Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3242314
Ja ik. Ik ging nogal sceptisch achter de buis zitten. Maar het viel me mee, ik vond het interessant. Alleen moet ik eerlijk zeggen dat er honden bij zaten waarvan ik denk "die kunnen echt na 7 weken niet terug de maatschappij in hoor".
Door Jantina
#3242324
Dat heb ik ook maar goed, ik ga het volgen en wie weet kunnen ze het tegendeel bewijzen! Ik ben nogal bevooroordeeld over de vechthonden, misschien is dit wel een eye opener voor me!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3242325
Ik hoorde gisteren een intervieuw met Jan Kooiman op de radio. Ik hoop het programma terug te kunnen kijken.

Hij vertelde dat 1 van de honden gebruikt is als vechthond. Sorry, maar ik begrijp serieus niet waarom zo'n dier terug de samenleving in gaat. Hoe erg ook voor die hond, als ze getraind zijn geweest om te vechten hoeven ze van mij geen kans meer te krijgen. Al kan ik me wel voorstellen dat begeleiding van nieuwe eigenaren beter zal zijn dan wanneer een hond vanuit het asiel geplaatst wordt. Maar toch, ik krijg er de kriebels van.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3242407
Hope schreef:Ik hoorde gisteren een intervieuw met Jan Kooiman op de radio. Ik hoop het programma terug te kunnen kijken.

Hij vertelde dat 1 van de honden gebruikt is als vechthond. Sorry, maar ik begrijp serieus niet waarom zo'n dier terug de samenleving in gaat. Hoe erg ook voor die hond, als ze getraind zijn geweest om te vechten hoeven ze van mij geen kans meer te krijgen. Al kan ik me wel voorstellen dat begeleiding van nieuwe eigenaren beter zal zijn dan wanneer een hond vanuit het asiel geplaatst wordt. Maar toch, ik krijg er de kriebels van.
Precies het gevoel dat ik er ook bij heb!
Heb de uitzending met teruggekeken, ben benieuwd naar de volgende uitzendingen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3242409
Ik moet het nog gaan kijken, als het goed is is het opgenomen, maar dat is altijd een beetje een verrassing als je met satteliet opname spul zit blijkbaar ;D

Nah die 7 weken zal wel gezegd zijn voor het leuke amusement deel, dat kan niet he 7 weken. Het blijft TV he. Hij zal wel 7 weken meegelopen hebben met dit programma. Dat is niet hetzelfde, maar ja smeuig detailtje he of zo :biggrin2:
Door Lil
#3242410
Kaio schreef:Ik moet het nog gaan kijken, als het goed is is het opgenomen, maar dat is altijd een beetje een verrassing als je met satteliet opname spul zit blijkbaar ;D

Nah die 7 weken zal wel gezegd zijn voor het leuke amusement deel, dat kan niet he 7 weken. Het blijft TV he. Hij zal wel 7 weken meegelopen hebben met dit programma. Dat is niet hetzelfde, maar ja smeuig detailtje he of zo :biggrin2:
Volgens mij is die 7 weken serieus zo. Zal eens opzoeken hoe het project werkt. Maar 7 weken is dan ook elke dag of bijna elke dag training. Dat zijn geen 7 lessen.

Edit: op de site van dutch celldogs staat bij info voor de nieuwe eigenaar dat de trainer (de gedetineerde) 16 lessen heeft gevolgd met de hond. Een aflevering bevat twee lessen zag ik toen ik het programma bekeek. Dus 7 weken is 14 lessen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3242412
Lil schreef:
Volgens mij is die 7 weken serieus zo. Zal eens opzoeken hoe het project werkt. Maar 7 weken is dan ook elke dag of bijna elke dag training. Dat zijn geen 7 lessen.

Edit: op de site van dutch celldogs staat bij info voor de nieuwe eigenaar dat de trainer (de gedetineerde) 16 lessen heeft gevolgd met de hond. Een aflevering bevat twee lessen zag ik toen ik het programma bekeek. Dus 7 weken is 14 lessen.
Ok, maar wil niet zeggen dat ze altijd na 7 weken hoe dan ook geplaatst zullen worden, en dat er vantevoren niet al gekeken is of de honden geschikt zijn, dat wordt vlgs mij ook al vantevoren bekeken.
Maar ik zal het eens moeten gaan bekijken :biggrin2:
Ik denk overigens wel dat het de mensen best goed kan helpen. Een doel en rust vinden om een hond te trainen. Lijkt me wel heel positief!
Door src_esther
#3242437
Hope schreef:Pffffff.... Er zitten er wat bij waar ik toch een blok voor om zou blijven gaan zeg!
Ik ben heel benieuwd hoe die honden na afloop van de trainingen zullen zijn. Verder vraag ik me af hoe de begeleiding is van de nieuwe baasjes van die honden. Vrees dat dat toch een beetje gaat zoals bij elke asielhond, hier heb je de hond, nog ff betalen en succes ermee...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3242439
Dat doe ik sowieso al met mijn reuen bij bepaalde typen honden. Hoeft maar even fout te gaan reu - reu en dan is het ook meteen heel goed mis.
src_esther schreef: Ik ben heel benieuwd hoe die honden na afloop van de trainingen zullen zijn. Verder vraag ik me af hoe de begeleiding is van de nieuwe baasjes van die honden. Vrees dat dat toch een beetje gaat zoals bij elke asielhond, hier heb je de hond, nog ff betalen en succes ermee...
Geen idee he, neem aan dat ze idd van een asiel zijnMaar ja ze hebben wel training gehad nu, dat is meer dan helemaal niks, en die worden ook vaak geplaatst.Maar wie weet zien we dat nog
Gebruikersavatar
Door Hope
#3242444
Kaio schreef:Dat doe ik sowieso al met mijn reuen bij bepaalde typen honden. Hoeft maar even fout te gaan reu - reu en dan is het ook meteen heel goed mis.


Geen idee he, neem aan dat ze idd van een asiel zijnMaar ja ze hebben wel training gehad nu, dat is meer dan helemaal niks, en die worden ook vaak geplaatst.Maar wie weet zien we dat nog
Dat ze een vechthond die meerdere ernstige bijtincidenten bij honden op zijn naam heeft staan, welke van het asiel nu een muilkorf moet dragen, aan iemand geven en zeggen: je doel is die muilkorf eraf trainen... Dan gaan mij alle nekharen overeind staan. Klinkt niet als: oké hond krijgt een kans maar moet aangelijnd en gekorft blijven. En ik word daar dus echt ziek van want het is een ander die de schade bij zijn hond mag oplappen als het in de toekomst toch mis gaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door