Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3242215
Hallo iedereen,

Mijn naam is Peter en trotse eigenaar van een prachtige Oud-Duitseherder teefje van 8 maanden.
Mijn hond is door de fokker afgespeend op kivo en zijn hier zelf meer verder gegaan. Ze doet het hier naar mijn mening super op.

Ik heb me hier ingelezen over KVV en lees dat afwisseling van merken belangrijk is. Nu wissel ik veel smaken van kivo zelf al af en krijgt ze af en toe een maaltijd lotgering wild ( ik weet dat lotgering niet de beste KVV is maar het ligt voor de honden van mijn schoon ouders in de vriezer, dus het is makkelijk een keer gepakt). Daarnaast krijgt ze met regelmaat ook Barf producten zoals eendennek, reeribben, lamsribbden, lam-, rund-, geitenpens en kippenhartjes. Als vis krijgt ze haring, zalmkop, zalmlijf en tussendoor vaak een sprotje. De Barf producten zijn als aanvulling (tussendoor of ingeval van de pens vervanging van een maaltijd).

Nu staat op de planning om eens per week/ weken eens een eenden karkas of parelhoenkarkas te gaan geven.

Mijn belangrijke vraag is " is dit een goed menu, met een redelijke afwisseling?".
Graag zie ik wat meer afwisseling in merken maar aangezien ik beginnend professional ben heb ik niet de financiën om tig merken te hebben liggen.

Mijn hond ziet er super uit en heeft veel energie. Ik zie zelf dus geen rede om het op korte termijn aan te passen, maar wil het graag even in de groep gooien voor tips en trucs.

Gr,

Peter
Afbeelding
#3242333
Welkom Peter :)

Zo te zien zit het met de afwisseling wel goed bij jou hoor. De vleesbotten dit je voert, zijn die goed bevleesd? Anders zou ik nog wat spiervlees willen toeveogen aangezien dat bij kvv vaak niet echt overhoud. En wat groenten, die zie ik ook niet en die vind ik best interessant qua nurienten om erbij te hebben.
#3242613
De vleesbotten zijn goed bevleest soms zit er een mindere tussen, maar ja we werken nu niet met industriële producten. Ik was ook vergeten te zeggen dat ze ook regelmatig een kalkoen nekken krijgt (niet in 1 stuk hoor), deze zijn altijd wel serieus bevleest. Groenten voer ik inderdaad niet, of er moet wat overblijven van ons zelf (wat bijna nooit is :p). Wat voor groenten zijn perfect om toe te voegen? En hoe kan ik deze het best aanbieden?
#3245872
PeterF schreef:De vleesbotten zijn goed bevleest soms zit er een mindere tussen, maar ja we werken nu niet met industriële producten. Ik was ook vergeten te zeggen dat ze ook regelmatig een kalkoen nekken krijgt (niet in 1 stuk hoor), deze zijn altijd wel serieus bevleest. Groenten voer ik inderdaad niet, of er moet wat overblijven van ons zelf (wat bijna nooit is :p). Wat voor groenten zijn perfect om toe te voegen? En hoe kan ik deze het best aanbieden?
Eigenlijk kan je alle groenten aanbieden buiten ui, prei, look (kunnen bloedarmoede veroorzaken dacht ik) en tomaat, parpika, courgete (nachtschade familie : niet alle honden kunnen hier tegen - gevoelige maag - de mijne wel ^_^)
Champignons waren ook een no-no maar waarom weet ik niet meer.

Ik geef Nero vaak stukje groentjes wanneer ik kook en heb ook groenten gemixt/pureerd met wat visolie en yoghurt onder ingevroren in ijsblokjes om te kunnen geven (super als afkoel snack in de zomer).
Nero eet echt alle groenten buiten komkommer... dat moest hij echt niet hebben (witloofstronken dan weer wel - rare hond ;D :D )
#3245899
PeterF schreef:De vleesbotten zijn goed bevleest soms zit er een mindere tussen, maar ja we werken nu niet met industriële producten. Ik was ook vergeten te zeggen dat ze ook regelmatig een kalkoen nekken krijgt (niet in 1 stuk hoor), deze zijn altijd wel serieus bevleest. Groenten voer ik inderdaad niet, of er moet wat overblijven van ons zelf (wat bijna nooit is :p). Wat voor groenten zijn perfect om toe te voegen? En hoe kan ik deze het best aanbieden?


Hier kun je alles vinden over groenten en fruit:
http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -en-fruit/
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door