Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3241400
Sit zijn de foto's in origineel formaat: zoals je ziet niet heel erg gecropt

1/4000 F14 ISO van deze is de ISO hoog 2500, maar mijn toestel kan aardig wat hebben
Afbeelding

1/2500 F3,5 ISO 200
Afbeelding

Bij de andere foto's heb ik de bestandgegevens erbij gezet
#3241401
Het zijn inderdaad die twee foto's die ruis lieten zien.
De orginele foto met vlieg met iso 2500 vind ik nog veel ruis in zitten. Mag ik vragen waarom je daar voor iso 2500 gekozen hebt?
De andere foto is bij het orgineel de ruis niet meer te zien vind ik, dat zal dus toch door het croppen gekomen zijn.
#3241402
Ik vind die laatste ook het mooist. Maar om even te zaiken in de marge had ik 'm graag ietsjes...ietsje ruimer gezien aan de bovenkant. :biggrin2:

Maar goed bezig!

Ik zou toch trachten die hoge isowaarden te voorkomen. Staat die op auto-iso oid? Want dan gaat camera snel aan de veilige kant zitten en maakt er iets onnodig hoogs van. Links of rechtsom zie je toch ruis en dat doet dan afbreuk aan de foto. Aan uitvergroten hoef je dan al helemaal niet meer te denken.
#3241404
Neuh, ik kies normaal niet voor zulke hoge ISO waarde, maar de avond daarvoor waren we naar een feest in het dorp gegaan, tegen schemer en dus had ik de ISO opgevoerd. Bij die 1e foto stond het toestel nog op die hoge ISO waard,e de foto's daarna zijn allemaal lager> 400 of 200.
#3241459
M@rina schreef:Neuh, ik kies normaal niet voor zulke hoge ISO waarde, maar de avond daarvoor waren we naar een feest in het dorp gegaan, tegen schemer en dus had ik de ISO opgevoerd. Bij die 1e foto stond het toestel nog op die hoge ISO waard,e de foto's daarna zijn allemaal lager> 400 of 200.
Ohw ships...ja dat overkomt iedereen weleens :-X :biggrin2:
Ik heb mezelf, redelijk, aangeleerd dat als ik klaar ben met fotograferen en de camera uit zet eerst alles op "nul" zet
#3241480
M@rina schreef:Neuh, ik kies normaal niet voor zulke hoge ISO waarde, maar de avond daarvoor waren we naar een feest in het dorp gegaan, tegen schemer en dus had ik de ISO opgevoerd. Bij die 1e foto stond het toestel nog op die hoge ISO waard,e de foto's daarna zijn allemaal lager> 400 of 200.
Nou zeg...gebeurt mij echt nooit :biggrin2: (en mijn camera heeft de bijnaam "ruiskanon" dus zo'n foutje wordt dan meteen ernstig afgestraft :biggrin2: )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door