temp zo hoog is zeker handdoek over het lichaam leggen! Doet de da ook als je met een oververhitte hond binnen komt. Dan red je het niet met alleen liezen en zo. Moet wel heel vaak wisselen, want ze zijn in no time warm die handdoeken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3242688
Lil schreef:Als de temp zo hoog is zeker handdoek over het lichaam leggen! Doet de da ook als je met een oververhitte hond binnen komt. Dan red je het niet met alleen liezen en zo. Moet wel heel vaak wisselen, want ze zijn in no time warm die handdoeken.


En zeiknat, dus niet wringen.
Door charmed
#3242689
Wat ik doe als de temp stijgt is alcohol op de Voetzooltjes en er tussen spuiten (niet op de buik, dat is slecht voor het hart) Ik spuit dan zoveel alcohol dat de pootjes goed nat zijn.

Dat kan je een paar keer herhalen!
tt-tjes schreef:We zitten op de camping in beekbergen, Balou wilde niet eten vanavond en werd lusteloos. Temp gemeten en 40.2 kolrts. Meteen begonnen met zijn koeljas aan buik koelen met natte doeken en zijn voetzolen met water.

wat kan ik nog meer doen?
Door tt-tjes
#3242694
Inmiddels is de temp gezakt naar 39,3. Hij heeft wat gedronken en is alerter. Ook wilde hij wat gedroogde lamslong. Zijn cacht is nog kletsnat maar dat laat ik maar zo.
we hadden geen alcohol maar Brenda Ooms heeft eens gezegd om dan brandspiritus te gebruiken. Die hebben we gehaald en gebruikt.
Door smulpaap
#3242698
Lil schreef:Als de temp zo hoog is zeker handdoek over het lichaam leggen! Doet de da ook als je met een oververhitte hond binnen komt. Dan red je het niet met alleen liezen en zo. Moet wel heel vaak wisselen, want ze zijn in no time warm die handdoeken.
toch oververhit, wat dan?
Is je hond oververhit, breng hem dan naar een koele, schaduwrijke plek. Gooi geen water over hem heen. Dek hem op de buikzijde (niet aan de bovenzijde) toe met natte koele lappen, die je iedere vijf minuten ververst. Pas op dat het water niet te koud is; dat kan leiden tot een hartstilstand. Geef de hond kleine slokjes water. Neem zijn temperatuur op en raadpleeg onmiddellijk een dierenarts.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door